מנתח פלסטי בכיר ובעלים של חברה המספקת שירותי רפואה פלסטית נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים בחשד להעלמת הכנסות בגובה עשרות מיליוני שקלים. בית משפט השלום בבת ים אישר אמש (ב') את מעצרו והורה על איסור פרסום שמו של החשוד למשך שבעה ימים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי החשד, החברה שבבעלותו של החשוד רכשה שלוש דירות מגורים ויאכטה ששוויין למעלה מ-35 מיליון שקל (לא כולל הוצאות מימון ואחזקה) ורשמה אותן לצרכי מס בספרי החברה, על אף שבפועל שימשו את החשוד ואת בני משפחתו לצרכיהם האישיים.
1 צפייה בגלריה
ניתוח פלסטי
ניתוח פלסטי
מנתח פלסטי. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
ברשות המיסים מסרו כי "משהתברר ליחידה החוקרת כי החשוד מציג מצגי שווא לרשות המיסים על מנת להסוות את שימושו הפרטי בנכסים האמורים, הוחלט לפתוח בהליך חקירתי. אתמול בבוקר הפכה החקירה לגלויה.
"החל משעות הבוקר הגיעו חוקרי היחידה לביתו של החשוד, לביתם של מעורבים נוספים בפרשה וכן למקום עסקו של החשוד, ערכו חיפושים ותפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב. במהלך היום נחקר החשוד באזהרה וכן מעורבים נוספים בפרשה".
בית המשפט הורה על שחרורו בתנאים מגבילים ל-180 יום. התנאים כוללים הפקדת ערבות אישית בסך של 300 אלף שקל וערבות צד ג' בסך של 300 אלף שקל. כמו כן, החשוד יפקיד את דרכוניו אצל בא כוחו וככל שירצה לצאת מהארץ במהלך תקופה זו יפנה לפקיד שומה חקירות תל אביב מראש על מנת לקבל את הסכמתו.
באי הכח של החשוד, עו"ד ד"ר חיים גבאי ועו"ד דניאלה גבאי בן-זאב, מסרו כי "בתיק הזה מתנהלים דיוני שומה במשך כשנתיים וחצי, מאז שנת 2019, לגבי מחלוקות אזרחיות מקצועיות, כשכל העובדות גלויות וידועות בפני רשויות המס. בשלב זה של הדיונים הוצאו שומות שלגביהן הוגשה השגה אשר טרם התקיים כל דיון בה והיא ממתינה לדיון.
"ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית בשלב הזה הינה תמוהה מאוד ומדובר בפרקטיקה שגויה. אנו מאמינים שהחוקרים יחשפו לטענות שהועלו במישור האזרחי ויגיעו למסקנה שאין מדובר במעשים פליליים".