רווק הזהב (The Golden Bachelor)

מתי ואיפה: 3 באוקטובר, yes.
מה הסיפור: אם נדמה לכם שז'אנר ריאליטי הדייטינג כבר מיצה את עצמו, או לפחות מתחיל, פרנצ'ייז "הרווק" האמריקני המצליח מבין לליבכם ומנסה למצוא פתרון. אותו פתרון מגיע הפעם בדמותו של רווק נחשק מסוג חדש - סבא בן 71 שנחוש להוכיח ש"זה אף פעם לא מאוחר מדי למצוא אהבה - שרק משתפרת עם הגיל", כפי שמבטיח הטאג-ליין.
בספין-אוף החדש מבית הריאליטי הפופולרי שראה כבר 60 עונות (על שלל הוואריאציות שלו), רווקות מגיל 65 ומעלה יתחרו על ליבו של גארי טרנר, מסעדן בדימוס ואיש משפחה נלהב שגר בבית חלומות על אגם יפהפה באינדיאנה. טרנר חי במשך 43 שנים עם אשתו, אהובתו מימי התיכון, עד שזו חלתה והלכה לעולמה. כעת, שש שנים לאחר פטירתה, הוא "מוכן למצוא שוב אהבה". אנחנו מחכים בקוצר רוח שיימצא אותה.

נולי (Nolly)

מתי ואיפה: 4 באוקטובר, HOT ו-yes.
מה הסיפור: בקצרה - עוד תירוץ לצפות בהלנה בונהם קרטר. קצת יותר באריכות הלנה בונהם קרטר נכנסת לנעליה של כוכבת הטלוויזיה נואל "נולי" גורדון במיני-דרמה ביוגרפית בת שלושה פרקים מאת ראסל טי דייוויס. במשך כמעט שני עשורים, גורדון גילמה את בעלת מלון הדרכים מג מורטימר באופרת הסבון הבריטית "קרוסרואדס", אך בשיא ההצלחה של הסדרה וללא הסבר, פוטרה מתפקידה. כעת עליה להתמודד עם תחושת הבגידה, חוסר הוודאות, והרצון העז להוכיח שפיטוריה היו טעות. אומנם הסדרה התקבלה מעבר לים בביקורות מעורבות, אך כולן באופן גורף שיבחו את הופעתה המצוינת של בונהם קרטר (איך אפשר שלא?) והשחזור התקופתי המדויק והאסתטי הוא בונוס נעים לעין. אנחנו בפנים.
מי בפנים: כאמור הלנה בונהם קרטר, קון או'ניל ("עמק האושר"), אוגוסטוס פרו ("סודות אחוזת הירח") ואנטוניה ברנת' ("אחוזת דאונטון").

לופן - חלק 3 (Lupin)

מתי ואיפה: 5 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: לאחר שחלקים 1 ו-2 של המותחן הצרפתי המצליח עלו בפער של ארבעה חודשים בלבד זה מזה, כעבור המתנה ארוכה של קצת יותר משנתיים אנחנו זוכים לראות את החלק הבא. למי שמצטרף אלינו זה עתה, נזכיר כי הגיבור, אסאן דיופ, פועל בהשראת דמותו של השודד והג'נטלמן הספרותי ארסן לופן, ובמהרה הופך לאיש המבוקש ביותר בצרפת. בעונה השנייה הוא השקיע מאמצים רבים כדי להתאחד שוב עם בנו, ואת העונה השלישית אנו מתחילים מהנקודה שבה הסתיימה קודמתה.
כעת, אסאן נמצא במחבוא וחייב ללמוד איך לחיות כשהוא רחוק מאשתו ומבנו. אך כאשר הוא אינו מצליח להתמודד עם הסבל שהוא גורם להם, הוא מחליט לחזור לפריז כדי להציע להם לעזוב את צרפת ולהתחיל חיים חדשים במקום אחר. הכול משתבש כשרוחות מהעבר שבות לחייו והופכות את תוכניתו על פיה, והטריילר מגלה כי אויבים חדשים מאיימים על משפחתו. לפי נתונים שפרסמה ענקית הסטרימינג, בחלק הראשון צפו כ-70 מיליון משתמשים ובשני כ-54 מיליון, כעת נותר לגלות האם החלק השלישי יצליח לשחזר את ההצלחה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "לופן", עונה 3
מתוך "לופן", עונה 3
מתוך "לופן", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: עומר סיי ("מחוברים לחיים"), ארווה פייר ("פריז, אני אוהב אותך"), לודיווין סנייה ("האפיפיור החדש") וחברי קאסט נוספים מהעונות הקודמות.

