עם כל הכבוד לבלגן מסביב - בקדמת הבמה של הסופרבול עומדים שחקני הפוטבול הנאבקים על גביע וינס לומברדי, תואר האליפות של ליגת ה-NFL. העלילה המרכזית הפעם סבבה סביב שני הכוכבים הגדולים: ג'יילן הרטס מפילדלפיה איגלס ופטריק מהומס מקנזס סיטי צ'יפס. שני קוורטרבקים שחורים, לראשונה במעמד עילאי זה. מדובר בסיפור מעורר השראה לאמריקנים רבים, ללא קשר לקבוצה החביבה עליהם. כמאה מיליון מהם צפו בניצחון הצ'יפס 35:38 לפנות בוקר (בין ראשון לשני) באצטדיון גלנדייל באריזונה, אבל לדרמה הספורטיבית יש גם שלל עלילות משנה שדבקות באירוע הטלוויזיוני של השנה, כל שנה.
1 צפייה בגלריה
מתוך "הפלאש"
מתוך "הפלאש"
מתוך "הפלאש"
הפעם קדם למאבק בין הקבוצות קרב תקשורתי בין רשת פוקס השמרנית לנשיא ג'ו ביידן, שהוזמן לריאיון מיוחד לפני שריקת הפתיחה, והחליט לבטלו אחרי מו"מ סבוך בין הצדדים היריבים פוליטית. לא בטוח כמה מעשרות מיליוני הצופים התאכזבו מהחדשות הללו, אבל אלו שעקבו אחר השידור יכלו ליהנות לפחות מהטריילרים. כדי להציגם בחשיפה רחבה כל כך, האולפנים מוכנים לשלם כשבעה מיליון דולר לכל חצי דקה. כמה מהם באמת שווים את זה? סקרנו את הבולטים שבהם.

הפלאש

במקרה של "הפלאש", ובכן, זה בהחלט שווה את הכסף. הטריילר של "הפלאש" משך את מרב תשומת הלב השנה מכיוון שמדובר בסרט הראשון שייצא לאקרנים מטעם די-סי קומיקס אחרי ההפיכה בתאגיד האחים וורנר, במהלכה הופקדה חטיבת גיבורי העל של האולפנים בידי פיטר ספרן והקולנוען ג'יימס גאן. האחרון כבר העיד שהסרט "פאקינג מדהים. אחד מטובי סרטי גיבורי העל שאי פעם ראיתי", לפני שהחליט לשים סוף לסדרה שהוקדשה לאותו גיבור בנטפליקס ורצה לאורך תשע עונות בכיכובו של גרנט גסטין. הטריילר החדש בעצם משיק פומבית את הבנייה מחדש של יקום גיבורי העל של די-סי, שתלויה לא מעט בקמפיין השיקום של "הפלאש" והכוכב.ת המעורער.ת שלו עזרא מילר שהשערוריות שהסתבכ.ה בהן כמעט והביאו לגניזת הפרויקט. ההצצה שקיבלנו לעיבוד הקולנועי שביים אנדרס מוסקיאטי הארגנטינאי מרהיבה ויש בה רמזים לסיפור שנועד לאתחל את יקום גיבורי העל של די-סי על פי מורשת זאק סניידר, וגם להעניק לה מיתה מכובדת ככל האפשר למרות כל הביקורת של המשטר החדש.
הנער בארי אלן (מילר), שאיתו עשינו היכרות ראשונית בסרט "ליגת הצדק" של סניידר מ-2017, הוא האדם המהיר בעולם (התנצלותי הכנה לקוויקסילבר מהיקום המקביל של מארוול). הוא רץ במהירות האור, מה שמאפשר לו לנוע קדימה ואחורה בזמן. כשהוא מחליט להשתמש ביכולותיו כדי לחזור אל העבר ולמנוע את רצח אימו (ואת הרשעת אביו בהריגתה), הוא מכוון מטרה באופן אישי אך פוגע ברצף ההיסטורי וגורם לכאוס מוחלט. לוותיקים ביניכם זה מזכיר את מרטי מקפליי ב"בחזרה לעתיד", לצעירים את "ספיידרמן: אין דרך הביתה" עם כל גרסאות העבר של איש העכביש ואויביו, שהתכנסו למפגש על מסך אחד.
ואכן, בארי פוגש את עצמו ביקום אלטרנטיבי נטול גיבורי על, ונהנה גם מנוכחותה של סופרגירל החדשה (סאשה קאלה), ולרוע המזל גם מייקל שאנון כגנרל זוד (דמות הנבל שגילם ב"איש הפלדה" מ-2013, אז מצא את מותו בידי סופרמן) ובת בריתו פאורה אול (אנטיה טראו). בן אפלק צץ בהופעת אורח כברוס וויין, וכך גם מייקל קיטון שיחזור לדמות של באטמן, אותה גילם עבור טים ברטון בשנות ה-80. כזכור, השחקן גם סייע למארוול לחנוך את פיטר פארקר החדש טום הולנד, כשגילם את הנבל אדריאן טומס/הנשר ב"ספיידרמן: השיבה הביתה" ב-2017. גאן, ספרן והאחרים בדי-סי קומיקס יכולים רק לקוות לספתח דומה עם "הפלאש".

