חברת שטראוס מצטרפת לתנובה וטרה ותעלה ב-19 במאי את מחירי מוצרי החלב שלה בעד 4.48%. בין היתר, יתייקרו כעת, לפי צו הפיקוח, גבינת סקי, שמנת חמוצה ושמנת מתוקה. ההתייקרות ב-19 במאי תהיה במוצרים שמחיריהם לא מפוקחים: שטראוס הודיעה שתייקר גבינת קוטג' שטראוס ב-3.5%, חלב יטבתה (מוצר מועשר לא מפוקח למעט באילת) ב-3.6%, שוקו יטבתה בשקית ומשקאות חלב בשקית ב-3% וגמדים ב-4%.
יוגורט דנונה ביו יתייקר ב-3.5% וגם יוגורטי דנונה בר יתייקרו בשיעור דומה. לא יתייקרו: דניאלה, יוגורטי ומשקאות דנונה פרו, מעדן הגולן, סימפוניה, שמנת לבישול, גמדים בפאוץ', דני, משקאות יטבתה בבקבוק כולל שוקו יטבתה ואקטימל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גמדים, קוטג' ודנונה ביו
גמדים, קוטג' ודנונה ביו
גמדים, קוטג' ודנונה ביו
(צילומים: שלומי ארביב, יח"צ)
שטראוס מסרה כי הודיעה לקמעונאים על ההתייקרויות במוצרי החלב המפוקחים, ובחלק מהמוצרים שאינם מפוקחים בהם החלב הגולמי מהווה חומר גלם משמעותי.
זו ההתייקרות השנייה של החברה השנה. בתחילת השנה שטראוס כבר ייקרה שורה של מוצרים, בין היתר: שמן זית יד מרדכי ב-25%, שוקולית וקקאו ב-10%, שוקולד פרה וספלנדיד ב-12%-14%, שוקולד חלב ב-14%, מארז 4 פרה מריר ב-12%, מיני מקופלת ב-9%, פסק זמן, מקופלת וכיפכף ב-4%-9%, מוצרי מאפה ב-8%-14%, פריכיות אנרג'י עם שוקולד ב-5%-7%, ממתקים (לא כולל מסטיקים) ב-10%-14%, משקאות קפה טו גו ב-12%, חומוס אחלה וטחינה ב-3%-6%, תפוצ'יפס ב-6%, צ'יטוס ודוריטוס ב-2%-10%, קוואקר ב-5%-6.5% וחטיף סבבה בוטנים ב-9%.

מצטרפת לחברות המזון הגדולות במשק

כאמור, רק אתמול חברת תנובה הודיעה שהיא מעלה שוב מחירים של רוב מוצריה בעד כ-10% בממוצע, כולל גבינת קוטג'. החברה שלחה הודעה לעיתונות על ההתייקרויות לפיה אחרי שתייקר מחר את מוצרי החלב שמחיריהם מפוקחים על ידי המדינה, בכוונתה לייקר ב-16 במאי את שאר מוצרי החלב שלה וכן את מוצרי סנפרוסט, מעדנות, טירת צבי ומאמא עוף.
לפני יומיים, החברה המרכזית למשקאות קלים, הודיעה כי היא מייקרת את מוצרי החלב של טרה, לצד משקאות קוקה קולה השונים החל מה-19 במאי, בעד 5.4%. בין היתר, יתייקרו ב-4.5% משקאות קוקה קולה, קולה זירו, דיאט קולה, ספרייט לסוגיו, פאנטה, פיוז טי, פריגת ונביעות, וכן בירות קרלסברג וגינס. מותגי הבירה ויינשטאפן, 1664, אסטריאה ושקמה יתייקרו ב-2%. מדובר בכמה מהמותגים הנמכרים ביותר בקטגוריה - והם מובילי שוק גם בשוק הקר (ברים, פיצוציות ומסעדות).
בכך, שטראוס, תנובה והחברה המרכזית למשקאות, הצטרפו לחגיגת ההתייקרויות בחודש מאי שכבר יזמו חברות כמו דיפלומט, גלידות נסטלה ויחיעם.