לוקי - עונה 2 (Loki)

מתי ואיפה: 6 באוקטובר, דיסני+.
מה הסיפור: כשנתיים אחרי עליית העונה הראשונה הסדרה הפופולרית ביקום הקולנועי של מארוול חוזרת. אנו פוגשים את אחיו החורג והנבלי של ת'ור אחרי הסוף הדרמטי של העונה הראשונה, כאשר הוא נמצא בקרב על הישרדות הרשות למשתנים בזמן (TVA). יחד עם דמויות נוספות, לוקי מנווט במולטיוורס ההולך ומתרחב שנהיה מסוכן יותר ויותר בחיפוש אחר סילבי, השופטת רנסלייר ועוד, זאת לאחר שהוא מגיע לצירי זמן שונים בהם איש אינו מזהה אותו.
אוון ווילסון, שמגלם את מוביוס, חשף בריאיון כי העונה השנייה תיכנס יותר לעומקה של דמותו. המפיק בפועל, קווין רייט, ציין כי גם ניחשף גם לצדדים נוספים בדמותה של סילבי שמוצאת עצמה בעונה השנייה עובדת במק'דונלדס. "זו דמות שהייתה במסע נקמה של עשור, אולי מאה, היא אף פעם לא חשבה על היום שאחרי", אמר.
9 צפייה בגלריה
מתוך "לוקי", עונה 2
מתוך "לוקי", עונה 2
מתוך "לוקי", עונה 2
(צילום: באידבות דיסני+)
מי בפנים: ישובו מהעונה הקודמת כמובן טום הידלסטון בתפקיד לוקי, אוון וילסון כמוביוס, גוגו מבת'ה-רו ("תוכנית הבוקר"), וונמי מוסאקו ("ארץ לאבקראפט"), סשה ליין ("אמריקן האני") וריצ'רד אי. גרנט ("פארק גוספורד"), אליהם יצטרף גם קי הוי קואן ("הכול בכל מקום ובבת אחת").

שבויים בסרט (C*A*U*G*H*T)

מתי ואיפה: 8 באוקטובר, yes, סלקום TV ו-HOT
מה הסיפור: סדרה אוסטרלית שהייתה עשויה לחלוף בקלות מתחת לרדאר, אבל כשהיא יוצאת תחת חברת ההפקה של שון פן, שגם משתתף בה בתפקיד עצמו, ומושכת אליה שמות גדולים כמו סוזן סרנדון ומת'יו פוקס קשה להישאר אדישים. הסיפור של הקומדיה הסאטירית עוקב אחרי ראודי, חייל אוסטרלי שנשלח עם חבורתו למדינת אי על מנת להשיב מסמך חשוב. תוך זמן די קצר הם נתפסים על ידי ארגון טרור של 'לוחמי חופש', שמשוכנע שהם אמריקנים ומתכנן להוציא אותם להורג בפומבי, עד שמתגלה לאכזבתם שאלו רק אוסטרלים.
כדי להציל את חייהם, החבורה מפיקה את סרטון הכופר המורכב והאפקטיבי ביותר שאי פעם נוצר, וכשהסרטון הופך ויראלי ומקנה להם תהילה חוצת אוקיינוסים, הם מבינים שמדובר למעשה בהזדמנות חייהם. הדברים מסתבכים כשפוליטיקאים, עיתונאים ואפילו שון פן מחליטים להתערב.
9 צפייה בגלריה
מתוך "שבויים בסרט"
מתוך "שבויים בסרט"
מתוך "שבויים בסרט"
(צילום: באדיבות yes, סלקום TV ו-HOT)
מי בפנים: קיק גרי בכיסא היוצר ובתפקיד הראשי ("קצה המחר"), טראוויס פימל ("וקינגים"), טאפנס מידלטון ("אחוזת דאונטאון"), בלה היתקוט ("האיש במצודה הרמה") ועוד.