שומרי הגלקסיה: חלק 3

באחים וורנר מתניעים מחדש את יקום גיבורי העל שלהם בהובלת ג'יימס גאן, ובינתיים במארוול נפרדים ממנו כש"שומרי הגלקסיה 3" יהיה שירת הברבור שלו בתאגיד דיסני. הטון הקומי הסרקסטי שגאן הכתיב מאז הסרט הראשון ב-2014, דרך סרט ההמשך ב-2017 ועד ספיישל חג המולד הטלוויזיוני מדצמבר האחרון, ממשיך פה. הטריילר מעיד על מסיבת סיום של ממש עם פסקול מהסבנטיז (ובראשו Since You've Been Gone של ריינבואו), אליה התייצבו כל חברי הכנופייה האינטרגלקטית המלבבת והשחקנים שמגלמים אותם: כריס פראט כסטארלורד, דייב בטיסטה כדראקס, בראדלי קופר כרוקט ראקון, וין דיזל כגרוט (שצמח מחדש לגודל שיא), קארן גילן כנבולה, פום קלמנטיף כמנטיס וסילבסטר סטאלון כסטאקר אוסגוד.
לרגל האירוע גם זואי סלדנה חוזרת בדמותה של גמורה המנוחה אבל בגרסתה מהעבר, כזו שלא מכירה את שומרי הגלקסיה או התאהבה בפיטר קוויל. נחמד בחבורת המילואימניקים של שומרי הגלקסיה, אלא שהפעם עומדים מולם נבלים רבי עוצמה ורק חצי משעשעים: הישות המכונה "האבולוציה העליונה" (High Evolutionary), שבה מתכבד צ'וקודי איווג'י ("פיסמייקר") הניגרי, ויד ימינו אדם וורלוק שצפוי להמשיך הלאה כגורם משמעותי בשלב השלישי ביקום של מארוול בגילומו של וויל פולטר (Dopesick).

אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל

הריסון פורד כבר בן 80 וקשה להאמין שהוא ימשיך לקפוץ, לרוץ ולהצליף בשוט כאינדיאנה ג'ונס בשנים הבאות. אבל השחקן הוותיק עדיין פה, וכל עוד יש מי שמוכן לשלם, הוא פתוח להצעות לחזור לדמויות האייקוניות שלו מהאייטיז, במיוחד עם פעלולים ממוחשבים שעושים את עבודתו לקלה הרבה יותר על הסט. זה המצב גם ב"אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", החמישי בסדרת סרטי אינדיאנה ג'ונס שמבקש לסגור מעגל עם "שודדי התיבה האבודה", שפיתחו סטיבן ספילברג וג'ורג' לוקאס ב-1981. הבמאי ג'יימס מנגולד יודע שלדמות של הארכיאולוג ההרפתקן אין תוחלת ללא השחקן שמזוהה איתה, ולכן פורד שוב פה כדי להמשיך לריב עם הנאצים, גם אחרי מלחמת העולם השנייה. יורגן וולר, מדען גרמני שהשתלב בנאס"א הוא הנבל החדש בגילומו של מאדס מיקלסן הדני. פיבי וולר-ברידג' היא בת בריתו התורנית של אינדי, כלומר נכדתו. עוד מופיעים בסרט: אנטוניו בנדרס, בויד הולברוק וג'ון רייס דייויס, שחוזר לדמותו של סלאח, עוזרו של ג'ונס.

