השחקן ג'יימי פוקס, שבאפריל האחרון אושפז במשך כחודש, סיפק אמש (ב') הופעה פומבית ראשונה במפתיע במהלך טקס פרסי המבקרים האמריקאי.
פוקס הגיע לטקס שנערך בלוס אנג'לס על מנת לקבל פרס על תפקידו בסרט "הקבורה" (The Burial). "הוא חלוץ אמיתי, חלוץ ששבר מחסומים והיווה השראה לדורות של אמנים כמוני לחלום חלומות גדולים", אמרה השחקנית ג'ורני סמולט שהעניקה לו את הפרס ושמככבת לצידו בסרט.
השחקן זוכה האוסקר זכה למחיאות כפיים רבות בזמן שצעד אל עבר הבמה, ואמר: "זה מטורף, עד לפני שישה חודשים לא יכולתי לעשות את זה - למעשה לא יכולתי ללכת", ואזהתבדח והוסיף שהוא "לא שיבוט", כפי שלטענתו רבים ציפו שיהיה.
2 צפייה בגלריה
ג'יימי פוקס בהופעה פומבית ראשונה
ג'יימי פוקס בהופעה פומבית ראשונה
ג'יימי פוקס בהופעה פומבית ראשונה
(מתוך הרשתות של טקס פרסי המבקרים)
כאמור, השחקן בן ה-55 אושפז השנה בבית החולים בעקבות "סיבוך רפואי", בזמן שפרטים על מצבו נשמרו בסוד על ידי משפחתו, שביקשו להתפלל לשלומו. ב-12 באפריל, בתו של פוקס, קורין, כתבה באינסטגרם: "למרבה המזל ובזכות תגובה מהירה וטיפול טוב, הוא כבר נמצא בהתאוששות. אנחנו יודעים כמה הוא מוערך ואהוב, ומעריכים את התפילות של כולם. המשפחה מבקשת פרטיות בתקופה הזו".
"אני מוקיר כל דקה עכשיו - זה שונה. לא הייתי מאחל את מה שעברתי לאויב הכי גדול שלי כי זה קשה כשזה כמעט נגמר... כשאתה רואה את המנהרה. ראיתי את המנהרה - לא ראיתי את האור", המשיך פוקס בנאומו שערך כ-12 דקות בטקס אמש. "יש לי כבוד חדש לחיים. יש לי כבוד חדש לאמנות שלי. צפיתי בכל כך הרבה סרטים והאזנתי לכל כך הרבה שירים בזמן שחיכיתי שהזמן יעבור. אל תוותר על האמנות שלך, בן-אדם, אל תוותר".
הופעתו בטקס הייתה אמנם הופעתו הפומבית הרשמית הראשונה, אבל בחודשים האחרונים קיבלו המעריצים בבית מושג על מצבו מספר פעמים. כך למשל בחודש יולי נצפה כשהוא על סיפון יאכטה, מסמן "וי" ומחייך. כשבועיים לאחר מכן גם פרסם סרטון ברשתות החברתיות בו הוא מודה לכל מי שהתפלל עבורו: "אני יודע שהרבה אנשים חיכו ורצו לשמוע עדכונים אבל אני צריך להיות כן, פשוט לא רציתי שתראו אותי ככה", סיפר אז. "רציתי שתראו אותי צוחק, נהנה, מספר בדיחות, חוגג, משחק - לא רציתי שתראו אותי עם צינורות שיוצאים ממני כשאנחנו מנסים להבין אם אני עומד לשרוד את זה".
2 צפייה בגלריה
ג'יימי פוקס
ג'יימי פוקס
ג'יימי פוקס
(צילום: AP)
לפני כשבועיים עלה שמו לכותרות לאחר שנודע כי פוקס עומד בפני האשמות על תקיפה מינית, בשל תקרית שהתרחשה לכאורה ב-2015. התובעת, ששומרת על אנונימיות, אמרה כי התקיפה התרחשה במנהטן בפינה מבודדת בטרקלין בר-מסעדה Catch NYC לאחר שהיא וחבר פנו לכוכב הקולנוע והצטלמו איתו. אז החל פוקס למשש את האישה, והכניס את ידיו מתחת לבגדיה בניגוד לרצונה עד שחברה מצא את שניהם וקטע את המפגש.
מטעמו של פוקס, שלא הזכיר את הדברים בטקס, נמסר אז: "האירוע הזה מעולם לא קרה. בשנת 2020, אותה אישה הגישה תביעה כמעט זהה בברוקלין והתיק הזה נדחה זמן קצר לאחר מכן. הטענות בתביעה אינן אמיתיות יותר ממה שהן היו אז ואחנו בטוחים שהן יידחו שוב. וברגע שזה יקרה, פוקס מתכוון להגיש בתביעה נגד אותה אישה ועורכי דינה בגין הגשתה מחדש של תביעה קלת דעת זו".