טקס האוסקר ה-92, שהתקיים הלילה בלוס אנג'לס ייזכר כערב של בונג ג'ון-הון שסרטו "פרזיטים" עשה היסטוריה כשהפך לסרט הראשון שאינו דובר אנגלית וזכה בפרס הסרט הטוב ביותר. אולם פרט להענקת הפרסים שלטובתה התכנסו מיטב כוכבי הוליווד, טקס האוסקר מקדיש באופן מסורתי את הזמן גם לאנשי הקולנוע שאיבדנו במהלך השנה האחרונה.
את מקטע הזיכרון הגיש השנה במאי הקולנוע סטיבן שפילברג והוא כלל הופעה של עוד מישהי שעשתה היסטוריה לאחרונה - זוכת הגראמי בילי אייליש ששרה גרסת כיסוי ללהיט הביטלס האלמותי "יסטרדיי" בליווי אחיה פיניאס. אולם את החלק הזה כנראה שיזכרו לא רק בזכות הופעתה של הזמרת הצעירה אלא גם בשל השמות שנשמטו ממנו.
בזמן שאייליש שרה את מילותיו של פול מקרטני, על המסך מאחוריה הופיעו דמויותיהם של אנשי הקולנוע שהלכו לעולמם. ראשון להופיע היה הכדורסלן קובי בראיינט, שהלך לעולמו רק לפני כשבועיים בתאונת מסוק מחרידה. לפני שנתיים בראיינט זכה באוסקר על סרט האנימציה הקצר שלו - כשתמונתו הופיעה הקהל מחא כפיים. אחריו הוזכרו אנשי קולנוע כמו רוטגר האוור שהופיע בסרט "בלייד ראנר", המפיק רוברט אוונס, טרי ג'ונס מ"מונטי פייטון" ועוד רבים וטובים - הכבוד הגדול ניתן לקירק דאגלס שהלך לעולמו השבוע בגיל 103 המופלג ונזכר במשבצת הסוגרת את חלק הזיכרון.
3 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
קובי בראיינט
(צילום מסך, מתוך טקס האוסקר)
3 צפייה בגלריה
קירק דאגלס
קירק דאגלס
קירק דאגלס
(צילום מסך, מתוך טקס האוסקר)
אך לא מעט צופים תמהו על השמות שנעדרו: לוק פרי, ז'אן מייקל וינסנט, מייקל ג'יי פולרד ואחרים שנפטרו השנה, לא הופיעו בחלק זה של הערב והיעדרם הצית דיון נרחב ברשתות החברתיות מיד עם סיום הטקס.
לוק פרי, שזכה לתהילה בעיקר כדילן מקיי מסדרת הטלוויזיה בוורלי הילס 90210, הופיע ממש השנה בסרט מרובה המועמדויות "היו זמנים בהוליווד" של טרנטינו ובעבר ב"אלמנט החמישי" - הוא הלך לעולמו במרץ 2019 אך נשכח מהטקס. מייקל ג'יי פולרד, שהיה מועמד לאוסקר כשחקן משנה בשנת 1968 על הופעתו בסרט "בוני וקלייד" והלך לעולמו בנובמבר.ואחרים כמו כוכב דיסני קמרון בויס שהלך לעולמו רק בגיל 20, ביולי האחרון. מרביתם יש לומר, התפרסמו דווקא בתחום הטלוויזיה, איך כאמור חלקם השתתפו לא אחת גם בסרטי קולנוע.
אין זו הפעם הראשונה שהאקדמיה שוכחת כוכבים שהלכו לעולמם. בשנה שעברה למשל, נשכחו במאי הסרט "שיר אשיר בגשם" (Singin’ in the Rain) סטנלי דונן, שאף זכה בפרס מפעל חיים בטקס האוסקר (הוא נפטר שלושה ימים לפני הטקס אשתקד ולכן מצא את דכו לטקס הנוכחי) ומפיק "מלחמת הכוכבים" גרי קורץ.
3 צפייה בגלריה
בילי אייליש
בילי אייליש
בילי אייליש
(צילום: Kevin Winter/GettyimagesIL)