אפריל 2024

נאמנות כפולה (The Sympathizer)
מה הסיפור: מיני דרמה חדשה עם חותמת האיכות של HBO, שמבוססת על הספר זוכה הפוליצר "אוהד" (לא ברור ממש למה בתרגום לעברית בחרו לשנות את שם הסדרה), מאת וייט תאן נוון. על הבימוי אמון הגאון הקוריאני פארק צ'אן-ווק ("שבעה צעדים"), וגם רוברט דאוני ג'וניור, שזוכה בימים אלה לעדנה מחודשת אחרי שחבק אוסקר על תפקידו ב"אופנהיימר", מככב בו בכמה תפקדים. איך אפשר שלא להתרגש?
מי שמתעקש לדעת במה עוסקת הסדרה, שידע לו כי מדובר בסיפורו של מרגל צפון וייטנאמי בדרום המדינה הנתון תחת השלטון האמריקני, שאחרי המלחמה מוצא את עצמו מהגר לארצות הברית. שם, בקהילה של מהגרים כמותו, הוא ממשיך לרגל עבור הווייטקונג - אבל נאמנותו עומדת במבחן אל מול חייו החדשים והחירות שמגיעה איתם.
מי בפנים: דאוני ג'וניור כאמור וסנדרה או ("האנטומיה של גריי"), יתר הקאסט מורכב בעיקרו משחקנים לא מאוד מוכרים.

מרץ 2024

המשטר (The Regime)
מה הסיפור: דרמת יוקרה חדשה מבית HBO שתנסה למלא את החלל ש"יורשים" (זצ"ל) הותירה בלב של כולנו, ולשם כך אף גייסה את אחד הכותבים שלה - וויל טרייסי. התסריטאי כתב גם לתוכנית הלייט-נייט של ג'ון אוליבר, והמעבר שלו לדרמה שעוסקת ברובה בפוליטיקה מלוכלכת כמעט מתבקש.
הסדרה החדשה, שבמהלך הפקתה ענתה דווקא לשם "הארמון" (The Palace), מתרחשת במדינה בדיונית באירופה במהלך שנה אחת של משטר אוטוריטרי מנוון שהולך ומתפורר. קייט ווינסלט נכנסת לתפקיד המנהיגה ששלטונה הולך וחומק מבין אצבעותיה, ויו גרנט לתפקיד מנהיג האופוזיציה הכריזמטי שמולה. מהטריילרים ששוחררו עולה ניחוח קל של "ויפ" - שנון ואבסורדי - וכשעל הבימוי אמונים סטיבן פרירס ("נאמנות גבוהה", "המלכה") וג'סיקה הובס ("הכתר"), לא פלא שמדובר באחת הסדרות המצופות של השנים האחרונות.
מי בפנים: כאמור קייט ווינסלט ("טיטאניק") ויו גרנט ("נוטינג היל"), אליהם מצטרפת אנדראה רייסבורו ("מראה שחורה", "אבדון") ונוספים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "המשטר"
מתוך "המשטר"
מתוך "המשטר"
(צילום: באדיבות HBO)

