השחקן אלק בולדווין ואחראית הנשק האנה גוטיירז ריד הואשמו בהריגת הצלמת האלינה האצ'ינס בירי שהתבצע על הסט הסרט "ראסט" ב-2021, כך דווח היום (ג') באתר החדשות "וראייטי".
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
כפי שדווח מוקדם יותר החודש, שניהם מואשמים כי פעלו ברשלנות שהביאה למותה של האצ'ינס. אם בולדווין וגוטיירז ריד יורשעו, הם עומדים כל אחד בפני עונש של 18 חודשי מאסר, בתוספת פוטנציאלית של חמש שנים נוספות על שימוש בנשק חם.
לכתבות נוספות בנושא:
כ-16 חודשים לאחר המקרה החמור שבו נהרגה האצ'ינס ונפצע הבמאי ג'ואל סוזה, בעקבות ירי בנשק טעון - עורכת הדין מארי קארמק-אלטווייס הצהירה כי המעורבים בה יעמדו בפני אישומים פליליים: "לאחר בדיקה מעמיקה של הראיות והחוקים במדינת ניו מקסיקו, הגעתי להחלטה שניתן להאשים את אלק בולדווין וחברי צוות נוספים בסרט. במשמרת שלי - אף אחד לא נמצא מעל לחוק, ולכולם מגיע צדק".
בריאיון לרשת CNN לאחר פרסום האישומים הוסיפה קארמק-אלטווייס כי בולדווין "לא עשה שום דבר כדי לוודא שהאנשים סביבו בטוחים. הם לא נקטו בזהירות הנדרשת", עוד אמרה כי "לשחקן לא מגיע להתחמק רק כי הוא שחקן" והדגישה שבולדווין מואשם לא רק כשחקן - אלא גם כמפיק-שותף בסרט. האישומים נגדו ונגד ריד יוגשו באופן רשמי בסוף החודש - כאשר כל אחד מהם יעמוד בפני שני סעיפים בגין הריגה בשוגג.
2 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
(צילום: Fred Hayes/GettyImagesIL for SAGindie)
"ההחלטה הזו סותרת את מותה הטראגי של הלינה האצ'ינס ומהווה עיוות איום של צדק", הגיב לוק ניקאס, עורך דינו של השחקן עם פרסום האישומים. "למר בולדווין לא הייתה כל סיבה להאמין שהייתה תחמושת חיה באקדח - או בכל מקום אחר על הסט. הוא סמך על אנשי המקצוע שעימם עבד שהבטיחו לו כי הנשק פרוק. אנחנו נילחם באישומים הללו - וננצח". בולדווין אף פועל נגד אנשי הצוות בסרט במישור המשפטי, לאחר שבנובמבר האחרון הגיש תביעה נגד ארבעה אנשי צוות שלטענתו טיפלו באקדח שממנו נורה הכדור והגישו לו אותו.
מטעם משפחתה של האצ'ינס נמסר: "אנו מודים לשריף בסנטה פה ולעורכת הדין במחוז על החקירה היסודית וההחלטה להגיש אישומים בגין הריגה בשוגג של הלינה האצ'ינס, תוך התעלמות מוחלטת מחיי אדם. החקירה הפרטית שאנו מקיימים תומכת גם כן באישומים אלו. המשפחה מתנחמת בידיעה שבניו מקסיקו איש אינו נמצא מעל החוק, ואנו תומכים באישומים ונשתף פעולה עם התביעה. מקווים שמערכת המשפט תגן על הציבור ותגרום למי שעברו על החוק לקחת אחריות".
באוקטובר האחרון נודע כי היא הפקת הסרט הגיעה להסכם פשרה עם משפחתה של האצ'ינס, שכחלק ממנו בעלה יקבל קרדיט כמפיק בפועל.
כזכור, התקרית הקטלנית התרחשה באוקטובר 2021 בזמן צילומי הסרט בסנטה פה שבמדינת ניו מקסיקו, כשאביזר האקדח שבו השתמש בולדווין היה טעון בכדור חי ללא ידיעתו. בולדווין ירה בשוגג בהאצ'ינס שנהרגה, כמו גם בבמאי הסרט, ג'ואל סוזה, שנפצע. על אף ההתרחשויות הקשות על הסט בחודש מאי האחרון נודע כי ההפקה מתכוונת להשלים את הפקת הסרט.