לאחר שנעצרה באיראן בחודש שעבר, כשהביעה תמיכה בתנועת המחאה במדינה, השחקנית האיראנית טראנה עלידוסטי תשוחרר מהכלא. עורכת דינה, זהרה מינואיי, צייצה בטוויטר על שחרורה ואמרה: "היום, מרשתי גברת טראנה עלידוסטי תצא מהכלא לאחר ששוחררה בערבות".
1 צפייה בגלריה
תראנה עלידוסתי
תראנה עלידוסתי
טראנה עלידוסטי
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
טראנה עלידוסטי, ששיחקה בסרט זוכה האוסקר "הסוכן" של אסגר פרהאדי, נעצרה בגין "פרסום תוכן כוזב ומעוות והסתה לכאוס". ב-8 בדצמבר, זמן קצר לפני שנעצרה, ביום שבו מוחסן שקארי הפך לאדם הראשון שהוצא להורג על ידי הרשויות בגלל המחאות - היא פרסמה ברשתות החברתיות: "השתיקה שלכם פירושה תמיכה בדיכוי ותמיכה במדכאים. כל ארגון בינלאומי שצופה בשפיכות הדמים הזו ולא נוקט פעולה, הוא בושה לאנושות".
כתבות נוספות במדור קולנוע
עלידוסטי נחשבת שחקנית בולטת באיראן ולאחרונה שיחקה בסרט "האחים של ליילה" (Leila's Brothers), שהוקרן השנה בפסטיבל קאן. מאז שנעצרה, התחיל קמפיין מקוון שהושק תחת הסלוגן "צדק לטראנה עלידוסטי" ויותר מ-600 אמנים ברחבי העולם חתמו על עצומה הקוראת לרשויות האיראניות לשחרורה. בין המפורסמים שלקחו חלק בקמפיין נמנים מארק רופאלו, פדרו אלמודובר, פנלופה קרוז, אמה תומפסון ואיאן מקלן.
הבמאי האיראני פרהאדי, שזכה פעמיים באוסקר, קרא גם הוא לרשויות לשחרר את עלידוסטי ששיחקה בסרטו המצליח: "עבדתי עם טראנה על ארבעה סרטים ועכשיו היא בכלא על תמיכתה הראויה בבני ארצה והתנגדותה לגזרי הדין הלא צודקים", כתב בחשבון האינסטגרם שלו. "אם הצגת תמיכה כזו היא פשע, אז עשרות מיליוני אנשים מהארץ הזו הם פושעים".