פברואר 2024

תרגיע - עונה 12 ואחרונה (Curb Your Enthusiasm)
מה הסיפור: ב-2016 המעריצים זכו לנשום לרווחה כשנודע שהסיטקום המהולל ישוב למסך אחרי כחמש שנים של היעדרות, אך הפעם לארי דייויד, הזקן הנרגן האהוב על כולנו, חוזר להיפרד מהמסך הקטן באופן סופי. HBO אישרה את הבשורה המרה לפני מספר חודשים, וכך גם הטריילר לעונה החדשה וה-12 במספר.
"כש'תרגיע' מגיעה לסיומה, אני סוף-סוף יכול להשיל ממני את הפרסונה של 'לארי דייויד' ולהיות האדם שאלוהים התכוון שאהיה - האדם המתחשב, האדיב, והאכפתי שהייתי עד שהדמות הזדונית הזו הסיטה אותי מדרך הישר. היה שלום לארי דייויד, המיזנתרופיה שלך לא תחסר", נפרד דייויד מסדרת הקאלט. כמובן שאנחנו, וגם דייויד עצמו, לא מאמינים למילה אחת מדבריו, והעונה הקרובה תהיה ודאי רצופה בשלל התמודדויות נטולות חן שלו עם תלאות החיים, ובדמויות המשנה הנפלאות שליוו אותו בלמעלה מ-20 השנים האחרונות.
מי בפנים: ימשיכו מהעונות הקודמות שריל היינס, טד דנסון, ג'ף גרלין, סוזי אסמן, ריצ'רד לואיס ועוד.
שלדון הצעיר - עונה 7 ואחרונה (Young Sheldon)
מה הסיפור: עונה אחרונה לסדרת הבת הפופולרית של "המפץ הגדול", שכבר הספיקו להכריז כי תזכה לסדרת בת משל עצמה (!) שתתבסס על דמויותיהם של ג'ו'רג'י וארוסתו תמי. המעריצים כבר העלו סברות שעונתה השביעית של הסיטקום תהיה האחרונה, וזאת בשל גילו של שלדון שכבר לא מאוד צעיר, והעובדה כי אירוע התוכנית מתקדמים בצעדי ענק אל עבר "המפץ הגדול". ואכן, כעת הפריקוול מגיע לסיומו.
העונה הקודמת הסתיימה בדרמה גדולה - שלדון עזב לגרמניה עם אמו, בעוד הוריקן החריב את הבית של סבתו, וכעת הם ייאלצו לקצר את מסעם. מי שצפה בסדרת המקור יודע כי שלדון איבד את אביו כשהיה בן 14, וייתכן שהאירוע הדרמטי יהיה חלק מהעונה האחרונה. כך או כך, אנחנו נהיה שם להיפרד.
מי בפנים: ימשיכו מהעונות הקודמות איאן ארמיטאג' בתפקיד הראשי, זואי פרי, לאנס ברבר, מונטנה ג'ורדן ועוד.

ינואר 2024

בלש אמיתי: ארץ הלילה (True Detective: Night Country)
מה הסיפור: בלי ששמנו לב, "בלש אמיתי" אנתולוגיית הפשע עטורת השבחים והפרסים מבית HBO חוגגת עשור, הפעם בסטינג מצמרר במיוחד בעיירה קטנה באלסקה שבמשך כמה שבועות רצופים חשוך בה לאורך 24 שעות, במה שהמקומיים מכנים "הלילה הארוך".
בשקיעה שלפני החשיכה, כמה גברים נעלמים מתחנת המחקר שלהם כשרק הנעליים שלהם נותרות כרמז, והבלשית ליז דנברס חוברת לבלשית איינג'לין נאברו כדי לגלות מה עלה בגורלם. כבכל העונות שקדמו לה, העונה הרביעית (שמגיעה שש שנים לאחר קודמתה) מהלכת על הקו הדק שבין טבעי לעל-טבעי, כשסמל חשוד חוזר ומופיע בזירה. אומנם זו תהיה העונה הראשונה שלא נוצרה על ידי ניק פיזולטו (שחתם על הסכם עם פוקס ו-FX המשפיע על מעורבותו בתכני HBO), אך הוא יוסיף לשמש כמפיק בפועל. מי שנכנסה לתפקידו היא הבמאית המקסיקנית איסה לופז, שיצרה סרט אימה בשם Tigers Are Not Afraid, שזכה לציון גבוה מאוד באתר הדירוגים "רוטן טומטוז" וביקורות חיוביות. נראה אם זו תצליח להביא את יכולותיה המצמררות גם כאן.
מי בפנים: ג'ודי פוסטר האחת והיחידה, קאלי רייס (מתאגרפת לשעבר, "האחות היפה"), ג'ון הוקס ("אמריקן גנגסטר"), כריסטופר אקלסטון ("דוקוטור הו"), פיונה שו ("דם אמיתי") ועוד.