לו הייתי פיראט - עונה 2 (Our Flag Means Death)

מתי ואיפה: 10 באוקטובר, HOT.
מה הסיפור: עונה שנייה לקומדיית הפיראטים, באוכה רום-קום, שעלתה לראשונה בשנה שעברה וצברה לעצמה קהל מעריצים נאמן. נזכיר כי הסדרה מגוללת את סיפורו של הפיראט הנודע סטד בונט, אדם אמיד שמחליט כחלק ממשבר אמצע החיים, למכור את רכושו ולהפוך לפיראט, על אף שגינוניו ואופיו המהוגנים - לא ממש מתאימים לפיראט אכזר. כנגד כל הסיכויים מתפתחת ידידות בלתי צפויה, שהופכת לרומן, בינו לבין הפיראט הידוע לשמצה בלאקבירד.
בסוף העונה הראשונה מערכת היחסים שלהם עולה על שרטון, עוד לפני שהתחילה באמת, ומותירה את השניים שבורי לב בתחילה העונה החדשה. הפעם, הם יוצאים לדרך איש איש בכיוונו שלו, סטד עסוק בכך שהוא ממלא את תפקידו כקפטן ספינה בשם "נקמה", ובלאקבירד זורע הרס בכל מקום אליו הוא הולך. אך על פי הטריילר לא יעבור זמן רב לפני שהשניים יתאחדו פעם נוספת - ואנחנו רק מחכים לראות מה צופן העתיד לשניים.
9 צפייה בגלריה
מתוך "לו הייתי פיראט", עונה 2
מתוך "לו הייתי פיראט", עונה 2
מתוך "לו הייתי פיראט", עונה 2
(צילום: באדיבות HOT)
מי בפנים: טאיקה וואטיטי ("ת'ור: אהבה ורעם") שמביים וגם מככב באחד התפקידים הראשיים, רייס דארבי ("יס מן"), אוון ברמנר ("טריינספוטינג"), קון אוניל ("צ'רנוביל"), ג'ואל פריי ("משחקי הכס") ועוד.

פרייז'ר (Frasier)

מתי ואיפה: 12 באוקטובר, פרמאונט+.
מה הסיפור: "פרייז'ר" כבר הצליחה למתג את עצמה כאחת מסדרות הספין-אוף המצליחות ביותר בכל הזמנים, וצברה לעצמה מיליוני מעריצים וגרפה עשרות פרסי אמי (היא אף החזיקה בשיא עם 37 פסלונים, עד שב-2016 "משחקי הכס" עקפה אותה), כעת הגיע הזמן לגלות האם תוכתר גם כאחד הריבוטים המצליחים בהיסטוריה.
פרייז'ר קריין, שב לבוסטון ומגיע לבקר את בנו. במעין עלילה שמזכירה את "שישי הפוך" התפקידים מתהפכים ממה שזכור לנו מסדרת המקור: הפעם קריין האב הוא כהרגלו אנין טעם, שלא לומר פלצן, ודווקא בנו מייצג את האדם הפשוט. זאת בניגוד למרטין, האבא בסדרת המקור, שהיה שוטר לשעבר שנהנה לשבת על הכורסה עם ברה קרה. כשכמעט 20 שנה חלפו מאז שודר הפרק האחרון של התוכנית, נשאלת השאלה האם "פרייז'ר" תצליח לעמוד במבחן הזמן? האם ב-2023 סיטקום שמצולם מול קהל חי עדיין רלוונטי? נגלה עוד כשבועיים.
9 צפייה בגלריה
מתוך "פרייז'ר"
מתוך "פרייז'ר"
מתוך "פרייז'ר"
(צילום מסך: פרמאונט+)
מי בפנים: ישובו מהקאסט המקורי כמובן קלסי גרמר המופלא, ג'יין ליבס כדפני ופרי גילפין כרוז. מי שלמרבה הצער לא ייקח חלק בחידוש הוא דייויד הייד פירס שלא ישוב לגלם את האח הנוירוטי ניילס קריין, וכמובן גם לא ג'ון מהוני שגילם את מרטין והלך לעולמו ב-2018.

נפילת בית אשר (The Fall of the House of Usher)

מתי ואיפה: 12 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: עיבוד טלוויזיוני לאחד מסיפוריו הקצרים המוכרים ביותר של סופר האימה אדגר אלן פו. הסיפור המקורי פורסם לראשונה ב-1839 ומספר את סיפורו של רודריק שאחותו התאומה מתה ולאחר שהוא קובר אותה מתגלה כי היא עדיין בחיים.
העיבוד החדש מאת מייקל פלאנגן, שעיבודים מצמררים ומסמרי שיער, בהם גם כאלו לסטיבן קינג (למשל הסרט "דוקטור סליפ"), אינם זרים לו, שואב השראה מהסיפור אך שונה ממנו מאוד, כשהוא מותאם לזמננו. רודריק הוא מנכ"ל של חברת פארמה גדולה שאותה הוא מנהל יחד עם אחותו התאומה. שד שנחוש להרוג את ילדיו ועורך דין שנחוש להפיל את החברה מאלצים אותו להתמודד עם החטאים בעברו. בואו נאמר שיש בינג' ליום שישי ה-13.
9 צפייה בגלריה
מתוך "נפילת בית אשר"
מתוך "נפילת בית אשר"
מתוך "נפילת בית אשר"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: שחקנים ושחקניות רבים ששיתפו פעולה עם פלאניגן בפרויקטים קודמים שלו, בהם קרלה גוגינו ("מי מתגורר בבית היל"), קייט סיגל ("טקס חצות"), הנרי תומס ("המשחקים של ג'ראלד") ועוד.

