בית הנייר - עונה 4

מתי ואיפה: 3 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור: כבר יותר משנתיים שאנחנו עוקבים אחרי סיפורם של השודדים מ"בית הנייר" ואחרי דרכו המעט מוגזמת של הפרופסור להשיג צדק עבור אביו המנוח, האוכלוסייה המוחלשת בספרד או מי שזה לא יהיה. כבר קשה לעקוב. כעת, החבורה חוזרת לעונה רביעית שממשיכה מהמקום בו הקודמת נגמרה: ניירובי במצב אנוש לאחר שנורתה וכשהפרופסור מאמין כי גם אהובתו ראקל נורתה למוות (במציאות היא רק חלתה בקורונה) - הוא מאבד את זה רשמית ונשבע לפתוח במלחמה שיתחרטו עליה.
אולם כפי שכבר נחשף, ראקל נותרה בחיים לאחר שהמשטרה ביימה את מותה, וכעת היא נאלצת להתמודד עם אולטימטום: לעזור להם לתפוס את הפרופסור או להיכנס למאסר בן 30 שנה בכלא. השודדים, שנצורים באותה העת במטבעה המלכותית של ספרד, מנסים להציל את ניירובי הגוססת ונערכים למלחמה מול האויב שבחוץ. אבל גם הם לא יודעים שבזמן הזה התעורר אויב נוסף דווקא מבפנים - מנהל האבטחה של המטבעה, שזוכה לממש את פעולת הנקם הקטלנית שלו. בשלב זה לא ברור אם ואיך הם יצליחו לצאת מהמקום בחיים, אך יוצרי הסדרה מבטיחים כי בעונה הנוכחית הם יורידו מעט את הקצב ואת האקשן ויחזרו להתמקד בדמויות. לא יודעים מה אתכם, אותנו זה דווקא מלחיץ.
מוכר לי מאיפשהו: כל מי שתראו בעונה הקרובה כבר יהיה מוכר לכם מהעונה הקודמות, כולל פדרו אלונסו בתפקיד ברלין - אבל רק בפלאשבקים, אלא אם כן מתוכננת תחיית מתים. יש לציין שאלבה פלורס, המגלמת את ניירובי, כמעט ולא מופיעה בטריילר אך בשלב זה לא ברור אם זו רמיזה לגבי גורלה המר, או בסך הכל ניסיון למנוע מאיתנו ספוילרים.
9 צפייה בגלריה
מתוך "בית הנייר", עונה 4
מתוך "בית הנייר", עונה 4
למה אתם כל כך עצובים? "בית הנייר"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מתנה קטנה: יחד עם הסדרה יעלה ב-3 באפריל לנטפליקס גם "בית הנייר: התופעה" - סרט דוקומנטרי שיספק הצצה למאחורי הקלעים של ההפקה ולהצלחה שלה מסביב לעולם, בהשתתפות השחקנים והיוצרים.

הטובות לקרב - עונה 4

מתי ואיפה? 10 באפריל, yes VOD, yes EDGE ו-STING TV.
מה הסיפור שלה? עונה רביעית לסדרת הספין-אוף של "האישה הטובה", וכצפוי, הדרמות ממשיכות לרדוף אחר דיאן לוקהארט. במהלך העונות האחרונות קיבלה הדרמה המשפטית תפנית פוליטית עם עיסוק די מסיבי וביקורתי נגד שלטון טראמפ, וכששנת בחירות נוספת בפתח - אפשר רק להניח שזה יימשך.
9 צפייה בגלריה
מתוך "הטובות לקרב" עונה 4
מתוך "הטובות לקרב" עונה 4
מוכנה לקרב נוסף נגד טראמפ? לוקהארט, מתוך "הטובות לקרב"
(צילום: Patrick Harbron/CBS ,באדיבות yes)
בעונה הנוכחית, אנשי משרד רדיק, בוזמן ולוקהארט מתמודדים עם אובדן הלקוח הכי גדול שלהם - צ'אמהאם, וכשקארל, אביה של ליז וממקימי המשרד, מואשם בהטרדות מיניות - לא נותרת להם ברירה אלא לקבל הצעה של משרד עורכי דין ענק לקנות אותם. לפתע, כל ההחלטות שלהם נתונות לביקורת של הבוסים החדשים, ודיאן וחבריה מתקשים עם אובדן העצמאות שלהם.
9 צפייה בגלריה
מתוך "הטובות לקרב" עונה 4
מתוך "הטובות לקרב" עונה 4
תנסה לפצות על מעשי אביה. ליז רדיק מתוך "הטובות לקרב"
(צילום: Jeff Neira/CBS, באדיבות yes)
מוכר לי מאיפשהו: כריסטין ברנסקי ושאר חבריה למשרד ישובו לעונה החדשה, למעט רוז לזלי שבסוף העונה הקודמת הודיעה כי דמותה של מאיה "עוברת לוושינגטון די.סי".
יקפצו לבקר: מעריצי סדרת האם, "האישה הטובה", ודאי ישמחו לשמוע על שתי הופעות אורח בעונה הנוכחית - מייקל ג'יי פוקס וזאק גרנייה, שישובו לגלם את עורכי הדין הנחשיים אך אהובים, לואיס קנינג ודיוויד לי.

