"חזרות" היא הסדרה המובילה במספר הזכיות בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2020, שנערך היום (א') במתחם סינמה סיטי גלילות, וישודר הערב ב-21:00 בערוץ כאן ובדיגיטל. את הטקס, שמתקיים תחת מגבלות התו הירוק, מנחה השחקן יניב ביטון ובמהלכו חולקו 45 פרסים.
5 צפייה בגלריה
נועה קולר
נועה קולר
נועה קולר
(צילום: ענת מוסברג)
"חזרות", אשר שודרה בכאן וזכתה להצלחה רבה, קטפה את תואר הסדרה הקומית הטובה. אסף אמיר, מיוצריה, אמר בנאום הזכייה: "השמחה לא שלמה. קיבלנו תזכורת כואבת שיש לנו עוד כברת דרך לעבור כחברה. תודה לכל מי שלקח חלק בסדרה", והודה לשותפיו נועה קולר וארז דריגס. האחרון, שהיה מועמד בעצמו לפרס השחקן הראשי בסדרה הקומית (אך הפסיד לאסי כהן שכיכב ב"ככה זה"), בחר שלא לנכוח בטקס בעקבות פרסום התחקיר של אתר "פוליטיקלי קוראת", שבו הועלו טענות נגדו כי התנהג בצורה פוגענית כלפי נשים. בתגובה ל-ynet, דריגס מסר: "מאוד שמח על ההערכה ליצירה המשותפת שהיא 'חזרות'. גאה בכל העוסקים במלאכה".
כזכור, בהודעה ששלח להנהלת האקדמיה לפני כשבוע, הודיע השחקן מבעוד מועד כי לא יגיע. "על אף שאני שמח בבחירת חברי האקדמיה להעמיד את 'חזרות' והאנשים שמאחורי יצירתה לקטגוריות רבות בפרס השנה, אני לא מרגיש שזה יהיה נכון מצידי לנכוח בטקס", כתב דריגס בהודעה, "אלה ימים של חשבון נפש, ועד שלא אסיים את התהליך הנוכחי ואת הסליחה והכפרה שלי בפרט מול הנשים שבהן פגעתי, אני מעדיף למשוך רגליי מאירועים פומביים ככל שניתן".
5 צפייה בגלריה
אסף אמיר, נועה קולר ומשתתפי "חזרות"
אסף אמיר, נועה קולר ומשתתפי "חזרות"
אסף אמיר, נועה קולר ומשתתפי "חזרות"
(צילום: ענת מוסברג)
נועה קולר זכתה בפרס השחקנית הראשית בסדרה הקומית, וכן בפרס התסריט לסדרה הקומית יחד עם ארז דריגס, שנעדר מהטקס. עם סיום הטקס, מסרה השחקנית ל-ynet: "זה מדהים ולא ייאמן. זה מתחיל באמונה קטנה - גם ב'חזרות' וגם ב'קופה ראשית' - לא ידעת לאן זה הולך. אני שמחה ממה שקרה ואין לי הסבר, באתי לפה עם הרבה תקווה. השמחה לא מהולה, אני שמחה מאה אחוז, אבל גם חסרה. כשאתה על הבמה יש אלחוש, עדכנו את ארז תוך כדי...ההחלטה שלו [לא להגיע], אי אפשר להתווכח עם הרגשה".
איתי תורג'מן, שזכה בפרס השחקן המשנה על תפקידו ב"חזרות", הודה לקולר ודריגס והתייחס לשינוי שעבר במרוצת השנים: "זו נקודת ציון מאוד חשובה שלי. בזכות עופר יכולתי להיות ראי לאנשים שמטפלים בעצמם". כמו כן, אגם רודברג זכתה בפרס שחקנית המשנה בסדרה הקומית, והסדרה זכתה בפרסי הליהוק והבימוי בסדרה קומית, וגם בעריכת תמונה בסדרה עלילתית - פרס אותו חולקת "חזרות" עם הסדרה "הטבח".
5 צפייה בגלריה
אגם רודברג ואיתי תורג'מן
אגם רודברג ואיתי תורג'מן
אגם רודברג ואיתי תורג'מן
(צילום: ענת מוסברג)
סדרה נוספת של "כאן" שזכתה להצלחה מרובה בטקס היא "מנאייכ", שזכתה בפרס סדרת הדרמה, והניבה זכיות גם לשלום אסייג על התפקיד הראשי ("אחרי 28 שנים שאני בטלוויזיה משהו זז לכם וראיתם משהו. תודות", אמר עם זכייתו), לעמוס תמם על תפקיד המשנה וליוצרה רועי עידן, על התסריט. גם אלון זיגמן זכה בפרס בימוי סדרת הדרמה על "מנאייכ" - אולם נאלץ לחלוק אותו עם דני סירקין, במאי "טהרן".
