חברת איתוראן איתור ושליטה בע"מ, המתמחה באיתור ומיגון רכבים, סיכול גנבות, ניווט ועזרה בדרך, מצטרפת לגל שהציף את השוק הישראלי בחודשים האחרונים ומעלה מחירים גם היא.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לקוח של החברה סיפר היום (ה') ל-ynet: "איתוראן שלחה הודעות SMS ללקוחות ובהן לינק עם עדכון על עליית מחירים למנוי לשירות של סיכול ומניעת גניבה. מדובר בייקור של כ-12%. אצלי השירות התייקר מ-39.78 שקל ל-44.75 שקל. אומנם אלו רק חמישה שקלים, אבל זה מעצבן. זה שירות דיגיטלי, הם לא צריכים ליישר קו עם כל החברות שמעלות מחירים.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה נהג הגה מכונית רכב
אילוס אילוסטרציה נהג הגה מכונית רכב
רכב. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"בהינתן שבמעמד רכישת רכב חדש אין הלקוח זכאי לבחור איזה מערכת תתוקן ברכבו. למעשה, מדובר בלקוחות שבויים. רכשנו מיצובישי וזה מה שקיבלנו. אמרו לי שיש לי שנה חינם ואחרי זה שאשא ואתן מול חברת הביטוח שדורשת את אמצעי המיגון האלה, אז ההחלפה מורכבת. הם שולחים הודעה ואתה לא יודע בדיוק במה מדובר ממנה אתה צריך להיכנס ללינק.
"בשירות הלקוחות של החברה ענתה לי נציגה תשובות מוכנות מראש. היא כתבה: 'תעריפי השירות של סיכול ומניעת גניבות מורכבים בין היתר, מעלויות כוח אדם, עלויות חומרי גלם וייצור ומשאבים נוספים. בשנים האחרונות נמנענו מהעלאת דמי המנוי, שלא השתנו מעל ל-14 שנים, אך בעקבות עליות המחירים בתחומים רבים במשק, וכן לאור העלייה בתקורות השכר במשק, במדד המחירים לצרכן ועלויות נלוות אחרות, נאצלנו להתאים את תעריפי השירות לעליית המחירים ולעלויות אותן ציינתי'.
"בהמשך כתבה לי הנציגה: 'אני מבינה שלא ציפית לעליית המחירים, אך מעבר למה שהסברתי לך מקודם, חשוב לי להסביר ששירות סיכול ומניעת גניבות הוא שירות שניתן לך 24/7, וכולל נציגים ואוכפים שמעניקים לך שירות 24/7 וכן ועלויות של שרתים ואבטחת מידע לצורך שמירה על המידע שלך. כל המרכיבים האלו התייקרו גם כן, ולכן כדי שנוכל להמשיך להעניק לך שירות ברמה הגבוהה ביותר, אנו נדרשים להעלות את דמי המנוי בהתאם'".
יחד עם זאת, נראה שמי שמתמקח יכול להוריד עלויות, שכן לאחר דין ודברים עם הנציגה, הלקוח קיבל הצעות להורדת מחיר - זמנית, כמובן. "אמרתי לה שאבדוק חלופות עם חברות מתחרות כמו פוינטר", הוא מספר. "ואז היא נתנה לי הצעה לשימוש באפליקציה שלהם ללא עלות במשך חצי שנה כשאחרי זה אשלם מחיר גבוה יותר בשמונה שקלים. לאחר שסירבתי היא חזרה אליי ואמרה: 'בדקתי עם מנהל, אתן לך חודש ללא דמי מינוי'. זה היה חוסך לי התייקרות בסדר גודל של כשמונה חודשים, אבל בסוף זה היה מגיע אליי עוד שמונה חודשים".
מאיתוראן נמסר בתגובה: "איתוראן מעדכנת בימים אלו את מחירי השרות החודשי עבור שרותי האכיפה והמוקד המבצעי בשיעור ממוצע של חמישה שקלים בחודש למנוי. השינוי מתבצע לאור העלייה בהוצאות מתן השירות של החברה וזאת לאחר 14 שנה שתעריף דמי המנוי לא השתנה".