הבורסה בתל אביב פתחה את שבוע המסחר בירידות קלות ועברה לעליות לאחר שבקואליציה אישרו שמשעות הבוקר השיחות לפשרה יותר רציניות משהיו עד כה: מדד ת"א 35 עלה ב-1% ומדד ת"א 125 ב-0.9%. ברקע, הבוקר (יום ראשון) נפתח הדיון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק לביטול עילת הסבירות - שצפוי להתנהל מעל 26 שעות, במקביל במקביל להפגנות סוערות ודיונים דרמטיים סביב אפשרות השבתת המשק והנזק החמור לצה"ל בצל ההצהרות על אי-התייצבות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
הבורסה בת"א ננעלה ביום חמישי בשבוע שעבר בירידות, אחרי שלושה ימים של עליות. בסך הכל, בשבוע האחרון זינקו המדדים המובילים של הבורסה בשיעור מרשים למדי: מדד ת"א 35 הוסיף כ-4% ות"א 125 עלה בכ-4.4%. יחד עם זאת, בצל החששות מהמהפכה המשפטית ומהשלכותיה על הכלכלה המקומית, הבורסה המקומית עדיין מציגה ביצועי חסר משמעותיים לעומת המדדים המובילים בוול סטריט מתחילת השנה.
1 צפייה בגלריה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב
הבורסה לניירות ערך בתל אביב
הבורסה לניירות ערך בתל אביב
(צילום: shutterstock)
כך למשל, מדד ת"א 35 עלה מתחילת השנה ב-6.7% ות"א 125 בשיעור כמעט זהה, בעוד מדד S&P 500 (המייצג 500 מהחברות הגדולות בארה"ב) זינק בלא פחות מ-19% מתחילת השנה ומדד הטכנולוגיה נאסד"ק רשם קפיצה אדירה של כמעט 40%.
לדברי יניב פגוט, סמנכ"ל מחלקת המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, "שוק המניות הישראלי עלה מתחילת השבוע שעבר ב-4.5% לעומת עלייה של 1% בלבד במדד S&P 500 והשקל התחזק ב-2% בשבוע האחרון. מה השתנה? שני דברים: מדד נמוך שני ברצף מוריד את 'סכין העלאת הריבית' מצוואר השווקים הפיננסים ואופטימיות כי המעורבות הגוברת של הממשל האמריקני תביא לחקיקה מרוככת.
"המציאות הפוליטית בישראל היא אבן הרחיים העצומה על צוואר השווקים ולפיכך אופטימיות בסוגיה זו היא תרופת הפלאים לביצועי החסר של שוק המניות המקומי והיא בהסתברות גבוהה ככל ותתממש תביא להתחזקות נוספת של השקל", אמר פגוט.
פורסם לראשונה: 10:54, 23.07.23