ימים ספורים אחרי העדות הדרמטית של בריטני ספירס בבית המשפט בלוס אנג'לס במסגרת הקרב המשפטי שהיא מנהלת נגד אביה, ג'יימס ספירס, המשמש כאפוטרופוס החוקי שלה ב-13 השנים האחרונות, כריסטינה אגילרה יוצאת להגנתה של הזמרת בסדרת ציוצים בטוויטר.
4 צפייה בגלריה
כריסטינה אגילרה בריטני ספירס
כריסטינה אגילרה בריטני ספירס
כריסטינה אגילרה, בריטני ספירס
(צילום: AP)
"בימים האחרונים אני חושבת על בריטני ועל כל מה שהיא עוברת", כתבה אגילרה לצד תמונה של השתיים יחד מתקופת הנעורים, "זה לא מקובל שאף אישה או אדם שרוצים לשלוט בגורלם, לא יורשו לחיות את חייהם כרצונם". היא המשיכה: "להיות מושתקת, שיתעלמו ממך, שיתנהגו אליך בבריונות או ש'הקרובים' אלייך יסרבו לתמוך בך, זה הדבר הכי מרוקן, הרסני ומבזה שאפשר להעלות על הדעת. הנזק הנפשי והרגשי שזה יכול לעשות לנפש האדם הוא עניין שאין להקל בו ראש".
"לכל אישה חייבת להיות זכות על גופה, מערכת הרבייה שלה, הפרטיות שלה, המרחב שלה, הריפוי העצמי שלה והאושר שלה", כתבה. "אני אומנם לא נמצאת מאחורי הדלתיים הסגורות של השיח הזה, המאוד מורכב, פרטי, אך גם ציבורי, אבל כל מה שאני יכולה לעשות זה לשתף מליבי את מה ששמעתי, קראתי וראיתי בתקשורת. השכנוע והייאוש של בקשה כזו לחופש גורמים לי להאמין שהאישה הזו שפעם הכרתי חיה ללא חמלה או הגינות מצד אלו ששולטים בה". את דבריה סיכמה אגילרה במילים הבאות: "כאישה שעבדה תחת תנאים ולחץ שהם בלתי נתפסים מבחינת רוב הציבור, אני מבטיחה לכם שמגיע לה חופש כדי לחיות את החיים הכי מאושרים שאפשר. לבי יוצא אל בריטני. היא ראויה לכל האהבה והתמיכה שבעולם".
לספירס ואגילרה היסטוריה ארוכה. הן הכירו על סט תוכנית הילדים "מועדון מיקי מאוס" לצד כישרונות אחרים, שחלקם הפכו לאמני פופ וקולנוע מהגדולים ביותר בארצות הברית, כדוגמת ג'סטין טימברלייק וראיין גוסלינג. כשבגרו השתיים בסוף שנות ה-90, הן הוציאו במקביל אלבומי בכורה שחרכו את המצעדים ברחבי העולם, מה שהוביל להשוואה בלתי פוסקת ביניהן וליריבות שלא ברור אם הייתה אכן אמיתית או תוצר של סיקור תקשורתי פטריארכלי ואגרסיבי. כעת, כאמור, אגילרה בת ה-40 שמה את כל המשקעים מאחור, ויוצאת להגנתה של ספירס.
בנוסף, ג'יימי לין, אחותה הצעירה של ספירס, התבטאה לראשונה בעניין המאבק המשפטי המתוקשר בין בני משפחתה. סדרת הסטוריז שהעלתה בחשבון האינסטגרם שלה נפתחה במעין התנצלות: "הסיבה היחידה שלא התייחסתי לכך קודם לכן היא שלא הרגשתי שזה המקום שלי להביע את דעתי עד שאחותי לא תדבר בעצמה באופן פומבי, ותוציא החוצה את כל מה שיש לה להגיד. אבל עכשיו, כשהיא דיברה באופן ברור, אני מרגישה שאני יכולה ללכת בעקבותיה ולהגיד את מה שאני צריכה להגיד".
