רבעון טוב לפרטנר, פחות טוב לפלאפון ולאקספון (We4G) בגיוס לקוחות שהתניידו מחברה מתחרה: 12,800 לקוחות התניידו לפרטנר, 4,600 לקוחות יותר מהחברה השנייה בניודי לקוחות - סלקום. פלאפון מובילה ב"דימום" רציני של לקוחות: מינוס 23,140. HOT מובייל ניידה אליה 1,945 לקוחות בלבד, אך יש לה יותר לקוחות מרמי לוי שהצליח לנייד אליו 3,980 לקוחות ברבעון אחרי שאת 2021 סיימה החברה עם ניוד שלילי של 17 אלף לקוחות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדד הניוד בודק את מספר הלקוחות שניידו לחברת הסלולר את הקו/קווים שלהם, בקיזוז לקוחות שהתניידו מהחברה, לא כולל מצטרפים חדשים ומתנתקים. אם הניוד שלילי משמעו שיותר לקוחות עזבו את החברה מאשר התניידו אליה. יש בישראל יותר לקוחות שמתניידים בין חברות מאשר מצטרפים. הצטרפות היא בדרך כלל של קו שני, ילדים או חברה עסקית.
1 צפייה בגלריה
פלאפון ואקספון (We4G)
פלאפון ואקספון (We4G)
שתי החברות שסיימו את הרבעון הראשון בניוד שלילי: פלאפון ואקספון (We4G)
(צילום: מירב קריסטל, יח"צ)
שתי חברות סיימו את הרבעון עם ניוד שלילי: פלאפון כאמור עם מינוס של 23,140 לקוחות שהתניידו ממנה, אחרי שאת 2021 סיימה עם 4,000 מתניידים אליה בקיזוז מתניידים ממנה.
בשוק יש הערכות שונות לגבי הסיבה לנטישה. בין היתר, עיצומי העובדים וכן מבצעים שהסתיימו ובניגוד לעבר לא חודשו ולכן המחירים עבור חלק מהלקוחות עלו. לשם השוואה את 2021 HOT מובייל סיימה עם פחות 18 אלף לקוחות - בשנה אחת. יחד עם זאת, החודש פלאפון מצליחה להתאושש קלות, גם בזכות מבצע מינוי ב-25 שקלים לחודש, מחיר לא אופייני לחברה.
רבעון לא טוב נרשם גם ל-We4G של אקסון מבחינת ניודים: מינוס 7,270 לקוחות. החברה נכנסה לסכסוך עסקי עם סלקום והפחיתה את מינון הפרסומות שלה בטלוויזיה, כשקודם לכן היתה מחוללת תחרות המחירים בענף. לאחרונה רכשו כלירמרק ויריב לרנר את מרתון, חברת האם שלה, מה שאמור לאושש את פעילותה.
בסך הכל, התניידו ברבעון זה בין 408 אלף קווים. לפני הקורונה התניידו כ-180 אלף לקוחות בחודש, כך שנראה שמספר הניודים נמצא בקיטון.