אוקטובר 2023

שבויים בסרט (C*A*U*G*H*T)
מה הסיפור: סדרה אוסטרלית שהייתה עשויה לחלוף בקלות מתחת לרדאר, אבל כשהיא יוצאת תחת חברת ההפקה של שון פן, שגם משתתף בה בתפקיד עצמו, ומושכת אליה שמות גדולים כמו סוזן סרנדון ומת'יו פוקס קשה להישאר אדישים. הסיפור של הקומדיה הסאטירית עוקב אחרי ראודי, חייל אוסטרלי שנשלח עם חבורתו למדינת אי על מנת להשיב מסמך חשוב. תוך זמן די קצר הם נתפסים על ידי ארגון טרור של 'לוחמי חופש', שמשוכנע שהם אמריקנים ומתכנן להוציא אותם להורג בפומבי, עד שמתגלה לאכזבתם שאלו רק אוסטרלים.
כדי להציל את חייהם, החבורה מפיקה את סרטון הכופר המורכב והאפקטיבי ביותר שאי פעם נוצר, וכשהסרטון הופך ויראלי ומקנה להם תהילה חוצת אוקיינוסים, הם מבינים שמדובר למעשה בהזדמנות חייהם. הדברים מסתבכים כשפוליטיקאים, עיתונאים ואפילו שון פן מחליטים להתערב.
מי בפנים: קיק גרי בכיסא היוצר ובתפקיד הראשי ("קצה המחר"), טראוויס פימל ("וקינגים"), טאפנס מידלטון ("אחוזת דאונטאון"), בלה היתקוט ("האיש במצודה הרמה") ועוד.
העידן המוזהב - עונה 2 (The Gilded Age)
מה הסיפור: הסדרה שהביאה את "אחוזת דאונטון" לעולם החדש חוזרת בעונה שנייה. גם הפעם ג'וליאן פלוז יזרוק אותנו היישר לתככים ולעימותים של אנשי החברה הגבוהה בניו יורק המלווים בתועפות של דרמה. בעונה השנייה ברטה מנסה להוביל מהלך לקידום הכלכלי של הקהילה ולבסס את מעמדה החברתי, תוך שהיא מאתגרת את גברת אסטור ואת המערכת "הכסף הישן". ג'ורג' ראסל ממשיך להתפתח עם מפעל הפלדה שבבעלותו. מריאן מחפשת את ייעודה בחיים ומלמדת בחשאי בבית הספר לבנות, בעוד אגנס שמה לה רגליים ומשפחת סקוט מתמודדת עם תגלית מרעישה ופגי נכנסת למצב רוח אקטיביסטי כשהיא עובדת עם טי. תומאס פורצ'ן בניו יורק גלוב.
מי בפנים: קארי קון ("הנותרים"), מורגן ספקטר ("הומלנד"), סינת'יה ניקסון ("סקס והעיר הגדולה") ועוד.

אוגוסט 2023

לייקרס: קבוצה מנצחת - עונה 2 (Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty)
מה הסיפור: עונה שנייה לדרמת הספורט המגוללת את סיפור עלייתה של קבוצת הכדורסל הענקית הלוס אנג'לס לייקרס. הסדרה בהפקתו של אדם מקיי (שאחראי על להיט HBO נוסף, "יורשים") גררה גם לא מעט ביקורות מצד הספורטאים המוצגים בה, בהם מג'יק ג'ונסון וג'רי ווסט - שטענו כי הייצוג שלהם לא מדויק.
העונה הקרובה תתמקד ביריבות ארוכת השנים של הלייקרס עם הקבוצה המתחרה - הבוסטון סלטיקס, כל זאת בעוד חברי הקבוצה והצוות מתמודדים עם אתגרים אישיים - ג'רי באס, הבעלים, שמתקשה לתמרן במערכת היחסים עם בתו, וההתמכרות לסקס של מג'יק ג'ונסון.
מי בפנים: ג'ון סי. ריילי ("שיקגו"), ג'ייסון קלארק ("אויבי הציבור"), אדריאן ברודי ("הפסנתרן"), סאלי פילד ("פורסט גאמפ"), ג'ייסון סיגל ("איך פגשתי את אמא") ועוד.
גיבורי האופנה (The Fashion Hero)
מה הסיפור: בקצרה - ריאליטי אופנה בהנחייתו של איי ג'יי מקלין, שוודאי מוכר לכם כאחד משוברי הלבבות בלהקת בקסטריט בויז. קצת יותר באריכות - בעשרה פרקים 33 מתמודדים ומתמודדות יתחרו על תואר גיבור האופנה ויקראו תיגר על מודל היופי הקלאסי, כשהם מוכיחים שבמציאות של ימינו אנשים בשלל צבעים, צורות ומינים יכולים לדגמן ולהיות שגרירי מותג.
האם הסדרה, שכוללת גם נציגות ישראלית מכובדת - צלם האופנה עדי ברקן כמנטור-שופט והמתמודדת שני כבודי (שמשתפת בהתמודדות של עם בולימיה), תצליח לתקן שנים של נזק שגרמו לנו אינספור עונות של "הטופ מודל הבאה" ו"פרויקט מסלול"? רק הזמן יגלה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "גיבורי האופנה"
מתוך "גיבורי האופנה"
מתוך "גיבורי האופנה"
(צילום: באדיבות סלקום TV)

