השחקן והקומיקאי שלום אסייג השיא הערב (ג') משואה בטקס המשואות בהר הרצל בירושלים, והקדיש אותו בין היתר לתרבות הישראלית ולתושבי הערים, העיירות והשכונות.
1 צפייה בגלריה
שלום אסייג טקס המשואות
שלום אסייג טקס המשואות
שלום אסייג בטקס המשואות
( צילום: מרכז ההסברה)
"אני, שלום בן אליס ומכלוף אסייג משיא משואה זו לכבוד ההורים שלי, שעלו ממרוקו לשכונת המעברות הקימו משפחה לתפארת, ובית חם ואוהב", אמר אסייג בטקס במעמד השאת המשואה, "לא היה לנו כלום - אבל היה לנו הרבה. הרבה ערכים, חום ואהבה. הם לימדו אותנו לאהוב ולקבל כל אדם!".
לכתבות נוספות במדור טלוויזיה:
אסייג הוסיף: "לכבוד טירת הכרמל, לנצח הבית שלי, וכל הערים, העיירות והשכונות. קוראים לכם פריפריה - אל תקשיבו! אתם הלב של המדינה! אתם יכולים הכול! לכבוד עולם התרבות, שמספר ומנגן ורוקד ויוצר את הפסיפס הישראלי. התפקיד הכי חשוב שלנו, במיוחד היום - זה לאחד ולחבר בין הלבבות. מי יעשה את זה אם לא אנחנו? לכבוד ההומור שהביאני עד הלום, שמרפא כאב באהבה. אל תכעסו, אל תשנאו - תצחקו. גם על עצמכם. זה יעשה לכם טוב".
"כבוד גדול. נראה לי שיש ראויים ממני שעושים מעשים גדולים", אמר אסייג ל-ynet אחרי שהתבשר כי נבחר להשיא משואה. "כן הבאתי ייצוג לפריפריה, לטלוויזיה ולשכונה. לבית שלנו. זה כיף לדעת שהדברים שעשיתי מוערכים".
"לפעמים צריך לעבור כברת דרך של שנים כדי לשנות תפיסה", הוסיף אסייג, שפרץ כמעט כל תקרת זכוכית אפשרית, כשהחל את דרכו בתור סטנדאפיסט מטירת הכרמל, והעביר לילות שלמים בדרכים לתל אביב. "יש דברים שהיו כל כך חקוקים וקבועים בתפיסה, והדור שלי ושל עוד חבר'ה מזרחים כמוני קצת שינה את הטלוויזיה. רוב הבדרנים היום מעדות המזרח. זה היה מאוד מוזר לילד מהפריפריה להגיד 'אני הולך להיות בדרן', זה כאילו באת מעולם אחר. זה לוקח זמן, זה מחלחל".
טקס המשואות המסורתי שנועל את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה ופותח את חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל מתקיים השנה בסימן "75 שנות חלוציות". לקראת האירוע עלה חשש מצד המארגנים ובראשם שרת התחבורה מירי רגב שממונה על ניהולו מטעם הממשלה, להפרעות מצד מוחים נגד קידום המהפכה המשפטית. לפני תחילת הטקס נכנסו לרחבה ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. מחוץ לטקס מפגינים מאות בני אדם שצועקים "דמוקרטיה". בהמשך ייערך מצעד הדגלים והסמלים שבו ישתתפו חיילי צה"ל, שוטרים, אנשי שירות בתי הסוהר, לוחמי אש ומשמר הגבול שמציין 70 שנה להקמתו.