האם מגיע לכם כסף ממס הכנסה ולא ידעתם? רשות המסים החלה בשליחת 11,000 מכתבים לאזרחים, שבדיקת השכר שלהם העלתה ששילמו מס עודף, ויש להם פוטנציאל להחזר מס. המעטפות והמכתבים עוצבו בצבע ירקרק בהיר כדי לבדל אותם מדואר רגיל של הרשות, וכדי למשוך את תשומת לב המקבלים, שעליהם לטפל בהחזר המס שלהם.
מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה, מתח ביקורת על רשות המסים בדוח האחרון שלו, על כך שעשרות אלפי אזרחים לא יודעים כלל שהם שילמו מס שלא היו צריכים, והרשות לא מודיעה להם כי מגיע להם החזר ממס הכנסה. הרווח לקופת המדינה מאי עדכון האזרחים נאמד במאות מיליוני שקלים בשנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במהלך הנוכחי שיזמה כעת רשות המסים אותרו, כאמור, כ-11,000 אזרחים שלא הגישו בקשות להחזר מס לשנת 2016, ובדיקת דיווחי השכר שלהם העלתה כי ייתכן שהם זכאים להחזר בשל העובדה ששילמו מס ביתר מסיבות שונות, כמו עבודה אצל שני מעסיקים ואי עריכת תיאום מס, וכיוצא בזה. יש לציין כי לאחר שבע שנים ומעלה לא ניתן לבקש החזרי מס, וגם רשות המסים לא יכולה לתבוע עוד תשלומי מס שהתברר לפתע כי הגיעו מהנישומים.
מנהל רשות המסים, ערן יעקב, הדגיש היום (ראשון) כי "הרשות פועלת באופן יזום למיצוי זכויות מס לכלל הציבור ולאיתור זכאים פוטנציאלים להחזר מס. עד כה פעלה הרשות לעידוד ביצוע החזרי מס ע"י אוכלוסיות עם מאפיינים דומים כמו ניצולי שואה והורים לילדים עם מוגבלות. במהלך הנוכחי אותרו ע"י הרשות זכאים פוטנציאלים להחזר מס בשל תשלום מס עודף בשכרם ולראשונה נעשתה פנייה אליהם באמצעות 'המעטפה הירוקה', שמשמעותה – תוכן המעטפה שווה לך כסף".
המכתבים הנשלחים כעת מזמינים את האזרחים לבדוק את זכאותם להחזר מס ולהגיש בקשה. במטרה להקל על הגשת הבקשה, צורף למכתב טופס 135 - בקשה להחזר מס לשנת 2016, וכמו כן נשלח גם דף הסבר למילוי הטופס, כמו גם המלצה להיעזר בסימולטור לבדיקת הזכאות וחישוב המס, טרם תוגש הבקשה.