יולי 2023

המדריך לחיים בניו יורק - עונה 3 (How to with John Wilson)
מה הסיפור: קומדיית הדוקו הנפלאה מאת ג'ון ווילסון מגיעה לסיומה, ואלוהים יודע למה היא עדיין נחשבת איזה סוד ליודעי ח"ן. היצירה של ווילסון, שמגדי עצמו כניו-יורקר חרדתי, היא משהו יוצא דופן בנוף הטלוויזיוני. כל פרק הוא, כשם הסדרה, מעין מדריך להתמודדות עם סוגיות שוליות שמעסיקות את תושבי ניו יורק, ואת בני האדם בכלל בחיי היומיום. וכך הוא מתמודד עם שאלות כמו איך להכין ריזוטו, איך לחנות, איך לנהל סמול טוק ועוד.
בעולם שבו סרטוני טוטוריאלז מציקים תוקפים אותנו מכל עבר, נשמע שלווילסון אין ממש מקום, אבל עם יכולות עריכה שהן לא פחות מגאוניות - הוא מצוות להדרכות שלו קריינות, ראיונות ופוטג'ים רנדומליים מהחיים בניו יורק שהופכים ליצירה עוצמתית. בעונה זו הוא צפוי לעסוק בנושאים שמטרדים את כולנו, כמו איך למצוא שירותים ציבוריים, איך להתאמן ואיך לנקות את האוזניים. אין ברירה אלא To stay tuned.

יוני 2023

איידול (The Idol)
מה הסיפור: הסדרה המדוברת - שלא לומר שערורייתית - של אייבל טספיי (המוזיקאי המוערך דה וויקנד, שגם מככב בה בתפקיד משחק ראשון) ושל יוצר "אופוריה" סם לווינסון סוף-סוף מגיעה למסך הקטן. הדרמה הדקדנטית והאפלה בת ששת הפרקים מתארת את סיפורה של ג'וסלין, זמרת פופ צעירה שחווה התמוטטות עצבים, ואחריה - על מנת לשקם את הקריירה שלה - נוהה אחר גורו העצמה אישית כריזמטי, ומפתחת איתו מערכת יחסים סבוכה ונצלנית.
עוד בטרם עלייתה, הסדרה עוררה שיח רב - ושלילי יש לציין - בעקבות דיווחים על סביבת עבודה בעייתית מאחורי הקלעים ושכתובים שהפכו את הסדרה ל"פורנו עינויים", כפי שדווח בתחקיר של "רולינג סטון" ממרץ האחרון. גם לאחר שהוקרנה בבכורה בפסטיבל קאן בשבוע שעבר, הביקורות מיהרו להגיע, כשהדרמה הוגדרה כ"פנטזיה גברית רעילה". לווינסון ושותפיו כמובן הכחישו את הטענות, ולנו נותר לשפוט בעצמנו את התוצר המוגמר.
מי בפנים: לילי-רוז דפ ("המלך", בתם של ג'וני ו-ונסה פאראדי בתפקיד טלוויזיוני ראשון), דה וויקנד, דן לוי ("שיט'ס קריק"), איליי רות' ("ממזרים חסרי כבוד"), האנק עזריה ("משפחת סימפסון") ומאיה עשת הישראלית ("נייטפלייר").
משפחת ג'מסטון - עונה 3 (The Righteous Gemstones)
מה הסיפור: הקומדיה השחורה הפרועה של דני מקברייד חוזרת בעונה שלישית. מי שפספס, היא עוקבת אחר משפחת ג'מסטון, בהובלת ד"ר איליי, שעומדת בראשה של כנסיית ענק המגלגלת מיליונים. העלילה עוקבת אחר פיתוח העסק על ידי כמרים מושחתים, ומערכת היחסים הסבוכה בין איליי לילדיו. סוג של "יורשים" רק הרבה יותר נוצרית, מטורללת ומצחיקה.
בעונתה השלישית של הסדרה נלווה את שלושת ילדי ג'מסטון במרדף אחר חלומם - לשלוט בכנסייה הגדולה, אך נראה כי שגרת העבודה התובענית והאתגרים הרבים בניהול כנסייה גרמו להם להבין שאולי זו לא המשימה המתאימה להם.
מי בפנים: ג'ון גודמן ("ביג ליבובסקי"), דני מקברייד ("פיינאפל אקספרס"), אדם דיויין ("עובדים מצטיינים", "פיץ' פרפקט").

