התחדשות עירונית במרכז הארץ: החברות ICR ומצלאוי הודיעו היום (ה') לבורסה בתל אביב כי חתמו על עסקת שותפות (50%-50%) להקמת פרויקט התחדשות עירונית שיכלול מגורים, מלונאות ומסחר בבת ים. מדובר במתחם הרחובות רוטשילד-הרצל-ליבסקינד, הצמוד לרצועת החוף הצפוני בעיר ובמרחק של כ-30 מטרים מהתחנה המתוכננת של הקו האדום של הרכבת הקלה.
במסגרת התוכנית, יהרסו 163 דירות ב-9 בנייני מגורים ישנים בני 3-4 קומות, ובמקומן ייבנו 560 יחידות דיור חדשות (מתוכן 397 דירות למכירה) ב-3 מגדלי מגורים בני 30 קומות ובבניין נוסף בן 10 קומות. בנוסף, יוקמו שטחי מסחר בהיקף של כ-1,600 מ"ר ושטחי מלונאות בהיקף של כ-15 אלף מ"ר.
1 צפייה בגלריה
הדמיית מתחם רוטשילד בת ים צפון מזרח
הדמיית מתחם רוטשילד בת ים צפון מזרח
הדמיית מתחם רוטשילד בבת ים
(הדמיה: וויופוינט)
מדובר בפרויקט המשתרע על שטח של כ-10.5 דונם ונשען על תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת ומצוי בשלבי תכנון. עד כה הוחתמו כ-85% מכלל הדיירים במתחם. הוא ממוקם בסמוך לפרויקט נוסף של ICR, בניהולו של מורדי שבת, הממוקם בפינת הרחובות שדרות ירושלים וסוקולוב, בו יוקמו 2 מגדלים בני 30 קומות עם 220 דירות ושטחי מסחר בהיקף של כ-300 מ"ר.
על פי ההסכם, חברת ICR ישראל קנדה ראם מגורים, בבעלות משותפת של ישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר וראם מגורים בשליטת האחים נקש, רז עודד ואבי חורמרו, תשלם 16 מיליון שקל לחברת מצלאוי שבשליטת סמי מצלאוי ובניהולו של ערן מזור.
בתוך כך, חברת אשדר מקבוצת אשטרום דיווחה השבוע כי החלה בהקמת פרויקט תמ"א 38/2 (מסלול פינוי בינוי) בשכונת רמת אביב בתל אביב. זאת לאחר שביצעה הריסה של בניין מגורים עם 3 קומות ו-18 דירות ישנות ברחוב איינשטיין לטובת הקמה של 3 בניינים בני 8 קומות שיכללו 45 דירות חדשות. הפרויקט מצטרף לשני מיזמי התחדשות עירונית נוספים שמקדמת החברה בשכונה, הכוללים בסך הכל 343 דירות חדשות.