Lessons in Chemistry

מתי ואיפה: 13 באוקטובר, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: עיבוד טלוויזיוני מושקע לרב המכר באותו שם מאת הסופרת בוני גרמוס. הסיפור עוקב אחרי אליזבת זוט, כימאית צעירה ומוכשרת שמוצאת עצמה בהיריון מחוץ לנישואים ובהתאם לכך, בהתחשב בכך שאנו מדברים על שנות ה-60-50 בארה"ב - גם מפוטרת מעבודתה במעבדה נחשבת. עשור מאוחר יותר זוט מקבלת הצעת עבודה להנחות תוכנית בישול, למרות שההצעה מביכה אותה, היא הרי כימאית, לא עקרת בית - אך התוכנית צוברת תאוצה והופכת להרבה יותר מתוכנית בישול כשהיא מלמדת על החיים, על יחסי כוח, על תחושת ערך עצמי, והופכת את זוט עצמה לכוכבת בעל כורחה.
כשלנעליה של זוט נכנסת השחקנית זוכת האוסקר ברי לארסון וכשאפל TV פלוס אמונים על ההפקה, ובכלל זה על השחזור התקופתי שעל פי הטריילר מסתמן כתענוג לעיניים, הסדרה בקלות מצאה עצמה ברשימת הסדרות לצפות להן בסתיו הקרוב.
9 צפייה בגלריה
מתוך Lessons in Chemistry
מתוך Lessons in Chemistry
מתוך Lessons in Chemistry
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: ברי לארסון ("קפטן מארוול"), סטפני קינג ("ההצעה") ועוד.

ריק ומורטי - עונה 7 (Rick & Morty)

מתי ואיפה: 15 באוקטובר, Adult Swim.
מה הסיפור: למרות שלל ההסתבכויות של היוצר-שותף ג'סטין רוילנד, סדרת המד"ב שכבר מזמן קיבלה מעמד קאלט משדרת עסקים כרגיל עם עונה חדשה. כזכור, בתחילת 2023 לאחר שרוילנד הואשם במקרה של אלימות במשפחה (האשמות שלאחר מכן בוטלו), Adult Swim הודיעו שהם מסיימים את העבודה איתו, אך מתכוונים לקיים את ההסכם שחתמו עימו ועם דן הרמון שבו הזמינו מראש 70 פרקים.
בפועל מעורבותו של רוילנד בשנים האחרונות הייתה יותר כמדבב מאשר יוצר, כשב-2019 הרמון, אף הביא לסדרה שואו-ראנר חדש. בריאיון עם הרמון שפורסם השבוע ב"הוליווד ריפוטר" נראה שהוא אינו מודאג מעתיד התוכנית שאותה הוא השווה ל"משפחת סימפסון" כמכונה משומנת שיכולה להמשיך שנים. בשלב זה, אין המון מידע על עלילת העונה החדשה, אך ניכר שהמסע של ריק אחר ריק פריים (קו עלילה שנחשף לצופים עוד בעונה 3), שרצח את אשתו ואת בתו יתפוס ממנה חלק נכבד. אך כשהקהל הוא קהל שבוי - מזה כבר משנה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "ריק ומורטי", עונה 7
מתוך "ריק ומורטי", עונה 7
מתוך "ריק ומורטי", עונה 7
(צילום מסך: Adult Swim)
מי בפנים: ובכן, שאלה מצוינת. גם כשנחשף הטריילר לא הוכרזו שמות המדבבים החדשים. בריאיון של הרמון צוין רק כי מדובר בשני מדבבים צעירים ולא מוכרים ושהמטרה הייתה שלא ירגישו בהבדל - ואם כך נראה שהם עושים עבודה מצוינת. אנחנו לא נהנים להדהד תאוריות קונספירציה, אבל בחודשים האחרונים ברשתות התעצמה הסברה שרוילנד יוחלף על ידי בינה מלאכותית, וכשהקולות נשמעים בדיוק אותו דבר ואפילו אתר IMDB לא חושף את שמות המדבבים החדשים - הן נראות קורצות מתמיד. מלבד המדבבים הבלתי מזוהים, ישובו העונה כריס פאנל ("סאטרדיי נייט לייב"), שרה צ'וק ("פיירפליי ליין", "סקראבס") ועוד.