מאי 2023

שרברבי הבית הלבן (White House Plumbers)
מה הסיפור: המפיקים של "יורשים" ושל "ויפ" המצוינות חוברים לסדרה חדשה, שאם להודות גם קצת נראית כמו הכלאה בין השתיים. הוסיפו לזה קאסט שקשה להכריע אם הוא יותר נוצץ או יותר איכותי - ובקלות מתקבלת אחת הסדרות המצופות של השנה.
המיני-דרמה הפוליטית מבוססת על ספר בשם "יושרה: אנשים טובים, בחירות רעות ושיעורים לחיים מהבית הלבן", ועוסקת בפרשיית ווטרגייט הידועה לשמצה והדלפת מסמכי הפנטגון. בחמישה פרקים בלבד הסדרה חוזרת לתחילת שנות ה-70, ומשחזרת את האירועים שהובילו שניים מבכירי הבית הלבן - סוכן ה-CIA לשעבר הווארד האנט וסוכן ה-FBI לשעבר גורדון לידי - לקחת חלק בצוות ה"שרברבים" שעזרו לפרוץ לווטרגייט ולהדליף את המסמכים הסודיים - שלבסוף הובילו להדחת הנשיא שעבורו עבדו, ריצ'רד ניקסון.
מי בפנים: וודי הרלסון ("משולש העצבות"), ג'סטין ת'רו ("הנותרים"), לינה הידי ("משחקי הכס"), ג'ודי גריר ("פתאום 30", "ריבוט"), קירנן שיפקה ("הרפתקאותיה המצמררות של סברינה"), דומנל גליסון ("אקס מכינה"), קים קואטס ("ילדי האנרכיה"), דיוויד קרומהולץ ("10 דברים שאני הכי שונאת אצלך") ורבים אחרים.

אפריל 2023

בארי - עונה 4 (Barry)
מה הסיפור: הדרמה הקומית - שבשלב זה אפשר לטעון שהיא יותר דרמה מקומית - עטורת השבחים (44 מועמדויות לאמי ותשע זכיות) של HBO בעונה חדשה ואחרונה. למי שעוד לא יודע במה מדובר, זוהי סדרה שיצרו ביל היידר ("סאטרדיי נייט לייב") שגם מככב בה בתפקיד הראשי, ואלק ברג, שבאמתחתו כמה מהקומדיות המצליחות שראה העולם בעשורים האחרונים, בהן "סיינפלד", "תרגיע" ו"עמק הסיליקון", עוסקת בבארי. במוקד שלה ישנו רוצח שכיר לשעבר (היידר) שמנסה להתנער מחייו הקודמים ומוצא לעצמו מטרה חדשה - לימודי משחק בקורס קיקיוני בלוס אנג'לס שאותו מעביר ג'ין קוזיניו (הנרי ווינקלר המופלא), וכמובן שהדבר לא מאוד פשוט והעבר הרצחני של בארי לא מרפה ממנו.
העונה הרביעית ממשיכה היכן שנגמרה קודמתה לפני קצת פחות משנה - ואם טרם צפיתם זה הזמן להסיט מבטכם מחשש לספוילרים - עברו של בארי סוף-סוף משיג אותו, הוא נעצר וכעת הטריילר חושף כי הוא מוחזק בכלא. מעצרו משפיע על כל הנפשות הפועלות, בהן כמובן קוזיניו וסאלי חברתו. מעניין לראות כיצד יבחר היידר לסיים את הסדרה המותחת, הכואבת והמשעשעת לפרקים הזו.
מי בפנים: ימשיכו מהעונות הקודמות כאמור ביל היידר, הנרי ווינקלר ("ימים מאושרים") ושרה גולדברג.
מישהו איפשהו - עונה 2 (Somebody Somewhere)
מה הסיפור: "טד לאסו" מצאה לעצמה מתחרה ראויה בתואר סדרת הפיל-גוד. העונה הראשונה ששודרה בתחילת 2022 מצאה לעצמה קהל מעריצים אוהד בזכות הסיפור האנושי, הכן ומחמם הלב של האאוטסיידרית סם אוורט (שאותה מגלמת הקומיקאית ברידג'ט אוורט) ששבה לבית הוריה בעיירה קטנה בקנזס ומנסה למצוא את עצמה.
בעונה הקרובה ובליווי חברה ג'ואל, שתקוע עם צרות משל עצמו, היא תתמודד עם האובדן של אחותה ותסייע גם למשפחתה בהתמודדות. בעונה זו ניפרד גם מאביה של סם, אד, שאותו גילם השחקן מייק הגרטי שהלך לעולמו במאי האחרון. עם חזרתה, הסדרה צפויה לשים דגש על קשרי משפחה והמורכבויות שלהם ואיך, כפי שמגדיר זאת הסינופסיס הרשמי, "משפחות הן קשות - גם הכיפיות שבהן".
מי בפנים: רוב חברי הקאסט ממשיכים מהעונה הראשונה, בהם אוורט וג'ף הילר ("אימה אמריקאית").
3 צפייה בגלריה
מתוך "מישהו איפשהו", עונה 2
מתוך "מישהו איפשהו", עונה 2
מתוך "מישהו איפשהו", עונה 2
(באדיבות HOT, yes וסלקום TV)

