וואן זירו (One Zero), הבנק הדיגיטלי של המיליארדר אמנון שעשוע, פרסם היום (ה') בהנחיית בנק ישראל גילוי ראשון לציבור לשנת 2022, ממנו עולה כי בשלוש השנים האחרונות הוציא הבנק כ-433 מיליון שקל. לטענת הבנק, מדובר בהוצאות שנעשו "בהתאם לתוכנית העסקית", בעיקר עבור הקמת פלטפורמת הבנק אשר מבוססת בינה מלאכותית ו"הקמת הפעילות בישראל מאפס, לרבות תשתיות ומוקד שירות לקוחות ובניית ממשקי חיבור לאקוסיסטם הפיננסי בישראל ובחו"ל".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מהנתונים עוד עולה כי עד כה גייס הבנק כ-791 מיליון שקל לפי שווי אחרון של כ-1.39 מיליארד שקל, וכי נכון לתאריך המאזן ההון העצמי של הבנק עמד על כ-144 מיליון שקל, אולם לאחריו גייס הבנק סכום נוסף של כ-214 מיליון שקל. "הבנק מתכנן לגייס הון נוסף בעתיד במטרה להמשיך ולהתחזק בשוק הישראלי ולהתרחב לאירופה", נכתב.
1 צפייה בגלריה
משרדי One Zero בתל אביב
משרדי One Zero בתל אביב
משרדי One Zero בתל אביב
(צילום: רועי בר)
כמו כן, לדברי הבנק היקף הפיקדונות והעו"ש נכון להיום עומד על למעלה מ-1.2 מיליארד שקל, כאשר כיום יש לבנק למעלה מ-50 אלף לקוחות, מתוכם כ-30% משתמשים בו כחשבון העיקר שלהם ומעבירים אליו משכורת חודשית או סכום חודשי קבוע של 5,000 שקל לפחות בכל חודש.
נכון ל-31 בדצמבר 2022, יחס הלימות ההון של הבנק עמד על 112%, גבוה משמעותית מדרישות הסף של בנק ישראל, וסך הנכסים הנזילים של הבנק הסתכמו ב-967 מיליון שקל. בבנק מציינים עוד כי "מדיניות האשראי של הבנק שמרנית ותיק האשראי של הבנק צומח באחריות והיקפו עמד נכון לתאריך המאזן ב-31 בדצמבר 2022 על 76 מיליון שקל. נכון להיום תיק האשראי כבר עומד על כ-115 מיליון שקל".

בנק של צעירים: כ-73% מהלקוחות בני 44-18

עוד לפי הבנק: שיעור פתיחות החשבון האוטומטיות שמושלמות תוך עשר דקות ללא מעורבות אנושית עמד על 86%, עם קצב הצטרפות יומי של כ-300 חשבונות בממוצע; גובה הפיקדון הממוצע בבנק עומד על 115 אלף שקל; השימוש החודשי הממוצע של לקוחות בכרטיס האשראי של הבנק עומד על 3,592 שקל וגובה ההלוואה הממוצעת על 66 אלף שקל. כמו כן, לפי הנתונים 61% מהלקוחות הם בין הגילים 44-25, כ-16% נוספים בני 54-45, כ-11% בני 55 ומעלה וכ-12% בני 24-18.
בתחילת השנה השיק הבנק את המסלול המורחב שכולל גם מסחר בניירות ערך זרים, ובכך השלים את השקת שלושת המסלולים העיקריים המוצעים כיום ללקוחותיו, כחמישה חודשים לאחר שפתח את שעריו לקהל הרחב.
כעת, הבנק הדיגיטלי מציע כאמור שלושה מסלולים עיקריים: מסלול "זירו", אשר אינו כולל דמי ניהול חודשיים ועמלות עו"ש, אך כן מכיל עמלות על פעולות מעבר לכך; מסלול "וואן", אשר עולה 49 שקל לחודש לחשבון יחיד או 59 שקל לחודש לחשבון זוגי ומכסה את מרבית עמלות ניהול החשבון, פרט למסחר בניירות ערך; ומסלול "וואן+", אשר עולה 119 שקל לחודש לחשבון יחיד או 139 שקל לחודש לחשבון זוגי ומכיל גם מסחר בניירות ערך זרים, וזאת עד לעשר פעולות קנייה ומכירה בחודש.
גל בר דעה, מנכ"ל הבנק, אמר עם פרסום הנתונים לציבור: "שמח לראות שאנחנו מתקדמים בהתאם לתכניות שלנו, שנת 2023 צפויה להיות שנת פעילות מלאה ראשונה, אנחנו מעריכים שלצד המשך תוכניות הצמיחה וההתרחבות שלנו, נגיע לאיזון ובהמשך לרווחיות תוך שנים ספורות בלבד".