פרסום ראשון: בעקבות הטרגדיה על סט הצילומים של הסרט האמריקני Rust, בסדרה הישראלית "מנאייכ", שצילומי עונתה השנייה יחלו בקרוב, החליטו לקבוע נהלים מחודשים לשימוש בנשק ובפעלולים בזמן הצילומים.
במקביל, גם בארצות הברית לוקחים לתשומת לבם את המקרה שמסעיר את הוליווד, ורשת ABC החליטה לאסור על שימוש בנשק חי על סט הצילומים של הסדרה "הטירון".
1 צפייה בגלריה
מנאייכ 1
מנאייכ 1
מתוך "מנאייכ"
(צילום: רואי רוט)
כזכור, ביום חמישי אירעה תאונה קטלנית בסנטה פה שבניו מקסיקו, כאשר השחקן אלק בולדווין ירה למוות בצלמת הלינה האצ'ינס ופצע את הבמאי ג'ואל סוזה. לפי תצהיר שפורסם ב"ניו יורק טיימס", עוזר הבמאי העביר לבולדווין אקדח אחד מבין שלושה שהונחו על עגלה סמוכה, והכריז שהוא "אקדח קר" (Cold Gun) - ביטוי שמבהיר שמדובר באביזר בטוח לשימוש ולא טעון בתחמושת חיה. עם זאת, האקדח היה טעון בכדור חי.
בישראל השימוש בפעלולים ובנשק אינו נפוץ כמו בארצות הברית, ואולי משום כך במהלך הפקת העונה הראשונה של "מנאייכ", תושבים שהיו עדים לצילומי סצנת מרדף וירי בחולון חשבו שמדובר באירוע של ממש - וסרטון הירייה הפך ויראלי. בהפקה מיהרו להרגיע דאז וסיפרו כי מדובר בצילומי סדרת טלוויזיה. בקרוב הסדרה, שמשודרת בכאן, תשוב למסך עם השחקנים שלום אסייג ועמוס תמם שכיכבו גם בעונה הראשונה.
גורם בהפקת הסדרה אישר ל-ynet את הפרטים.