לאחר שבוטלו ההאשמות בגין אלימות במשפחה נגד ג'סטין רוילנד, התפרסם אמש (ד') תחקיר של חדשות NBC הכולל עדויות של 11 נשים ונון-בינאריים שהעידו כי יוצר "ריק ומורטי" הטריד אותן מינית - כשאחת אף העידה כי תקף אותה. עורך דינו של רוילנד הכחיש את הטענות.
3 צפייה בגלריה
ג'סטין רוילנד
ג'סטין רוילנד
ג'סטין רוילנד
(AP)
התחקיר שפורסם כלל ראיונות נשים ונון-בינאריים שהתכתבו עם היוצר-שותף של תוכנית המד"ב המצוירת הפופולרית (לצידו של דן הרמון) בהודעות טקסט, מיילים וברשתות החברתיות בין השנים 2013 ל-2022. תשע מהמרואיינות העידו כי רוילנד הפך את השיחות לבעלות אופי מיני, ושלוש מהן העידו כי היו קטינות, בנות 16 בלבד, כשהתחילו להתכתב עימו. רבות העידו כי רוילנד נתן להן משקאות אלכוהוליים למרות שלא היו בגיל המותר. מלבד הראיונות התחקיר כלל גם תמונות, סרטונים, התכתבויות מייל ועוד שהעידו על הקשר לרוילנד. מדובר בהאשמות שאין קשר להן להאשמות האלימות במשפחה נגד רוילנד שהוגשו על ידי מי שיצאה עימו ב-2020 ובוטלו מוקדם יותר השנה.
לכתבות נוספות בנושא:
התחקיר טען כי רוילנד ניצל את הפרסום והמעמד שרכש לעצמו עם הצלחתה של "ריק ומורטי" על מנת לפתח מערכות יחסים עם מעריצות צעירות, חלקן קטינות. לפי התחקיר הוא היה מתכתב עם המעריצות ושואל אותן על נטייתן המינית, ולאחר מכן היה מציע להיפגש איתן.
3 צפייה בגלריה
ג'סטין רוילנד
ג'סטין רוילנד
הקאסט והיוצרים של "ריק ומורטי". ג'סטין רוילנד משמאל
(צילום: AP)
אחת הנשים שהסכימה להיפגש עם רוילנד אחרי שהכירו בטינדר, טענה כי הוא תקף אותה מינית כשהכריח אותה לבצע בו מין אוראלי למרות שסירבה. היא הייתה בת 20 בזמנו ורוילנד רכש עבורה משקאות אלכוהוליים למרות שהדגישה בפניו שהיא לא בגיל המותר. אחרת העידה כי ב-2016, כשהייתה בת 19 והוא בן 36, היא הסכימה שרוילנד יטיס אותה ללוס אנג'לס. שם, במהלך מסיבה, היא שתתה בכבדות ורוילנד הפציר בה לקיים יחסי מין עם אישה נוספת לפניו. לאחר מכן שניהם קיימו איתה יחסי מין.
במבט אחורה על האלכוהול הרב, הכסף שהשקיע בה ודינמיקת הכוח בין השניים, היא מספרת כי היא מבינה שרוילנד ניצל אותה והחוויה הותירה אותה בטראומה. המקרים תועדו בהודעות טקסט שהושגו על ידי NBC, בהן אחת מעמתת אותו עם העובדה שגרם לה לבצע אקט מיני שלא בהסכמה, והשנייה מעידה כי היא מרגישה "נורא" עם המין הקבוצתי שגרם לה לקחת בו חלק. עוד שיתפה כי ביום למחרת היא קיימה יחסי מין בהסכמה עם רוילנד כשלטענתה הוא לחץ עליה לאפשר לו לצלם אותם, וכי היא חוששת שההקלטות עדיין בידיו.
עורך דינו של רוילנד, אנדרו ברטלר, הגיב לתחקיר במכתב לרשת NBC שבו הוא כינה את ההאשמות "שקריות ומשמיצות". בנוגע לאישה שטוענת כי גרם לה לקחת חלק במין קבוצתי, ברטלר טען כי היא קיימה עם רוילנד יחסי מין בהסכמה עוד קודם לכן וכי לרוילנד לא היה כל חלק בשידולה לקיים יחסי מין עם אישה אחרת. כש"וראייטי" ניסו לחלץ ממנו תגובה, הוא סירב להתייחס למקרים החדשים ורק הפנה אותם לפוסט שפרסם רוילנד ב-X (טוויטר לשעבר) עם ביטול האשמות האלימות במשפחה, שבו נכתב "תמיד ידעתי שההאשמות שקריות ושהיום הזה יגיע".
שבע מהמרואיינות בתחקיר פרסמו בעבר על התקריות שלהן עם רוילנד ברשתות החברתיות, ארבע הציפו תלונות חדשות, כאשר על פי NBC הן מקוות שהחשיפה תוביל לכך שנשים נוספות יציפו את סיפוריהן.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ריק ומורטי"
מתוך "ריק ומורטי"
מתוך "ריק ומורטי"
(צילום מסך: אדולט סווים)
כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שבה שמו של רוילנד נקשר בפרשיות מפוקפקות, כאשר בינואר האחרון הואשם בגין אלימות במשפחה וכליאה בטענות שווא על ידי מתלוננת שיצאה איתו באותה תקופה ובחרה להישאר אנונימית. ההאשמות, שאותן הכחיש בתוקף, בוטלו בחודש מרץ, אך בשלב הזה רוילנד כבר פוטר מעבודתו ב"ריק ומורטי" כיוצר וכמדובב של שתי הדמויות הראשיות. העונה החדשה צפויה לעלות בחודש אוקטובר כשנכון לכתיבת שורות אלו, טרם ידוע מי יחליף את רוילנד בתפקיד הדיבוב.