מקררים, תנורים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מיקרוגל משולב תנור ואייר פריי BREVILLE BMO 870. המחיר: 2,200 שקל.
מבחינתי אין מוצר שמסמל התקדמות אנושית יותר מהמיקרוגל. כן, יותר מטלפון סלולרי. עד אליו כדי לחמם אוכל היינו צריכים לחמם תנור, לבדוק כל שנייה שהעסק לא נשרף מבחוץ בעודו קפוא מבפנים. ואז הגיע המיקרו ותוך רגע האוכל חם. עכשיו מגיעים המיקרוגלים שעושים אפילו יותר. המיקרוגל של ברוויל הוא כזה אבל הוא גם בא עם תג מחיר רציני. שווה? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מיקרוגל משולב תנור ואייר פריי BREVILLE BMO 870
מיקרוגל משולב תנור ואייר פריי BREVILLE BMO 870
מיקרוגל משולב תנור ואייר פריי BREVILLE BMO 870
(צילום: יח"צ)
פרטים יבשים תחילה. זהו מיקרוגל בגודל 34 ליטר, גודל עצום המספיק להכנת עוף שלם ככה כמו שהוא. הצבע שלו נירוסטה כסוף נעים לעין, יש לו צג דיגיטלי גדול וכמו כל המיקרוגלים היקרים יותר יש לו המון פיצ'רים - 19 תוכניות בישול שונות ושש אפשרויות עבודה - מיקרוגל, טיגון באוויר חם, תנור, הפשרה, בישול מהיר ושמירת חום. הוא מגיע עם רשת וצלחת חימום שמועילים לכמה מהפיצ'רים.

זה המיקרוגל הכי קל לתיפעול שנתקלתי בו. הרי מיקרוגל התחיל עם חוגה מכנית. מסובבים לחום שצריכים, לכמה זמן וזהו. ואז הגיעו הדיגיטליים ואז היה צריך ללחוץ שוב ושוב על ה-30 שניות בחום מקסימלי כי לך תזכור איזה אייקון מסמל הפשרה ואיך מסובבים את חוגת הזמן כדי לשנות את זמן ההפשרה. כה מבלבל. לא כאן. כאן יש צג דיגיטלי שפשוט מסביר הכל. נשבע שלא הייתי צריך אפילו להסתכל בחוברת כי הכל עד כדי כך ברור. אתם רוצים, למשל, להפשיר? לחצו על כפתור ההפשרה ושם יופיעו לך אפשרויות: האם רוצים להפשיר בשר, עוף או דג? מפשירים פיתה? יש אפשרות להפשיר לפי זמן. הכל כתוב, באנגלית, שהיא שפה שרובנו מכירים. מטגנים באוויר? גם פשוט. לחצו על כפתור טיגון באוויר, והמיקרו יכתוב לכם קודם להכניס את צלחת החימום, לתת למיקרו להתחמם ואז יגיד לכם להכניס את האוכל. סוף סוף ותודה על זה.
כמיקרוגל הוא עובד נהדר. הפשרת פיתות לקחה כדקה פחות מהמיקרו הרגיל שלנו, וחימום על החום הכי גבוה הניב תוצאות מצוינות גם תוך 30 שניות. באופן שהפתיע אותנו, גם שאר הפיצ'רים אחלה. שימוש בטיגון באוויר הניב צ'יפס טוב לפחות כמו מכשיר האייר פריי הייעודי שלנו, ונהנינו במיוחד להפשיר נקניקיות ואז לעבור למצב טיגון באוויר כדי לתת להן קריספיות. אבל הכי הפתיע השימוש בתנור. עזבו שממש הצלחנו לצלות עוף, אפילו אפיית עוגות ועוגיות אפשרית בדבר הזה. יש כה הרבה סירטונים אונליין של אנשים אופים טובים ממני שעושים פה מטעמים.
חוץ מזה יש לו עוד המון פיצ'רים. סגירת הדלת שקטה כדלת אוטובוס שרק נקנה, יש אפשרות לשנות את הצלילים שלו, סתם, אם בא לכם, יש כפתור קטן שקוראים לו בפשטות "עוד קצת" שפשוט נותן עוד עשר שניות חימום ויש המון אופציות בלחיצת כפתור, למשל המסת שוקולד. לא צריך לחשוב כמה צריך, הוא כבר יגיד לכם.
מהם בכל זאת החסרונות? ובכן הוא גדול, כך שלא יתאים למטבח קטן, והוא עולה פי ארבעה ממיקרוגל בסיסי. כאן נכנס עניין לוגי, כי הרי הוא גם מחליף סיר טיגון באוויר למי שרצה כזה, ואף יכול לשמש כתנור. אמנם לא תנור ענק, ועדיין. אבל לראש קשה לשחרר את המחשבה שהוא מחליף כה הרבה דברים, אבל כך הוא. גם אם תמשיכו להחזיק בתנור, טוסטר אובן בטוח לא תצטרכו. וחוץ מזה אפילו רק כמיקרוגל הוא נהדר. אז אם אתם בתחילת חיים ורק מחפשים לחמם פיצה קפואה, לא בטוח שתצטרכו אותו, אבל אם המעות בכיסכם, הפיצה הזו תצא מושלמת. בקיצור, תתקשרו לאימא שלנו, אנחנו הולכים להתחתן עם מיקרוגל.