מהיר ועצבני 10

ביוניברסל מתכוננים לדומם מנועים לקראת הסוף של פרנצ'ייז "מהיר ועצבני". בסרט העשירי בסדרה שביים לואי לטרייה, וין דיזל וחבורתו שבים לכביש והם אולי מהירים פחות מהפלאש אבל עצבניים הרבה יותר. כמו תמיד מניעים את הסיפור מנועים ממוכנים ולבבות אנושיים. אין פה שום דבר שונה מבחינה עלילתית - שוב פעם מישהו מהעבר מתפרץ לתוך חיי המשפחה של דומיניק טורטו ולא מאפשר לו לנהל את שגרת יומו בשלווה. בתערובת הרגילה של דם, יזע ודלק נמהלים חבריו הוותיקים של טורטו, בני משפחתו וגם אויביו בעבר ובהווה, כל אלה בסצנות אקשן באוקטן גבוה שמפגישות מכוניות מרוץ, ג'יפים, רכבי אספנות וגם מטוסי תובלה ומסוקים. כרגיל.
ג'ייסון מומואה הוא הנבל המעודכן וברי לארסון באה איתו, ומנגד באים ונוסעים דיזל, מישל רודריגז, לודקריס, טייריס גיבסון, ג'ייסון סטיית'האם, ג'ון סינה, ג'ואנה ברוסטר, הלן מירן, שרליז ת'רון, נטלי עמנואל ואחרים. אפילו פול ווקר שמת במציאות וסונג קאנג שדמותו מתה (והספיקה לשוב בסרט הקודם) שבים למסך לצורך האיחוד הגדול. לפי השמועות, גל גדות, שעל פי ההערכות נפרדת מדמותה של וונדר וומן ביקום של די-סי קומיקס, תצוץ לרגע בתור סוכנת המוסד ג'יזל ישר, הדמות שהזניקה את הקריירה ההוליוודית שלה. מי שדחה את ההזמנה לכנס הוא דוויין ג'ונסון, שמאז הופעותיו המשותפות עם דיזל בתור הסוכן הובס, הפך לצ'ילבה שלו בחיים האמיתיים.

רובוטריקים: עליית החיות

לאולפני פרמאונט היה ניסיון מוצלח מאוד בסופרבול אשתקד עם טריילר מרהיב ל"אהבה בשחקים 2: מאווריק", שהיווה נקודת ציון משמעותית במסלול ההמראה של שובר הקופות הבלתי נתפס של 2022. השנה הם מוציאים לדרך במעמד זה את "רובוטריקים: עליית החיות" של סטיבן קייפל ג'וניור. מייסד הפרנצ'ייז הקולנועי המצליח מייקל ביי לא מביים, אבל רוחו שורה על הסרט, וכך גם במקרה של באמבלבי, שלשם שינוי אינו לוקח את הגה העלילה. את החיפושית הצהבהבה עוקפת מכונית פורשה 964 נוצצת. מדובר ברובוטריק מיראז', שאת קולו נותן פיט דייוידסון. כמובן שאופטימוס פריים גם פה עם המדובב הצמוד שלו פיטר קאלן, וכך רובוטריקים מזנים שונים כמו איירייזור (מישל יאו), סקורג' (פיטר דינקלג') ואופטימוס פריימל (רון פרלמן) במלחמת הכל בכל. בני האנוש פה מתגמדים גם על המסך וגם בכל הנוגע לצוות השחקנים, שמובל על ידי אנתוני ראמוס האלמוני יחסית, כצעיר ניו יורקי שחובר למיראז' במסע מהיר ועצבני בפרו.

צעקה 6

באותה הזדמנות חגיגית הציגו בפרמאונט את הטריילר ל"צעקה 6", שמציע עוד מאותו הדבר וברור שזה לא יפסיק עד שיימאס למעריצים. זה לא צפוי לקרות בסרט הקרוב שאומנם מחזיר אלינו את גוסטפייס האגדי, וגם את חקייניו המעריצים, אבל ממשיך לרכב על הצלחת הכוכבת החדשה של הפרנצ'ייז ג'נה אורטגה. השחקנית הזערורית בת ה-20, שעלתה לגדולה לאחרונה בסדרה "וונסדיי", חוזרת לתפקיד הנערה טארה קרפנטר, שמתייצבת לצד אחותה סם (מליסה באררה) בעוז מול הנבל הבלתי נלאה. קורטני קוקס, שהייתה שם הרבה לפני שתיהן בסרט הראשון לפני 27 שנה, עדיין פה. נב קמפבל, שהייתה לצדה, סיימה את תפקידה בסרט הקודם בנסיבות לא סימפטיות. לא נראה שזה יפריע למעריצים כל עוד הם מקבלים מנה נוספת של צעירות מפוחדות, צווחניות אבל אמיצות.

מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים

לצד הטריילר ל"אהבה בשחקים: מאווריק", פרמאונט השיקו בסופרבול גם את זה של "מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים", והנה, שנה אחרי, הסרט עומד לצאת לאקרנים סוף סוף אחרי הבכורה הקרובה בכנס SXSW באוסטין. ולקראת האירוע הנוצץ, האולפנים שלחו עוד טיזר כתזכורת לעיבוד השאפתני למשחק התפקידים שביימו ג'ון פרנסיס דיילי וג'ונתן גולדסטין ובכיכובם של כריס פיין, מישל רודריגז, רגאיי-ז'אן פייג', יו גרנט, ג'סטיס סמית' וקלואי קולמן.