4 צפייה בגלריה
ג'יימי לי ספירס
ג'יימי לי ספירס
ג'יימי לין ספירס
(צילום: AP)
"אני כל כך גאה בה שהיא משתמשת בקול שלה ומבקשת שליטה מחדש, כמו שאמרתי לה לפני שנים רבות. לא באופן פומבי, אלא בשיחה פרטית בין שתי אחיות", המשיכה. "אני לא המשפחה שלי, אני מדברת בשם עצמי", הדגישה ספירס בת ה-30. "אם היא רוצה לסיים את האפוטרופסות הזו ולטוס למאדים - או כל דבר אחר שהיא רוצה לעשות כדי להיות מאושרת - אני תומכת בה במאה האחוזים, כי היא אחותי. אני אוהבת אותה, תמיד אהבתי ותמיד אוהב, כל עוד היא שמחה ומאושרת". היא הוסיפה: "אולי לא תמכתי בה כפי שהציבור רצה ולא השתמשתי בהאשטג בפלטפורמה ציבורית, אבל אני יכולה להבטיח לכם שתמכתי באחותי הרבה לפני שהיה האשטג כזה, ואני אמשיך לתמוך הרבה אחרי".
4 צפייה בגלריה
ג'יימס ספירס, אביה של בריטני
ג'יימס ספירס, אביה של בריטני
ג'יימס ספירס, אביה של בריטני
(AP)
בזמן שהעולם ממשיך לגעוש לאחר העדות בבית המשפט ביום רביעי האחרון, בריטני ספירס עצמה פנתה לחשבון האינסטגרם שלה כדי לספר לעוקביה מה עברה בתקופה האחרונה. "אני מתנצלת על כך שהעמדתי פנים כאילו הייתי בסדר בשנתיים האחרונות", כתבה, "עשיתי את זה בגלל הגאווה האישית שלי והתביישתי לשתף במה שעובר עליי. אבל בכנות, מי לא רוצה להציג את החיים שלו בצורה טובה באינסטגרם? תאמינו או לא, להעמיד פנים שאני בסדר דווקא עזר לי. אני מרגישה שאינסטגרם העניק לי מקום טוב לשתף את הנוכחות והקיום שלי ופשוט להרגיש שאני חשובה, למרות מה שעברתי".
4 צפייה בגלריה
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
מעריצים של בריטני ספירס מחוץ לבית המשפט
(צילום: AP)
כעת נשאלת השאלה מה השלב הבא במאבק המשפטי של ספירס נגד אביה. על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, כדי שהיא תוכל להשתחרר מניהולו, עורך דין מטעמה יצטרך להגיש לבית המשפט בקשה לסיום האפוטרופסות. על פי עדותה של ספירס, עד לאחרונה היא עצמה לא ידעה שישנה אפשרות כזו. רק אחרי שנציגיה של ספירס יפנו לבית המשפט עם בקשה מסודרת נגד אביה (למעשה, מהלך כזה טרם התרחש), יוכלו השופטים לדון בבקשה במשפט מסודר, שיכול להימשך שנים.
"לא משנה מה היא הייתה אומרת בעדות שלה, אף שופט לא יכול לעשות משהו בנידון רק על פי ההצהרה הזו שלה", הסבירה עורכת הדין שרה ג'יי וונץ לאתר "וראייטי", "עכשיו עורך דינה של ספירס צריך להגיש את המסמכים לבית המשפט, לחכות לשימוע נוסף, להזמין אותה שוב לעדות, ורק אז אפשר יהיה לדון במאבק המשפטי הזה". על פי וונץ, הדרך היחידה שזה יקרה באופן מהיר יחסית היא שצוות ההנהלה של ספירס יחליט שהגיע הזמן לסיים את האפוטרופסות. בתרחיש כזה, "יהיה משפט שבו כל אחד מהצדדים יציג את העמדה שלו בנושא, וזה עדיין תהליך שלוקח זמן. אם האב עדיין יתנגד לכך, הם יכנסו למשפט". נכון לעכשיו טרם נקבע תאריך לשימוע נוסף, והעולם כולו דרוך לקראת הצעד הבא בסיפור הסבוך הזה.