הסופרבול הוא כבר מזמן אחד האירועים הטלוויזיוניים הגדולים והנצפים ביותר בארצות הברית שנה אחר שנה. ובשלושת העשורים האחרונים, לצד המשחק עצמו, הלכו וצברו כוח הפרסומות שמשודרות במהלך המשחק, והפכו לאירוע טלוויזיוני בפני עצמן. בכל שנה הפרסומות הופכות להפקות נוצצות יותר שמושכות אליהן את השמות הכי הגדולים בתעשיית הבידור, ובעלות ממוצעת של שבעה מיליון דולר ל-30 שניות זה רק הגיוני. גם השנה השמות הגדולים, בהם ג'ניפר לופז, בן אפלק, אדם דרייבר ועוד הכניסו לכיס שלהם סכום נכבד והתגייסו לטובת התאגידים כדי לספק כמה רגעים מבדרים. אלה הפרסומות שאסור לכם לפספס -
1 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה בפרסומת הסופרבול של T-MOBILE
ג'ון טרבולטה בפרסומת הסופרבול של T-MOBILE
ג'ון טרבולטה בפרסומת הסופרבול של T-MOBILE
(מערוץ היוטיוב של T-mobile)

ג'ון טרבולטה חוזר ל"גריז"

אי פעם תהיתם מה יקרה במאש-אפ של הסרט "גריז" והסיטקום הפופולרי "סקראבס"? ודאי שלא - כי למה שתעלו על דעתכם דבר כזה? אבל הינה, חברת הסלולר האמריקנית טי מובייל עשתה זאת בשבילכם - והתוצאה מבדרת למדי. בפרסומת זאק בראף ודונלד פייז'ון (ג'יי די וטורק מהסדרה) פוגשים בשכן החדש שלהם ג'ון טרבולטה, ומספרים לו על האינטרנט הביתי 5G של הרשת על רקע המוזיקה של הלהיט מהמחזמר משנות ה-70 - Summer Nights. הכימיה בין השלושה ניכרת ובריאיון ל"וראייטי" טרבולטה אף אמר שהוא "מרגיש שאנחנו צריכים לעשות עם החיבור הזה משהו נוסף" - ולדעתי הוא לגמרי צודק.
טי מובייל, אגב, סיפקו גם פרסומת מקסימה ומצחיקה נוספת בכיכובו של בראדלי קופר ואימו. דוז פואה.

למי קראת רוק סטאר

בפרסומת עטורת כוכבים, כוכבי רוק כלומר - חברת Workday שמספקת פתרונות טכנולוגיים לניהול כספים ומשאבי אנוש, שמה את האצבע בצורה חדה ומדויקת על הניכוס שאמריקה התאגידית עשתה למושג "רוק סטאר". הפרסומת מקבצת אליה שמות גדולים כמו אוזי אוסבורן (שהודיע לאחרונה כי יפסיק להופיע בשל מצבו הבריאותי), פול סטנלי מלהקת קיס, ג'ואן ג'ט ובילי איידול ונוספים. "או טד מהנהלת כספים, אתה ממש כוכב רוק!", אומר אוסבורן בציניות למצלמה רגעים לפני שהוא עצמו יושב מעונב במשרד אפרורי. על האפקטיביות של הפרסומת אפשר להתווכח - צפיתי בה כעשר פעמים ועדיין לא הבנתי מה חברת Workday עושה - אבל, היי! לפחות עכשיו רציתי לדעת.
על אף הפרסומת המהנה, ההחלטה להפיק ולשדר אותה נראית תמוהה לאחר שעל פי דיווחים מעבר לים רק לפני שבועיים בחברה הודיעו על פיטורים של מאות עובדים המהווים שלושה אחוזים מכוח האדם שלה.

אין דבר כזה יותר מדי אדם דרייבר

האל"ף בי"ת בפרסום, כך יספר לכם כל קופירייטר מתחיל - הוא לפענח תובנה בנוגע לקהל ולנצל אותה לטובת השכנוע שלו במוצר; במקרה זה התובנה של חברת Squarespace היא - אנשים אוהבים את אדם דרייבר, ואין מה לעשות - הם לא טועים. השירות הוא אתר שבונה אתרים, ובפרסומת בת דקה ו-37 שניות שנראית כאילו היא טריילר לסרט מדע בדיוני עתיר תקציב - נראה דרייבר מפענח את הרקורסיביות של אתר שבונה אתרים ומשתמש בו על מנת לייצר אינספור "אדם דרייברים", שאפו.

וויל פארל (ומכוניות חשמליות) בכל התכנים של נטפליקס

שתי חברות ענק - נטפליקס וג'נרל מוטורס - חברו יחד לפרסומת משעשעת לרכבים חשמליים בכיכובו של וויל פארל, שיש מעט מאוד דברים שהוא יכול לעשות שלא יהיו משעשעים. בפרסומת פארל מסביר שג'נרל מוטורס מייצרת רכבים חשמליים וגם ענקית הסטרימינג מצטרפת לטרנד עם שילוב של הרכבים בתכנים שלה. משם הוא ממשיך לתהות האם כדאי לשלב את הרכבים בכל התוכניות, בהן "ברידג'רטון", "דברים מוזרים" ו"משחק הדיונון" - ויוצר שילוב מצחיק והזוי של מכוניות מתקדמות על רקע שתקוע שנים מאחור.

עדיין קלולס

מי מתאימה יותר לקידום אפליקציית שופינג שנותנת הטבות בשלל רשתות מאשר שר הורוביץ, גיבורת סרט הקאלט האהוב "קלולס"? התשובה היא ליטרלי אף אחת. לכן חברת ראקוטן החזירה את השחקנית אליסיה סילברסטון לדמות האייקונית שלה עם אאוטפיט המשבצות הנוסטלגי, ויצרה פרסומת אפקטיבית ומשעשעת שנשענת על נוסטלגיה בצורה חכמה ועוררה הדים ברשת עוד לפני עלייתה במשדר הסופרבול.

Dunkin' בן אפלק וג'ניפר לופז

בן אפלק הוא עובד זוטר בדרייב ת'רו של רשת דאנקן דונאטס. לעיניי הלקוחות ההמומים הוא לוקח הזמנות, מצלם סלפיז וכמובן ממטיר מחמאות על הרשת הוותיקה. הלקוחה האחרונה שמגיעה לחלון היא לא אחרת מאשר ג'ניפר לופז (שלה נישא שנית באוגוסט האחרון) שנוזפת בו: "זה מה שאתה עושה כשאתה אומר לי שאתה בעבודה?!" ובאותה נשימה מבקשת דונאט. עם שני כוכבים בסדר גודל כזה - ודאי שתקציב ההפקה היה אדיר, אך ההפקה עצמה מבחינת איכות הצילום, היעדר האפקטים וסך הכול מחוברת לקרקע - היא שינוי מרענן לעומת ההפקות המהוקצעות שסביבה.

החומר הממכר הבא של וולטר ווייט

וולטר ווייט (בראיין קראנסטון) וג'סי פינקמן (אהרון פול) זונחים את הכנת המת' בשביל ליצור משהו ממכר הרבה יותר (כנראה שלא) - חטיף פופ קורנרז בשישה טעמים. העיצוב מושקע וממש נראה כמו טריילר לעונה החדשה - אפילו בלוגו נעשה שימוש על מנת להכניס את הסלוגן Break into something good, והתוצאה תעלה חיוך על הפנים של כל מעריץ.