זה פוליטי? פרטים חדשים על השיר "הגשם של אוקטובר" נחשפים - זאת אחרי שאיגוד השידור האירופי העבירו מסרים כי יידחו את השיר הישראלי לאירוויזיון.
3 צפייה בגלריה
עדן גולן
עדן גולן
עדן גולן. מתוך "הכוכב הבא"
(צילום: באדיבות קשת)
הבית שהגיע לידי ynet מדבר על ריקודים בסערה - מה שיכול לרפרר לטבח של חמאס בפסטיבל המוזיקה נובה ברעים, שם נחטפו ונרצחו צעירים חפים מפשע. בבית שכתבו קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר, ושמבוצע במקור בשפה האנגלית, נכתב גם ״קח אותי הביתה / ותשאירו את העולם מאחור".

טקסט הבית המתורגם (בתרגום חופשי)

למה הזמן משתולל בכל יום שאני מאבדת את דעתי מחזיקה מעמד במסע המסתורי רוקדת בסערה אין לנו מה להסתיר קח אותי הביתה ותשאיר את העולם מאחור

טקסט המקור

Why does time go wild Every day I'm losing my mind Holding on in this mysterious ride Dancing in the storm We got nothing to hide Take me home And leave the world behind

מילים נוספות מתוך השיר

ערב הכול שחור ולבן מי הטיפש שאמר לך שבנים לא בוכים שעות על גבי שעות ופרחים החיים הם לא משחק לפחדנים... כשהזמן עובר כל יום אני מאבדת את דעתי מחזיקה מעמד
3 צפייה בגלריה
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
(צילום מסך, באדיבות קשת)
כזכור אתמול נחשף ב-ynet כי איגוד השידור האירופי העביר מסרים כי יפסול את השיר הישראלי והציע לתאגיד כאן להחליף אותו, אולם המנכ"ל גולן יוכפז יחד עם המועצה והעומד בראשה גיל עומר נעמדו על הרגליים האחוריות והודיעו שלא ישנו את השיר.
בפועל, איגוד השידור האירופי כבר הודיע בהליך לא רשמי לתאגיד כי השיר במתכונתו הנוכחית לא יאושר, ואילו בתאגיד מתכוונים לשלוח אותו באופן רשמי בדיוק כפי שהוגש קודם. אם לא תהיה התגמשות משני הצדדים, כפי שנחשף אתמול - ישראל עלולה להישאר מחוץ לאירוויזיון.
3 צפייה בגלריה
עדן גולן, מיקי זוהר
עדן גולן, מיקי זוהר
עדן גולן, מיקי זוהר
(צילום: שי פרנקו / עוז מועלם)
בתוך כך שר התרבות מיקי זוהר שיגר מכתב למנכ"ל איגוד השידור האירופי ובו הוא מבקש ממנו לאשר את השיר הישראלי. במקביל, מופעלים לחצים ישראלים כבדים במישורים מדיניים, לגרום לשינוי ההחלטה של איגוד השידור האירופי.