בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", משרד הבינוי והשיכון החליט לפנות את דיירי בית גיל הזהב באופקים, באמצעות חברת עמידר, למלון ישרוטל נגה בים המלח. המשרד מנהל כ-120 בתי דיור לגיל הזהב ברחבי הארץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
בנוסף, הוחלט כי ההרשמה לתוכנית המענקים לרכישת דירות יד שנייה תוארך עד ליום חמישי 19.10.2023. עוד הוחלט כי ינקטו אמצעים לתגבור המוקדים הטלפונים: 5442* - מוקד סיוע בדיור עבור דיירי הדיור הציבורי והגשת בקשות ו-5329*, מוקד "דירה בהנחה" לפניות זוכים.
1 צפייה בגלריה
הזירה באופקים שבו מתבצרים המחבלים
הזירה באופקים שבו מתבצרים המחבלים
כוחות הביטחון באופקים
מהמשרד נמסר כי "החברות ימשיכו לתת מענה רציף לזכאי הסיוע בדיור והדיור הציבורי, באמצעות המוקדים הטלפוניים שתוגברו ובאמצעות אתרי האינטרנט של החברות".
כמו כן, מינהל הסיוע בדיור במשרד הודיע כי הוא מאפשר פתיחת בקשות חדשות לסיוע בדיור, ללא הגעה לסניף, באמצעות הרשמה מרחוק וזיהוי הלקוחות בשיחה מצולמת בה מתועדות הפנים ותעודת הזהות של הלקוחות. הנחיות מתאימות יינתנו במוקדי החברות.
לגבי תוכנית דירה בהנחה, אגף בכיר שיווק במשרד ובתיאום מול הקבלנים, הודיע כי נדחו כלל כנסי בחירת הדירות של זוכים בהגרלות דירה בהנחה וכן חתימות הזוכים, יש להתעדכן ישירות מול הקבלנים או בטלפון 5329*.
לגבי רשם הקבלנים, לא תתקיים קבלת קהל ביחידת רשם הקבלנים עד להודעה חדשה. עוד הוחלט לתגבר את עבודת מהנדסי הערים.
מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) נמסרה בתחילת השבוע הודעה בדבר דחיית מועדי תשלום וסגירת מכרזים. על פי ההודעה, נוכח המלחמה עמה מתמודדת מדינת ישראל בימים אלו, החליטה רמ"י לדחות את מועדי התשלום הקבועים בשוברים שהונפקו (למשל דמי היתר לחכירת קרקע, ה.צ) עד 30.10, וכן לדחות את סגירת מכרזי המקרקעין עד 25.10.
בעסקאות להקצאת קרקע במכרז ובפטור ממכרז יחולו הוראות נוספות, לפיהן מועדי התשלום הקבועים עבור רכיב הקרקע והוצאות הפיתוח יידחו ל-30.10, כמו גם מועדי ביצוע ההתחייבויות המהווים תנאי לחתימת הסכם פיתוח או חכירה על ידי רמ"י, בין היתר המצאת ערבויות חתימה על הסכם תשתיות, חתימה על הסכם בנייה ועוד.
כמו כן, רשות מקרקעי ישראל קיבלה אתמול שורה של החלטות אשר תכליתן מענה ראשוני לצרכים דחופים על מנת לסייע ולהקל על המשק בכלל וישובי ותושבי העוטף בפרט.
בכלל זאת הוחלט על מתן אורכות בשורה של תחומים, לרבות דחיית כל סוגי התשלומים, הארכת מועדי השגה על שומות, הארכת תוקף שומות והקפאת הליכי אכיפה.
בנוגע ליישובי עוטף עזה הוחלט על צעדים נוספים כגון: השבת ערבויות, חתימה מיידית על היתרי בניה, ויתור על דמי שימוש בגין שימושים לא מוסדרים.
פורסם לראשונה: 12:54, 10.10.23