מרץ 2023

יורשים - עונה 4 (Succession)
מה הסיפור: סדרת המופת מבית HBO חוזרת בעונה חדשה וכפי שהתגלה - גם האחרונה. אחרי סיום מפתיע לעונה השלישית שהותיר את המעריצים המומים, כולם מחכים לדעת אילו מהלכים ומזימות ייחשפו הפעם בקרב משפחת רוי העשירה והסבוכה. העונה תתחיל היכן שהסתיימה קודמתה, כשענקית המדיה המשפחתית, ווייסטאר רויקו, צפויה להימכר ליזם הטכנולוגי לוקאס מטסון. כמתבקש, הצעד מעורר חרדה בקרב האחים, שלא יודעים כיצד ישתנו חייהם לאחר השלמת העסקה, ונדמה שמשחקי הכוח בין בני המשפחה יעלו הילוך.
כזכור (ספוילרים לעונה הקודמת, ראו הוזהרתם), בתום העונה הקודמת היה זה דווקא טום, בעלה של שיב שמתעללת בו תדיר, שהציל את הפטריארך הראשי של המשפחה, לוגאן רוי, ממזימת ההשתלטות שתכננו ילדיו. באקט זה נדמה שטום, יחד עם בן הדוד גרג מסמנים את עצמם כפייבוריטים של לוגאן, מעמד שברוב העונה הקודמת היה שמור לילדיו - תחילה לשיב ולאחר מכן לרומן. מהטריילר נראה שטום וגרג ממשיכים להיות במעגל הקרוב ללוגאן, כך לפחות עד הטוויסט הבא, שמההיכרות שלנו עם הנפשות הפועלות ודאי עתיד להגיע. מחכים בקוצר רוח.
מי בפנים: הקאסט המעולה ממשיך איתנו וכולל את בראיין קוקס ("טרויה"), ג'רמי סטרונג ("משפט השבעה משיקגו"), שרה סנוק ("המלבישה"), קירן קאלקין ("האקסים של החברה שלי"), מתיו מקפיידן ("גאווה ודעה קדומה") ועוד.

ינואר 2023

האחרונים מבינינו (The Last of Us)
מה הסיפור: אחד ממשחקי הפלייסטיישן המצליחים ועטורי השבחים בעולם הופך לסדרת טלוויזיה. עלילת הסדרה דומה לעלילת המשחק ועוקבת אחר מבריח המתמודד עם טראומה אישית, שצריך להוביל נערה צעירה בשם אלי ברחבי ארצות הברית הפוסט-אפוקליפטית. אלי עשויה להיות המפתח לתרופה למגפה שהפכה אנשים לחיות טרף מסוכנות, אבל הדרך אל החופש תהיה רצופה במכשולים.
את העיבוד המצופה ועתיר התקציב של HBO למשחק יצרו יחד קרייג מאזין ("צ'רנוביל") ויוצר המשחק המקורי ומנהל שותף בחברת המשחקים Naughty Dog, ניל דרוקמן. השילוב הייחודי מבטיח הנאה לגיימרים ולחובבי טלווזיה כאחד.
מי בפנים: פדרו פסקל ("המנדלוריאן"), בלה רמזי ("משחקי הכס"), גבריאל לונה ("סוכני שילד"), אנה טורב ("מיינד האנטר"), מאריי בארטלט ("הלוטוס הלבן"), ניק אופרמן ("מחלקת גנים ונוף") ומלאני לינסקי ("הצהובות").

