שר התרבות והספורט מיקי זוהר מתחיל לעבוד: בריאיון שהעניק היום (ב') ל"הכל תרבות" ב-ynet radio, התייחס זוהר לתוכניותיו הקרובות ושלח הצהרה נוקבת ליוצרי הקולנוע שפונים לקבלת תקציבים לסרטיהם. האזינו לפרק.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
שר התרבות מיקי זוהר
(צילום: אוהד צויגנברג)
"יש ארגונים שפועלים נגד מדינת ישראל, למשל ה-BDS, מה הם אומרים? הם אומרים שצה"ל מתעלל ורוצח ילדים פלסטינים, וטוענים שמדינת ישראל היא מדינת כיבוש", טען זוהר. "אז אנחנו מנסים להתגונן ולהגיד שזה לא נכון, ואנחנו מדינה מוסרית וערכית. באים אותם ארגונים ואומרים - על מה אתם מדברים, יש הוכחות שכל זה נכון, אתם משלמים על יצירות שמראות את זה".
אתה יכול להגיד ההפך. העובדה שהיא משלמת אומרת שהיא יכולה לעמוד בביקורת הזו. "זו לא התפיסה שמתקבלת ומתקבעת ברחבי העולם. אף אחד לא מחייב אותי לתת את הביטוי התרבותי של דווקא אותו מיעוט שחולק עליי. בסוף חובתי היא לשמור על זכויות מיעוט, אך מצד שני לממש גם את רצון הרוב, כך פועלת דמוקרטיה. אז אם אתה אומר לי שזכויות מיעוט בישראל היא להציע סרטים שפוגעים בחיילי צה"ל, שם אנחנו חלוקים ולא נסכים, נישאר בוויכוח. בסוף צריכים לזכור, מותר ליצור איזה סרט שרוצים במסגרת החוק כמובן, אנחנו בדמוקרטיה, אך המדינה לא חייבת לממן תכנים מעוררי מחלוקת כאלה כי הם פוגעים בדברים מאוד עקרוניים, בהם חיילי צה"ל. זה הדבר שהכי מקומם אותי, שסרט נוצר במימון ישראלי והתוכן שלו פוגע בצה"ל".
2 צפייה בגלריה
תמונות סרט הדוקו ישראלי "שני ילדים ביום"
תמונות סרט הדוקו ישראלי "שני ילדים ביום"
מתוך "שני ילדים ביום"
(צילום: עדי מוזס, באדיבות yes דוקו)
ברמה הפרקטית, המשרד תומך במוסדות והמוסד תומך בסרט - למשל בסרט "שני ילדים ביום", אתה יכול לבקש לשלול אותו בדיעבד? השאלה היא האם אתה מתכוון לבצע פעולות שיעזרו לך לקחת כסף ולשלול מימון מבעוד מועד? "בהחלט כן. התוכנית מאוד פשוטה. אני רוצה שהחל מהיום כל הקרנות שיעבדו עם מועצת הקולנוע יחתימו את הממונים על מסמך שהם מתחייבים לא לייצר תוכן שפוגע במדינת ישראל ובחיילי צה"ל, זה התנאי למימון. בסוף הציבור יכריע אם הוא בא לראות את הסרט או לא, אך בעניין המימון לא נתפשר. נממן יותר כסף, נביא יותר תקציבים ויותר הפקות, אך לא נממן תכנים פוגעניים נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל".
תחייב את קרנות הקולנוע להחתים את היוצרים על הסעיף שקיים כרגע רק בקרן רבינוביץ'? "בדיוק, זו התוכנית".
בכל יום שני וחמישי בשעה 13:00 ב-ynet radio עינב שיף בודק מה כדאי לראות, מה לקרוא ומה לשמוע במגזין התרבות
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים