"אנחנו אוהבים את האוכל שלכם, אנחנו אוהבים את מוצרי החלב שלכם, אנחנו אוהבים את היוגורט שלכם. נפתח בקרוב את שוק מוצרי החלב שלנו - ומי יתן והיוגורט הטוב ביותר ינצח". כך אמר הערב (יום ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שערך בקפריסין עם נשיא רפקיסין וראש ממשלת יוון. נתניהו הוסיף כי "יש לכם סיכוי טוב לנצח", ועורר את זעמם של הרפתנים והמחלבות בישראל.
בתוך כך, ראש הממשלה לא זכר או בחר להתעלם מכך שיבוא היוגורטים לישראל כבר פתוח - ויליגר מייבא כבר תקופה ארוכה יוגורטים מיוון, גם עבור שופרסל, שעד כה לא העפילו על הביקוש ליוגורט הישראלי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון ב ניקוסיה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון ב ניקוסיה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון בניקוסיה
(צילום: Petros Karadjias/Pool via REUTERS)
יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, הגיב לדבריו של נתניהו ואמר כי "משמעות האמירה הינה פגיעה קשה במשק החלב בישראל שהינו מתוכנן ובעל תועלות לאומיות, וההגנה עליו היא אינטרס ישראלי מובהק. בנוסף מדובר באמירה מאכזבת ומנוגדת להבטחות רוה"מ לפני הבחירות לתקן את הרפורמה בחקלאות ולייצר רפורמה חדשה אשר מחזקת ומבססת את החקלאות בישראל".
יפרח הוסיף כי "מצופה מראש הממשלה, שבכל ביקור שלו בחו"ל מתגאה בחקלאות הישראלית, לחזק את הייצור המקומי, ולפני פתיחת השוק לתחרות ליצור תנאים הוגנים לחקלאי הישראלי בכל הקשור לעלויות המים והעובדים שגבוהים הרבה יותר בישראל ממדינות אחרות בעולם. הורדת המכסים וייבוא אינם ערובה להורדת מחירים בשוק ריכוזי אשר נשלט על ידי היבואונים והרשתות. בטווח הארוך, ללא חיזוק החקלאי הישראלי תחילה היבואנים ישלטו, המחירים יעלו והצרכן ישלם ביוקר".
הערב מתוכננת פגישה בין הרפתנים, מועצת החלב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', בנסיון לשכנע אותו לא לקדם את המשך יבוא החלב מחו"ל, בטענה לפגיעה במשק החלב הישראלי ובביטחון המזון. הרפתנים יציגו לשר מספר מתווים לפתרון שיחליף את היבוא, ובין השאר יציעו לאסור על רשתות השיווק לבקש הנחות במחיר מוצרי החלב, ומתווים ארוכי טווח למשק חלב מתוכנן.