אוקטובר 2022

ההתרסקות (Rampvlucht)
מה הסיפור: מיני-סדרה הולנדית בת חמישה פרקים שנכתבה בעקבות התרסקות מטוס אל-על באמסטרדם בשנות ה-90. מדובר בתאונה הקשה ביותר של חברת התעופה ובאסון התעופה הגדול ביותר של הולנד.
למי מכם שלא מכיר את הסיפור המטלטל, הנה התקציר: ב-4 באוקטובר 1992 התרסק מטוס מטען של אל-על שהיה בדרכו לישראל לתוך שכונת מגורים באמסטרדם - וגבה את חייהם של 43 בני אדם. מיד לאחר ההתרסקות הודיעה ממשלת הולנד כי המטוס נשא פרחים, בשמים וציוד מחשבים. אולם בחודשים שלאחר מכן התחילו התושבים שחיו באזור לחלות באופן חריג מהרגיל, מה שגרם להם להתחיל לחקור בעצמם מה באמת קרה שם. רק כעבור שנים התגלה כי המטוס בעצם נשא עליו כימיקל המשמש להכנת גז עצבים, קליעים וחלקי חילוף לטילי פטריוט. הסדרה תעסוק בשלושה גיבורים שנאבקים מול כל הכוחות כדי לגלות את האמת.
מי בפנים: הקאסט ברובו הולנדי ועל כן לא מוכר לקהל הישראלי, מלבד יוריק ואן ווגנינגן ("נערה עם קעקוע דרקון").
מאפס (From Scratch)
מה הסיפור: דרמה רומנטית חדשה שמבוססת על ספר זיכרונות של השחקנית האמריקאית טמבי לוק ("גולשים בזמן"), שהייתה שותפה גם לכתיבת העיבוד הטלוויזיוני לצד אחותה אטיקה לוק. על הבימוי אמונות הבמאיות נזינגה סטיוארט ("להמציא את אנה") ודני גורדון ("מה שבחורה רוצה").
כיאה לדרמה רומנטית הסדרה עוסקת בסיפור אהבה חוצה תרבויות בין איימי, בחורה אמריקאית שהולכת ללמוד באיטליה, ללינו, שף סיציליאני. הרומן בין השניים מתגלגל לאורך פרקי העונה כשהם מתאהבים ומתקרבים זה לזה במהירות רבה, ובהמשך נתקלים באתגרים רבים שנובעים מהרקע השונה שכל אחד מהם מגיע ממנו. הקיטשיות עולה על גדותיה, בדיוק כפי שנדרש, כשלפי נטפליקס אירועים דרמטיים בחייהם מביאים לסוף הטוב ולגילוי שהאהבה חוצה את כל הגבולות.
מי בפנים: זואי סלדנה ("שומרי הגלקסיה"), דניאל דדווילר ("נקמה מרה"), ג'ונתן דל ארקו ("המפענחת").
גיירמו דל טורו מציג: חדר הפלאות
מה הסיפור: אנתולוגיית האימה של גיירמו דל טורו - היוצר המקסיקני האידיוסינקרטי שאחראי ל"הלבוי" והמשכונו, "המבוך של פאן" ו"צורת המים" שזיכה אותו בפרס האוסקר - מורכבת משמונה סיפורי אימה שאותם ביימו במאים שונים שכבר עשו לעצמם שם בקולנוע הז'אנרי.
בהם תמצאו את ג'ניפר קנט ("הבאבאדוק"), פאנוס קוסמאטוס ("מנדי"), קתרין הארדוויק ("דמדומים"), אנה לילי אמירפור ("נערה הולכת לבדה הביתה בלילה") ו-וינצ'נזו נטלי ("קיוב"). חלק מהסיפורים הינם מקוריים, וחלק מבוססים על סיפורי אימה קצרים קלאסיים, מתוכם גם שניים של ה.פ. לאבקראפט הגדול.
מי בפנים: טים בלייק נלסון ("אחי איפה אתה"), קריספין גלובר ("בחזרה לעתיד"), בן בארנס ("ווסטוורלד"), פיטר וולר ("רובוקופ"), רופרט גרינט (סרטי "הארי פוטר"), קייט מיקוצ'י ("סקראבס"), אנדרו לינקולן ("המתים המהלכים") ואחרים.
פורסם לראשונה: 12:19, 07.02.23