רשימת המועמדים לטקס פרסי הגראמי ה-64, שיערך ב-31 בינואר הקרוב, פורסמה הערב (ג') - ועם שלושה מועמדויות בקטגוריות שונות, שבר אמן ההיפ-הופ ג'יי זי את שיא המועמדויות לגראמי בכל הזמנים.
ג'יי זי צבר 83 מועמדויות לגראמי לאורך השנים - ועקף בכך את המפיק המוזיקלי האגדי קווינסי ג'ונס, שבמהלך הקריירה הארוכה שלו צבר 80 מועמדויות לפרסי גראמי. פול מקרטני, שמועמד השנה בשתי קטגוריות - שיר הרוק הטוב ביותר על Find My Way ואלבום הרוק הטוב ביותר על McCartney III - הגיע ל-81 מועמדויות לגראמי במהלך הקריירה, שני אחרי ג'יי זי.
3 צפייה בגלריה
ג'יי זי
ג'יי זי
ג'יי זי
(צילום: AP)
אך עם כל הכבוד לנפילים הללו ואחרים, גראמי 2022 יהיה טקס בסימן הדור הצעיר, ובאופן מובהק. אוליביה רודריגו בת ה-18, שפרצה השנה והפכה לסנסציה, מסתמנת כמובילה במירוץ לזכייה בפרסים הבולטים. רודריגו זכתה לארבע מועמדויות בארבע הקטגוריות החשובות - אלבום השנה, האמן החדש הטוב ביותר, שיר השנה וסינגל השנה - על הלהיט Drivers License. בסך הכל, צברה רודריגו שבע מועמדויות בקטגוריות שונות. בקרב על הקטגוריות החשובות - לבד מהאמן החדש הטוב ביותר - ניצבת רודריגו מול ליל נאס אקס ובילי אייליש, שניהם זכו בגראמי בעבר. השנה גם אייליש בת ה-19 מועמדת בשבע קטגוריות, וליל נאס אקס בחמש.
ג'סטין ביבר, שצפוי להופיע בישראל באוקטובר 2022, זכה בשמונה מועמדויות בקטגוריות שונות, ביניהן אלבום השנה על Justice וסינגל השנה על Peaches. כמותו, גם הזמרות והיוצרות H.E.R (גבריאלה ווילסון) ודוג'ה קאט מועמדות השנה לשמונה פרסי גראמי.
3 צפייה בגלריה
אוליביה רודריגו בטקס VMA
אוליביה רודריגו בטקס VMA
אוליביה רודריגו בטקס VMA
(צילום: AP)
להקת אבבא האגדית, שהתאחדה השנה והוציאה את האלבום החדש Voyage, זכתה למועמדות בקטגוריית הסינגל הטוב ביותר, על I Still Have Faith in You. על פרס האלבום הטוב ביותר של השנה מתחרים אמן הג'אז והאר אנד בי ג'ון באטיסט (We Are), שזכה באוסקר מוקדם יותר השנה על עבודתו בסרט Soul, טוני בנט וליידי גאגא (Love for Sale), ג'סטין ביבר (Justice), דוג'ה קאט (Planet Her) ובילי אייליש (Happier Than Ever). באטיסט בן ה-35 גם זכה לשיא המועמדויות השנה - 11 במספר, מספר המועמדויות הרב ביותר בשנה אחת מאז שקנדריק לאמאר היה מועמד ל-11 פרסי גראמי ב-2016.
על אלבום הראפ של השנה מתחרים ג'יי קול, דרייק, נאס, טיילר דה קריאטור וקניה ווסט, שהוציא השנה את אלבומו המדובר Donda, המועמד גם לפרס אלבום השנה - המועמדות הראשונה של ווסט לפרס הזה ב-14 השנים האחרונות. בנוסף, טיילור סוויפט מועמדת בפרס אלבום השנה על אלבומה Evermore - וזאת לאחר שבטקס פרסי הגראמי של השנה שעברה זכתה באותו הפרס על אלבומה Folklore.
3 צפייה בגלריה
ליל נאס אקס
ליל נאס אקס
ליל נאס אקס
(AP Images)
מרשימת המועמדויות השנה בלטו בהיעדרותם דה וויקנד, שהחליט להחרים את פרסי הגראמי לאחר שלא זכה למועמדויות בשנה שעברה על אלבומו After Hours, ודואה ליפה, שבחרה שלא להגיש את להיטה Levitating לתחרות - ככל הנראה מאחר ושותף בו גם הראפר דה בייבי, שהסתבך לאחר שהשמיע הערות הומופוביות מוקדם יותר השנה.
וגם מקומם של הישראלים לא נפקד מטקס פרסי הגראמי של 2022: הכנר הישראלי/אמריקני גיל שחם, שכבר זכה בפרס הגראמי ב-1999, מועמד השנה לפרס בקטגוריית הסולו הטוב ביותר במוזיקה קלאסית, ומלבדו מועמד גם המפיק עומר פדי, בקטגוריות שיר השנה וסינגל השנה על עבודתו עם ליל נאס אקס ב-Montero (Call Me By Your Name).
השנה, אחרי האשמותיו של דה וויקנד וטענות נוספות מצד אמנים בולטים בנוגע לתהליך הבחירה, שונתה מהותית שיטת ההצבעה בקרב מצביעי הגראמי. מאז 1989 נבחררו המועמדים בקטגוריות השונות בידי ועדות אנונימיות - אולם את המועמדים לפרסי הגראמי של 2022 בחרו מצביעי האקדמיה הלאומית לאמנויות ולמדעי ההקלטה, כ-12 אלף איש מספרם.