התקופה האחרונה לא הייתה פורה במיוחד עבור אלישע בנאי, אבל הוא מצא נחמה בגיטרה, בגידול צמחי תבלין ובשיחות נפש עם קרובים. לצד התרפקות נוסטלגית על האלבומים שגדל עליהם, הוא גם אוהב להאזין לחדש של בוב דילן, להעמיק בקולינריה ישראלית ולצפות באנימציה ובמדע בדיוני.
2 צפייה בגלריה
אלישע בנאי
אלישע בנאי
"את רוב התקופה האחרונה אני מבלה במטבח". אלישע בנאי
(צילום: אורית פניני)
המלצות צפייה: "'המנדלוריאן' היא מיני-סדרה שמתרחשת בתוך העולם של מלחמת הכוכבים. אופרת חלל או אפילו מערבון בין-גלקטי, שמספר סיפור מסע של צייד ראשים קשוח מאחרוני המנדלוריאנים - שבט לוחמי-על שכמעט נכחד. מאז ומתמיד עולם הפנטזיה והמדע הבדיוני היה העניין שלי. מצאתי את עצמי נהנה מהיצורים, החפצים, העולמות, התפאורות והמקומות הרחוקים שהדמיון שלנו יכול לקחת אותנו אליהם. המשחק המצוין של פדרו פסקל ('נרקוס', 'משחקי הכס'), והסיפור הפשוט אך המרתק והמותח יוצרים כיף צרוף שעשוי פשוט חבל על הזמן. אחלה בינג' שבעולם".
"חוץ מזה, אהבתי גם את 'אהבה, מוות ורובוטים'. זו אסופה של 18 סרטים קצרים שכל אחד מהם מאופיין בז'אנר אנימציה שונה, וכולם נוצרו על ידי מספר חבורות אנימטורים ממקומות שונים בעולם ואוגדו תחת העיניים של שני במאי-על - דייויד פינצ'ר ('מועדון קרב') וטים מילר ('דדפול'). מדובר במחזה קולנועי מרהיב, מטורף, מרגש וסוחף שמתעסק כמעט בכל הקטעים שבו בסיפורים עקומים ועמוקים מאוד על מעגליות מסוימת של החיים - התחלה, אמצע ובעיקר סוף. קורונה, לא קורונה - שווה כל רגע. פשוט וואו".
המלצות האזנה: "אני אוהב רוק, מאוד אוהב רוק. אני גם גר עם בת הזוג שלי שתזכה לחיי נצח, שגם אוהבת מאוד רוק, אבל יש גבול - ולכן אני לא יכול לשים רק רוק בבית. אז במיוחד עכשיו בסגרים, אני לומד למצוא דברים לשמוע שגם מרגשים ומזיזים אצלי דברים בלב, וגם לא שוברים לבת הזוג את הראש. אף על פי שאני עדיין לא מאסטר לענייני בוב דילן, האלבום האחרון שלו Rough And Rowdy Ways הוא אלבום פגזי. אני נהנה מכל רגע. עוד אלבום שעובד מדהים הוא Survival של בוב מארלי, שגדלתי עליו ועכשיו הוא פתאום חזר לי לחיים. מושלם".
"האלבום שהכי התחברתי אליו בזמן האחרון הוא The War on Errorism של NOFX. גם עליו גדלתי בשנות העשרה המאוחרות שלי, אבל אני חוזר אליו עם הרבה תובנות, ואחת מהן היא שיש שם עבודת כתיבת שירים מטורפת. הסולן מייק השמן הוא לטעמי בין המשוררים החשובים של תקופתנו".
המלצות קריאה: "את רוב התקופה האחרונה, כמו הרבה אחרים ואחרות, אני מבלה במטבח. אני מוצא את עצמי מכין ארוחות נון-סטופ לקרובים, לאהובים ולפעמים סתם ככה לעצמי. אני חוקר מאכלים ולומד דברים חדשים על אוכל ותרבויות שלא ידעתי לפני כן. מאוד אהבתי את הספר NOPI של יותם אוטולנגי, שבעיניי הוא אחד השגרירים החשובים בעולם של האוכל הישראלי-ערבי-לבנטיני. הספר מציע גישה פשוטה, חדשה, אינטליגנטית ומאתגרת לאוכל שאנחנו כבר מכירים, ומספק הרבה כלים ועניין".
2 צפייה בגלריה
NOPI: The Cookbook מאת יותם אוטולנגי
NOPI: The Cookbook מאת יותם אוטולנגי
"גישה פשוטה, חדשה, אינטליגנטית ומאתגרת לאוכל שאנחנו מכירים". NOPI: The Cookbook מאת יותם אוטולנגי
(עטיפת הספר)
המלצה כללית לסיום - מה אתה עושה כדי להירגע מהמצב? "אין ספק שזו תקופה קשה, מוזרה ומבלבלת, שבה אני מוצא את עצמי לא מעט מוצף בשאלות ותהיות לגבי מי, מה, כמה ולמה, ורואה את קרוביי עוברים דברים דומים. בנוסף, הציעו לי לא מעט לנצל את הזמן השקט והרגעים האלו ליצירה. גם זה לא קל! התקופה הזאת מסרסת אותי יצירתית, עקב תחושת הריקנות, וחשוב לי להגיד את זה לכל מי שיכול להזדהות איתי ולהבין שזה בסדר. בשביל להתגבר על זה ולמצוא שגרה מסוימת, אני מנגן כמה שאני יכול, מבשל, מגדל ערימות של עציצי תבלין במרפסת ומשתדל לדבר עם קרוביי בצורה מעמיקה ולפרק את המצב".