שירה גפן, בתו של יהונתן גפן משיבה לביקורות שספגה לאחר שלבשה חולצת מחאה עם הכיתוב "אין דמוקרטיה עם כיבוש", בלוויה של אביה ביום ו' האחרון. "סורי שהרסתי לכמה את ההלוויה של אבא שלי", כתבה השחקנית והיוצרת, "סליחה על ה'אצבע בעין' של אלה שציפו להלוויה ממלכתית מרגשת ומאלחשת, ונהרסה להם החוויה בגלל חולצה עם המילה השערורייתית - כיבוש".
1 צפייה בגלריה
שירה גפן ואביב גפן, מתוך הלוויתו של יהונתן גפן
שירה גפן ואביב גפן, מתוך הלוויתו של יהונתן גפן
שירה גפן ואביב גפן, מתוך לווייתו של יהונתן גפן
(צילום: נדב אבס)
גפן הוסיפה כי "המאוכזבים כותבים שבבתי קברות עלינו 'לשים בצד' עניינים פוליטיים. אז זהו, שבצדדים כבר היינו, לא רואים משם, קל להתעלם ולהדחיק, וכשהאדמה בוערת אין יותר צדדים כל המקומות כשרים למחאה, על אחת כמה וכמה בתי הקברות שמלאים בין השאר בקורבנות הסכסוך האינסופי. הגיע הזמן להנכיח את מה שרוצים שנשכח, היכן שרק אפשר. זו הייתה דרכו של אבי ואעשה ככל שביכולתי להמשיכו".
הכותב והיוצר יהונתן גפן, שהלך לעולמו בשבוע שעבר (ד'), נחשב לאורך השנים לאחד הקולות הפוליטיים ביותר באמנות ובתרבות הישראלית. ב-2015 הוא אף הותקף בביתו על ידי אדם שהשליך עליו ביצים, צעק לו "בוגד" והיכה אותו בפניו. את טורו האחרון שפורסם ב"ידיעות אחרונות", הקדיש גפן לקריאת השכמה לחברו מזה 40 שנה - יאיר לפיד. כמו כן, לפני כשבועיים הקליט ביצוע לשירו "מקום לדאגה", לצד אפרת גוש ואלי מגן, לטובת קליפ שמיועד עבור יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני.
במהלך טקס הלוויה שנערך בסוף בשבוע, ספדו לגפן שלושת ילדיו - אביב, שירה ונטאשה. אלו גם ביצעו לזכרו את שיריו "מקום לדאגה" ו"לילה טוב" מתוך "הכבש השישה-עשר". לפני כן, הקריאה שירה שני שירים מספרו שטרם ראה אור ואמרה: "בחודשיים האחרונים הפגישות שלנו היו סביב ספר השירים החדש שלך. ביקשת שאערוך אותו ומיד הסכמתי. בחודש האחרון כבר לא הייתה לך סבלנות, רבתי איתך ואמרתי שיש עוד עבודה ולאן אתה ממהר. רציתי שנמשיך לשבת יחד בחצר ליד החתולים, נשתה פטל עם סודה ונתקן שירים. אמרת שאתה עייף ואם מתעסקים בשירים יותר מדי הם נהרסים. הרגשתי שברגע שתושלם העבודה אתה תלך - הרי שם הספר שכתבת היה 'הייתם קהל נפלא'".