פרטים נוספים על הדרמה מאחורי הקלעים של "הישרדות": ל-ynet נודע כי בערב יום שישי, אחרי פנייתנו להפקה, נערכה פגישה בין אסי בוזגלו, שלווה על ידי עורכי דינו, לבין מפיקי התוכנית.
הדרמה של גמר "הישרדות" החלה כבר ביום שישי בצהריים, עם פניית ynet לערוץ רשת בדבר הטענה להצעה הכספית של ישראל אוגלבו לבני ברוכים - 100 אלף שקלים תמורת ההצבעה עבורו בגמר. בערוץ, כאמור, השיבו כי הם אינם יודעים במה מדובר.
אולם בשיחות עם ynet מתמודדים אישרו כי אכן שמעו על הפרשה. "דיברנו הרבה במהלך השהות באי על חלוקת כסף", סיפר אחד המתמודדים, "אבל אף אחד לא לקח את זה ברצינות".
4 צפייה בגלריה
אסי בוזגלו וגיא זוארץ
אסי בוזגלו וגיא זוארץ
אסי בוזגלו וגיא זוארץ בגמר "הישרדות"
(צילום: יאיר שגיא)
מתמודד אחר סיפר על שיחה בין אסי בוזגלו לבני ברוכים, סמוך לחזרתם מהאי לפני כשנה. "בני הגדיר את זה בתור 'שיחה מוזרה'", סיפר אחד המתמודדים, "הוא הבין שאסי אולי הקליט אותו, ושאל אותו על מערכת היחסים עם ישראל".
בהמשך לפניית ynet, ברשת כבר לא יכלו להמשיך להתעלם מהסוגיה, ואתמול (ב') אמרו כי הנושא נמצא בבדיקה.

עוד בנושא:

לאורך התוכנית, גורמים בהפקה סיפרו כי עומדת להתרחש "דרמה אדירה בסיום" - למעשה הם כבר ידעו כי הצבעתו של ברוכים תיפסל, ותאלץ להיות הצבעה מחודשת. אולם בשעה 23:15 רשת הטילה את הפצצה, ובעקבות פניית ynet בנוגע לטענות, הוציאה את ההודעה הבאה:
"דרמה בגמר 'הישרדות': לאור טענה שעלתה בימים האחרונים בפני הפקת 'הישרדות' לפיה אחת מהצבעות המושבעים כפי שנעשתה באי נוגדת לכאורה את תקנון המשחק, חברת ההפקה, הכפופה לתקנון נוקשה של הפורמט הבינלאומי, בדקה את הטענה לעומק וביררה את הסוגיה מול המשתתפים בתוכנית.
"הבדיקה והבירור כללו גם עדכון של בעלת הפורמט הבינלאומי של 'הישרדות'. בסיום תהליך בדיקה מעמיק נקבע כי כדי למנוע כל ספק - הצבעה זאת תיפסל ולא תילקח בחשבון ההצבעות לשורד האחרון. כדי לשמור על סודיות, בתהליך ההצבעה לא ייחשפו הפתקים בכתב ידם של המושבעים כפי שנכתבו באי, ובמקומם גיא זוארץ יחשוף פתקים בכתב יד אחיד.
"הפתקים משקפים נאמנה ותחת פיקוח משפטי את הצבעת שאר המושבעים באי, ללא הקול הנפסל. בנוסף, ומפאת כבודם של מתמודדי 'הישרדות', לא ייחשף מי מהמושבעים הצביע לאיזה שורד מרביעיית הגמר".
4 צפייה בגלריה
ישראל אוגלבו ואסי בוזגלו
ישראל אוגלבו ואסי בוזגלו
ישראל אוגלבו ואסי בוזגלו
(צילום: יאיר שגיא)
בספירת הקולות - ללא זה של ברוכים שהצביע לישראל - נוצר שוויון בין בוזגלו לאוגלבו, והתוכנית יצאה להצבעה מחודשת שכללה רק את השניים האחרונים, ללא עידן חביב וירדן ג'רבי, שהגיעו למספר קולות נמוך בהצבעה הראשונה.
אוגלבו לא נפסל, ובני ברוכים, שעל פי הטענה הובטח לו כסף מהראשון, הצביע בהצבעה המחודשת ונתן את קולו - הפלא ופלא - לאוגלבו. כך, למעשה, נמנעה אחת הפארסות הגדולות בתולדות הריאליטי בישראל, ובוזגלו הוכרז בתור השורד האחרון ולקח הביתה מיליון שקלים.
על פי עדי ראייה, עם תום השידור היה כאוס מאחורי הקלעים. המתמודדת ניקול רזניקוב צעקה שההפקה מכורה, בני ברוכים הוכנס לחדר על ידי אחת המפיקות ויצא משם אחרי דקות ארוכות. מתמודד אחר מ"הישרדות" אמר ל-ynet: "לא מאמין שנתנו לבני ברוכים להצביע שוב".
4 צפייה בגלריה
בני ברוכים וישראל אוגלבו
בני ברוכים וישראל אוגלבו
בני ברוכים
(צילום מסך)
תגובתו של אסי בוזגלו טרם נמסרה. מרשת נמסר בתגובה: "ימים ספורים לפני הגמר נעשתה פנייה לחברת ההפקה על ידי מספר שורדים בבקשה לבדוק את כשירותה של אחת ההצבעות. חברת ההפקה פתחה מיד מיוזמתה בבדיקה מעמיקה ודיסקרטית של הנושא כדי לא לפגום בתהליך מחד, ובשורדים מאידך. הבדיקה נעשתה בליווי משפטי ובעדכון שוטף של בעלת הפורמט הבינלאומי.
4 צפייה בגלריה
המושבעים
המושבעים
המושבעים
(צילום: יאיר שגיא)
"בסיום הבדיקה הוחלט כי בשל הכללים הנוקשים של הפורמט ולמען הסר הספק, הקול שלגביו נעשתה הפנייה ייפסל. ההודעה על כך נעשה במקביל הן לשורדים והן לצופים, בשידור חי. כל ניסיון לייצר מצג שווא או להכפיש את הפורמט, התוכנית, מתמודדיה או הפקתה הוא שגוי ודיבתי. עם כל הכבוד והערכתנו ל-ynet, הבדיקה הדיסקרטית והרגישה החלה ביוזמתה של ההפקה כמה ימים קודם, אולם מפאת כבודנו לשורדים ובני אדם בכלל, הדבר נעשה כאמור בדיסקרטיות יתרה".