הגופה (Bodies)

מתי ואיפה: 19 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: שירה האס חוזרת לסיבוב נוסף בענקית הסטרימיניג לאחר פריצתה לתודעה הבינלאומית עם "המורדת" שאף זיכתה אותה במועמדות לאמי. הפעם האס תגיע לעתיד כדי לחקור תעלומת רצח המובילה לקונספירציה בת 150 שנה.
סדרת המתח מבוססת על רומן גרפי מ-2014 של הסופר המנוח סיי ספנסר, ויצר אותה התסריטאי הבריטי פול טומאלין, אשר כתב בעבר גם ל"טורצ'ווד" ו"חסרי בושה". היא עוקבת אחר ארבעה בלשים שונים שחיים בתקופות שונות, אולם מנסים לפענח תעלומת רצח אחת: גופה שנמצאה בשכונת ווייטצ'אפל בלונדון ומתגלה שוב ושוב. האס מגלמת את הבלשית מייפלווד אשר מנסה לפענח את התעלומה בשנת 2053.
9 צפייה בגלריה
מתוך "הגופה"
מתוך "הגופה"
מתוך "הגופה"
(צילום: באדיבות נטפליקס )
מי בפנים: למקרה שלא הדגשנו זאת מספיק - שירה האס, לצידה יככבו גם סטיבן גרהאם ("אימפריית הפשע", כנופיית ברמינגהם"), קייל סולר ("אנדור") ועוד.

Fellow Travelers

מתי ואיפה: 27 באוקטובר, שואוטיים.
מה הסיפור: כוכב "ברידג'רטון" בדרמה פוליטית להט"בית לוהטת. הוקינס פולר הוא צ'ארמר חלקלק שמקדם את הקריירה הפוליטית שלו בכך שהוא שומר את חייו הפרטיים בסוד; טים לאגלין הוא אידיאליסט צעיר ולהוט שמצליח ללחוץ לו על כל הנקודות הנכונות, בדיוק בזמן שג'וזף מקארתי ורוי קון פותחים את מסע הצלב שלהם בתקופת בהלת הלבנדר בארה"ב נגד "חתרנים וסוטים מיניים" בממשלה. מי שיצר את הסדרה הוא רון ניסוואנר, שהועמד לאוסקר על סרטו "פילדלפיה", והיא מבוססת על רומן באותו שם של תומס מאלון. מדובר בסיפור אהבה המתפרס על פני עשורים של היסטוריה אמריקאית - משיא המקארתיזם של שנות החמישים ועד למשבר האיידס של שנות השמונים.
מי בפנים: מט בומר ("צווארון לבן"), ג'ונתן ביילי ("ברידג'רטון"), וויל בריל ("גברת מייזל המופלאה"), מייק טטילור ("בו מפחד").

העידן המוזהב - עונה 2 (The Gilded Age)

מתי ואיפה: 30 באוקטובר, HOT, yes וסלקום TV.
מה הסיפור: הסדרה שהביאה את "אחוזת דאונטון" לעולם החדש חוזרת בעונה שנייה. גם הפעם ג'וליאן פלוז יזרוק אותנו היישר לתככים ולעימותים של אנשי החברה הגבוהה בניו יורק המלווים בתועפות של דרמה. בעונה השנייה ברטה מנסה להוביל מהלך לקידום הכלכלי של הקהילה ולבסס את מעמדה החברתי, תוך שהיא מאתגרת את גברת אסטור ואת המערכת "הכסף הישן". ג'ורג' ראסל ממשיך להתפתח עם מפעל הפלדה שבבעלותו. מריאן מחפשת את ייעודה בחיים ומלמדת בחשאי בבית הספר לבנות, בעוד אגנס שמה לה רגליים ומשפחת סקוט מתמודדת עם תגלית מרעישה ופגי נכנסת למצב רוח אקטיביסטי כשהיא עובדת עם טי. תומאס פורצ'ן בניו יורק גלוב.
מי בפנים: קארי קון ("הנותרים"), מורגן ספקטר ("הומלנד"), סינת'יה ניקסון ("סקס והעיר הגדולה") ועוד.