"יבוא החלב כן רווחי, אני מרוויח עליו, אבל זו לא המטרה שלי. ברגע שאין חלב על המדפים, אני חייב לפתור את הבעיה ללקוחות שלנו. מי שעומד מול הלקוחות ביומיום זה אנחנו, לא המחלבות". כך טען היום (ה') רמי לוי בריאיון ל-ynet Live, ברקע מחסור החלב המתמשך ומשלוח החלב שייבא לישראל מפולין, אשר כבר הספיק להיגמר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
עוד טען לוי, כי "אני נערך לייבא חלב כבר חודשיים וחצי כדי לפתור את הבעיה של הצרכנים שלי. אני מאמין שאחרי שהמתחרים שלי יראו שאני הבאתי חלב הם גם יביאו חלב. הרי מה קרה עד עכשיו? כל הזמן חשבון שאי-אפשר להביא חלב ושזה לא כדאי. אם הצרכן רוצה לקנות חלב לא מפוקח ב-40% יותר יקר, שיחליט, אבל אני נותן לו גם את האופציה של לקנות חלב במחיר יותר זול".
1 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)
לצד זאת, לוי הוסיף כי "אני באמת דואג למשק החלב הישראלי וחשוב לקנות כחול-לבן ולבוא לקראת הרפתנים הקטנים, לא הגדולים - הם עושים 'ים של כסף'. צריך לעשות תיקון ולעזור לרפתנים הקטנים ולהגדיל להם את המכסות, שבסופו של דבר גם יהיה להם יותר משתלם לייצר חלב, אבל זו לא הבעיה של הרפתנים - זה יותר בעיה של המחלבות שהן בעצמן אומרות שהפסיקו לייצר את החלב המפוקח, חלק אומרות שהן לא הפסיקו, ובסוף מי שסובל מזה זה הצרכן".
נזכיר כי בניגוד לדבריו של לוי, יבואנים בענף אמרו ל-ynet כי רק אם יפתח הייבוא דרך קבע יביאו חלב מחו"ל, אבל אין בכוונתם לייבא חלב טרי משום שלדבריהם אין בכך כדאיות כלכלית. במקום זאת, הם מתכוונים לייבא סוגי חלב מיוחדים, עליהם ניתן לגבות מחיר גבוה יותר.

לוי: טעות בדוחות הקפיצה את הרווח הנקי

במקביל, הרשת של רמי לוי דיווחה היום כי נפלה טעות בדוחותיה לרבעון הראשון של השנה, שהזניקה את הרווחיות הגולמית ואת הרווח הנקי של החברה.
החברה מצאה כי עלות מכירות על קניות מספקים אשר היו אמורות להיות מוכרות ברבעון הראשון, לא הוצגה במסגרת דוחותיה הכספיים. אותה עלות מכר מסתכמת ב-58.9 מיליון שקל, ולפי הבדיקות שערכה בליווי עורכי דין ורואי חשבון, מצאה החברה כי השפעתן על הרווח הכולל של החברה ברבעון הראשון, הסתכמה ב-44.6 מיליון שקל.
הטעות הציגה שיפור ברווח התפעולי שעלה ל-5.88%, כשבפועל, הסתכמה הרווחיות התפעולית ב-2.58% בלבד, והובילה לכך שלוי חתמה את הרבעון עם רווח נקי בגובה 68.3 מיליון שקל, בעוד בפועל, מדובר היה ברווח נקי בגובה 23.6 מיליון שקל בלבד.
בחברה הסבירו כי הטעות הנה בעיתוי רישום הקניות בין הרבעון הראשון לרבעון השני, והיא נבעה מטעות אנוש בתום לב לגבי יתרות סגירה של מספר ספקים שהתחייבות כלפיהם נרשמה ברבעון השני, במקום ברבעון הראשון. עוד נמסר כי החברה גילתה את הטעות במסגרת תהליך בדיקה פנימי שגרתי, ופעלה לתיקונה ופרסום דוחותיה בדרך של הצגה מחדש.
בתוך כך, הרשת פרסמה במקביל גם את הדוחות שלה לרבעון השני של השנה, מהם עלה כי רשמה עלייה של 4.7% ברווח הנקי, שהגיע ל-84.7 מיליון שקל. עם פרסום דוחות הרבעון השני הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 71 מיליון שקל.
עליות המחירים שביצעו הספקים במוצריהם וביצעה הרשת במוצרי המותג הפרטי העלו את מכירות רשת המזון ב-5%, בעוד מכירות שאר הפעילויות ובראשן גוד פארם, רשמו ירידה של 10.7% במכירות, כך שהקבוצה חתמה את הרבעון עם עלייה של 3.3% במכירות ל-1.79 מיליארד שקל.