לאחר שספגה שטף של שנאה ברשתות החברתיות בעקבות התייחסותה למצב בישראל וקריאתה לשלום, תוגברה האבטחה סביב הזמרת בסיבוב ההופעות העולמי שלה, כך מדווח ה"דיילי מייל".
1 צפייה בגלריה
מדונה
מדונה
מדונה
(צילום: AP)
התגובות הקשות גרמו לכך שהאבטחה הוגברה סביב כוכבת הפופ בת ה-65 בסיבוב ההופעות שלה Celebration שנפתח לפני כשבוע וחצי בלונדון. הזמרת התייחסה למצב בישראל על במת אצטדיון O2 ואמרה: "יש דברים בעולם שכל כך קשה לראות, כולנו סובלים כשאנו רואים מה קורה בישראל ובפלסטין. זה שובר את ליבי לראות ילדים סובלים, בני נוער סובלים, קשישים סובלים, הכול פשוט שובר לב. אני בטוחה שאתם מסכימים.
"אבל למרות שלבנו שבור, את הרוח שלנו לא ניתן לשבור. אתם איתי?", שאלה מדונה לקול תשואות הקהל, "הרבה אנשים שואלים, 'מה אני יכול לעשות? אני רק אדם אחד'. אבל יש הרבה שאנו יכולים לעשות. בראש ובראשונה, אנו יכולים לומר 'אני יכול לעשות שינוי'. כולנו אנשים עוצמתיים מאוד, אנו יכולים להתאחד באפלה וברשע, או באור ובאהבה. אם לכולנו הייתה התודעה הקולקטיבית הזאת, היינו יכולים לשנות את העולם ולהביא שלום - לא רק למזרח התיכון, אלא לכל העולם".
עוד לפני פתיחת סיבוב ההופעות, ולאחר המתקפה הקטלנית של חמאס על ישראל, הגיבה הזמרת על ההתרחשויות בעמוד האינסטגרם שלה לצד סרטון הסברה שאותו שיתפה, במסגרת גל תגובות של סלבריטאים ברחבי העולם. "מה שקורה בישראל הוא הרסני", כתבה, "לראות את כל המשפחות הללו ובמיוחד ילדים נרדפים, מותקפים ונרצחים ברחובות זה קורע לב. תארו לעצמכם אם זה היה קורה לכם? זה בלתי נתפס.
"אף פעם לא ניתן לפתור קונפליקטים באלימות. לרוע המזל, האנושות אינה מבינה את האמת האוניברסלית הזו. היא מעולם לא הבינה את זה. ליבי עם ישראל, עם המשפחות והבתים שנהרסו. הילדים שאבדו. הקורבנות החפים מפשע שנהרגו. עם כל הסבל. אני מתפללת עבורכם. בואו כולנו נתפלל בשביל ישראל, לשלום", חתמה.
דבריה של כוכבת הפופ לא התקבלו היטב בקרב גולשים פרו-פלסטיניים, כאשר פוסטים רבים ברשתות החברתיות כינו אותה כ"מכשפה ציונית" ו"פושעת". על פי הדיווח רבים גם שלחו לה צילומים של תינוקות מתים ופצועים וערערו על כשירותה כאם, בעוד פוסטים אחרים לעגו לקשר של הזמרת לזרם הקבלה. מקורבים סיפרו ל"דיילי מייל" כי מדונה הייתה "הרוסה ומזועזעת" מהתגובה לדבריה, בעיקר מכיוון שניסתה לא לקחת צד בנאום שלה.
הגברת האבטחה סביב הזמרת מגיעה לאחר שבשבוע שעבר בוטל טקס פרסי MTV באירופה מכיוון ש"זה לא זמן לחגוג", אך על פי ה"דיילי מייל", ייתכן כי גם לאבטחה סביב הזמרת היה חלק בביטולו. מדונה ממשיכה את סיבוב ההופעות בבלגיה ועל פי מנהליה, בשלב זה לא נשקף סיכון לביטולו.