בצל הדוחות המאכזבים שפרסמה טבע בשבוע שעבר, מודיעה היום החברה על מינויו של מנכ"ל ונשיא חדש לטבע - ריצ'רד פרנסיס שיחליף את המנכ"ל היוצא קאר שולץ, שכיהן בתפקידו חמש שנים. המינוי ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023. שולץ יסיים את כהונתו ב-31.12.2022.
המנכ"ל החדש יקבל שכר שנתי בגובה של 1.6 מיליון דולר, מענק חתימה בסך חמישה מיליון דולר, בונוס שנתי עד 200% מהשכר לפי ביצועים ואופציות של תשעה מיליון דולר לשלוש שנים. בשנת 2021 קיבל שולץ תגמולים בסך 14.7 מיליון דולר, ובשנת 2020 קיבל בסך הכל 15.7 מיליון דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
שולץ אמר לאחרונה כי ההישג הגדול שלו בטבע הוא שהצליח לייצב את החברה והבטיח את המשך קיומה כחברה ישראלית. שולץ קיבל את החברה עם חוב של 34 מיליארד דולר שנוצר רובו בעקבות מסע הרכישות שביצע קודמו בתפקיד ארז ויגודמן. החוב כעת עומד על 20 מיליארד דולר. מנית טבע ירדה מאז תחילת השנה ב-12%.
1 צפייה בגלריה
המנכ"ל הנכנס ריצ'רד פרנסיס (מימין), והיוצא קאר שולץ
המנכ"ל הנכנס ריצ'רד פרנסיס (מימין), והיוצא קאר שולץ
המנכ"ל הנכנס ריצ'רד פרנסיס (מימין), והיוצא קאר שולץ
(צילום: יח"צ, יונתן בלום)
בדוחות לרבעון השלישי הציגה החברה הכנסות בסך 3.6 מיליארד דולר (14.8 מיליארד דולר במונחים שנתיים), פחות מהצפי השנתי ל-16 מיליארד דולר, ירידה של 8% בהשוואה לרבעון מקביל. הרווח למניה עמד על 59 סנט, 3 סנט פחות מהצפוי.
טבע גם נושאת בנטל של תשלום קנס גבוה בסך 4.3 מיליארד דולר בגין פרשת משככי הכאבים בארה"ב.
לריצ'רד פרנסיס ניסיון של 25 שנות בתחום. הוא שימש, בין היתר, מנכ"ל חברת Sandoz וחבר הנהלה של ענקית התרופות Novartis במשך 5 שנים. לפני תפקידו ב-Sandoz, שימש מנהל בכיר בחברת התרופות Biogen במשך 13 שנים. כיום הוא שותף תפעולי ב-Syncona Investment Management Limited, המתמקדת בהקמה, בנייה ומימון של חברות בתחום הבריאות.
לדברי שולץ, "זו הייתה זכות גדולה עבורי להוביל את טבע כמנכ"ל מאז כניסתי לתפקיד ב-2017, ולעבוד עם אנשי חברה המסורים והמוכשרים כדי לשפר את חייהם של המטופלים. מיצבנו את טבע כמובילה הן בתחום תרופות המקור והן בתחום התרופות הגנריות שלנו, בנינו תשתית פיננסית ותפעולית איתנה ושיפרנו את הפורטפוליו וצבר המוצרים שלנו. זה הזמן הנכון עבור טבע לעשות את המעבר, וניסיונו המוכח של ריצ'רד בתעשייה, הופך אותו לאדם הנכון להיכנס לתפקיד מנכ"ל טבע".
ד"ר סול ג'. בארר, יו"ר מועצת המנהלים של טבע: "תחת הנהגתו של קאר, ייצבנו את עסקי החברה, שנמצאת היום בעמדה מובילה לקראת עתיד מבטיח כחברה גלובלית, אנו מצפים להמשיך ולמלא את המשימה שלנו לספק תרופות חיוניות למטופלים רבים ברחבי העולם תחת הנהגתו של ריצ'רד".