סופר-מריו: הסרט

זה לא סוד שהוליווד של ימינו תלויה בקהל הצעיר והצעיר מאוד שלה. סרטים שמכוונים לצופים מבוגרים באים עם סיכון לא מבוטל. אבל הסופרבול הוא משדר שפונה לכולם ובמיוחד למשפחות, ולכן אין שום סיכון בלשלם הון תועפות כדי לחשוף להיטי אנימציה עתידיים כמו "סופר-מריו: הסרט". במקרה הזה, הטיזר לעיבוד הקולנועי המחודש למשחק המחשב מהאייטיז מוגש כפרסומת שגרתית למראה לצוות השרברבים מריו ולואיג'י. אבל אין טעם להתקשר אם יש לכם סתימה בביוב, אלא אם כן תרצו להזדרז ולרכוש כרטיסים כבר היום. כריס פראט מדובב את מריו, צ'רלי דיי את לואיג'י ויחד הם ימצאו עצמם בממלכת הפטריות הדמיונית, שם ממתינה להם הרפתקה בהשתתפות של דמויות בדיבובם של ג'ק בלאק, אניה טיילור-ג'וי וסת' רוגן.

חומר דוב

קשה להאמין שבמשדר הסופרבול, כשעיני רבים כל כך - גברים, נשים וטף - פונות לעבר מסך הטלוויזיה נחשף טריילר של סרט בשם Cocaine Bear (השם החביב בעברית פחות נוקב). למען האמת, גם קומדיית האימה המופרכת למראה הזאת לא ממש נוקבת. לא שהיינו מצפים למשהו אחר מהבמאית אליזבת בנקס. נכון, הכול מתחיל מדוב שבולע לתומו כמויות של קוקאין, אבל מכאן ואילך מתחיל מרדף של חתול ועכבר, או ליתר דיוק - דוב ובני אדם. קרי ראסל, אלדן ארנרייך, כריסטופר היביו, מרגו מרטינדייל, אושיי ג'קסון ג'וניור וגם ריי ליוטה המנוח (באחד מתפקידיו האחרונים) מופיעים בטרלול בלתי פוסק ששואב השראה למרבה הפלא מאירוע שקרה במציאות אי אז ב-1985.

אייר

כמו פוטבול, כך גם בכדורסל או בכל ענף ספורט מקצועני אחר - גילוי כישרונות הוא אחד האתגרים האדירים ביותר. אתה לא יודע מאיפה יבוא הכוכב הגדול וייקח אותך לאליפות, כמו במקרה פטריק מהומס, שסומן מראש כסופרסטאר בקנזס סיטי, או ג'יילן הרטס, שפרץ משום מקום בפילדלפיה. אבל גילוי כישרונות הוא לא רק עניין ספורטיבי אלא גם כלכלי, והדרמה המסקרנת "אייר", שביים בן אפלק בשירות אמזון, מביאה את הצד הזה של מלאכת איתור הכישרונות, סקאוטינג בעגה המקצועית. כפי שאפשר להסיק משם הסרט, הסיפור קשור למייקל ג'ורדן, אבל נוגע ישירות לצד העסקי של עליונותו, לפני שדרך על מגרש הכדורסל כשחקן NBA. הגיבור פה הוא סוני ואקרו, שמתעקש להמר על הכדורסלן הצעיר מאוניברסיטת צפון קרוליינה כמי שיוביל ליין הנעלה חדש ויציל את חברת נייקי המדשדשת מאבדון. מאט דיימון מככב בתפקיד הראשי ולצידו בן אפלק, ג'סטין בייטמן, מרלון וואיינס, כריס טאקר, כריס מסינה, ברברה סוקובה ו-ויולה דייויס כאימו של ג'ורדן.

65

בניגוד לטריילרים של שוברי הקופות העתידיים שניכסו לעצמם זמן שידור לא מבוטל בעלות מופקעת, אולפני סוני הסתפקו בטיזר למותחן המדע הבדיוני "65", שייצא לאקרנים ממש עוד מעט. אדם דרייבר, ששם לאחרונה דגש על סרטי איכות, פה כדי לעשות ארגזים של כסף בסרט אקשן (וגם בפרסומת מושקעת של סקוורספייס) כטייס עתידני שמצליח לבצע נחיתת אונס עם החללית שלו, רק כדי לגלות שהוא נמצא בכדור הארץ קדמוני, 65 מיליון שנה אל העבר. סקוט בק ובראיין וודס, הזכורים לטובה כתסריטאים שהגו את מותחן האימה האפוקליפטי המצליח "מקום שקט" מ-2018, ממחזרים את הנוסחה פחות או יותר במקרה הזה, אלא שבמקום חייזרים מפלצתיים שפושטים על עולמנו מהחלל החיצון, יש לנו דינוזאורים רעבתניים שתוקפים את האורחים הלא-קרואים שהגיחו מהשמיים. לפי אותה הנוסחה, הגיבור המבוגר צריך להתלוות על ידי זאטוטים חסרי ישע ולגונן עליהם, וכך דרייבר מוצא עצמו עם הילדות קלואי קולמן ואריאנה גרינבלט לצדו.