לצד "חזרות" ו"מנאייכ", תאגיד השידור הציבורי הוא ללא ספק הזוכה הגדול של הערב עם 33 זכיות - בהן פרס השחקנית הראשית בסדרה הדרמה לניב סולטן ("טהרן"), פרס השעשועון ל"המרדף", פרס קומדיית המצבים ל"קופה ראשית" ופרס תוכנית הבידור הלך ל"הלילה עם לוסי וגורי".
5 צפייה בגלריה
שלום אסייג
שלום אסייג
שלום אסייג
(צילום: ענת מוסברג)
חברת הכנסת אבתיסאם מראענה זכתה בפרס הסדרה העובדתית על "סליחה על השאלה בערבית", אולם לא נכחה בטקס כדי לקבלו. את פרס הבימוי והיצירה בתוכנית תיעודית ועובדתית היא הפסידה ל"לבנון - גבולות הדם". כזכור, בחודשים האחרונים התעוררה סערה סביב מראענה, כאשר התבטאויות שנויות במחלוקת שהשמיעה בעבר הוצפו מחדש, בראשן פוסט מ-2013 שבו התגאתה בכך שלא עמדה בצפירה ביום הזיכרון ("אלה היו שתי דקות מופלאות"), שעליו התנצלה לאחרונה. "באופן חד משמעי שלא משתמע לשתי פנים, אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני מסית או פוגעני", הבהירה במהלך דיון שבו אושרה מועמדותה לכנסת כחלק מרשימת העבודה.
5 צפייה בגלריה
אסי כהן
אסי כהן
אסי כהן
(צילום: ענת מוסברג)
"שטיסל", שבלטה עם מספר רב של מועמדויות אך הפסידה ברובן, הסתפקה בפרס למיקי קם, שקיבלה את פרס שחקנית המשנה בסדרת הדרמה. "אני כל כך נרגשת. אני לא כזו שחקנית טובה. אני בהלם, האודישן היה בזום ופתאום פרס", הודתה על הבמה.
קשת יצאה מהטקס עם שבע זכיות, בהן תוכנית הריאליטי ("מאסטר שף"), הדוקו-ריאליטי ("חתונה ממבט ראשון"), הסאטירה ("ארץ נהדרת") והתחקיר ("עובדה").

הזוכים בקטגוריות המרכזיות:

סדרה קומית: "חזרות"
סדרת דרמה: "מנאייכ"
שחקנית ראשית בסדרה קומית: נועה קולר, "חזרות"
שחקן ראשי בסדרה קומית: אסי כהן, "ככה זה"
שחקנית ראשית בסדרת דרמה: ניב סולטן, "טהרן"
שחקן ראשי בסדרת דרמה: שלום אסייג, "מנאייכ"
שחקנית משנה בסדרה קומית: אגם רודברג, "חזרות"
שחקן משנה בסדרה קומית: איתי תורג'מן, "חזרות"
שחקנית משנה בסדרת דרמה: מיקי קם, "שטיסל"
שחקן משנה בסדרת דרמה: עמוס תמם, "מנאייכ"
קומדיית מצבים: "קופה ראשית"
דוקו-ריאליטי: "חתונה ממבט ראשון"
תוכנית ריאליטי: "מאסטר שף"
תוכנית ספורט: "אולפן ליגת האלופות"
תוכנית אקטואליה: "מהצד השני עם גיא זהר"
תוכנית אירוח: "פגישה עם רוני קובן"
שעשועון: "המרדף"
תוכנית בידור: "הלילה עם לוסי וגורי"
תוכנית תחקירים: "עובדה"
דרמה יומית: "תאג"ד"
סדרה עובדתית: "סליחה על השאלה בערבית"
תסריט לסדרה קומית: נועה קולר, ארז דריגס, "חזרות"
בימוי בסדרה קומית: בעז פרנקל, "חזרות"
תוכנית סאטירה: "ארץ נהדרת"
סדרת תעודה: "לבנון - גבולות הדם"
תסריט לתוכנית הסאטירה, מערכונים ובידור: "היהודים באים"
תסריט לסדרת דרמה: רועי עידן, "מנאייכ"
בימוי בסדרת דרמה: דני סירקין, "טהרן" ואלון זיגמן "מנייאכ"