לא בטוחה - עונה 4

מתי ואיפה: 13 באפריל, yes, HOT וסלקום tv.
מה הסיפור? איסה ריי חוזרת בעונה רביעית לקומדיה האהובה (לסירוגין, תלוי בעונה), שעוקבת אחרי מעלליהן של צמד החברות איסה ומולי המנסות לצלוח את החיים ולהוכיח שגם הן יכולות לתחזק מערכת יחסים וקריירה, אך לרוב בלי הצלחה רבה.
כעת איסה מאמצת גישה חדשה לחיים - היא נפטרת מהעבודה וגם מהגברים בחייה, ומתמקדת במסיבת הרחוב שהיא חולמת להרים עם השותפה העסקית החדשה שלה, קונדולה. אבל אז איסה מגלה שקונדולה בזוגיות עם האקס המיתולוגי שלה, לורנס - מה שמעורר לא מעט מתח בין השתיים. מולי, מצדה, ממשיכה לבחון את הזוגיות החדשה עם אנדרו, שמחזיר בעל כורחו לחייה של איסה את השותף שלו לדירה, נייתן. כזכור, בפעם האחרונה שראינו את נייתן היה נראה שהוא ממסמס את איסה ואת הקשר שנוצר ביניהם, אך אז התגלה שהוא חזר לביתו ביוסטון כדי להתמודד עם עניינים נפשיים שמטרידים את מנוחתו.
מוכר לי מאיפשהו: איסה ריי, איבון אורג'י (מולי) ושאר הבנות מלוות אותנו עוד מהעונה הראשונה, ולמרבה השמחה - גם ג'יי אליס (לורנס) לא הולך לשום מקום, במיוחד לאור הסערה שהתעוררה כשנודע כי שוקלים להיפטר מדמותו עם סיום העונה השנייה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "לא בטוחה", עונה 4
מתוך "לא בטוחה", עונה 4
הולכות לערבב חברות עם אהבה. איסה ומולי, מתוך "לא בטוחה"
(צילום: Merie Weismiller Wallace, באדיבות HBO)
חיזוק נשי: בעונה הנוכחית יצטרפו להפקת "לא בטוחה" שתי יוצרות מפתיעות ומוכרות במיוחד - קרי וושינגטון ("סקנדל") ורג'ינה קינג ("השומרים"), שהיו אמונות על בימוי שני פרקים שונים.

לברוח

מתי ואיפה: 13 באפריל, yes, HOT וסלקום tv.
מה הסיפור? אחרי שעבדו ביחד על ההצגה "פליבג", עליה מבוססת הסדרה המצליחה, ויקי ג'ונס ופיבי וולר-ברידג' חוזרות לשתף פעולה ב"לברוח" - קומדיית מתח חדשה מבית HBO. במרכזה רובי ובילי, שבעבר היו בני זוג בקולג' שהבטיחו אחד לשנייה שאם אחד מהם ישלח לשני הודעה שכתוב בה "לברוח" - השני משיב לו באותה מילה ועוזב הכל כדי לצאת איתו למסע חוצה אמריקה.
כשרובי הנשואה מקבלת את ההודעה אחרי 17 שנה, היא די מבולבלת שכן היום בילי נחשב לגורו ועובד כקואוצ'ר מצליח, אבל ממש כפי שהבטיחה - היא עוזבת את חייה הנוחים בפרברים ונפגשת עם אהובה משכבר הימים על רכבת.
מוכר לי מאיפשהו: את רובי מגלמת מריט וויבר, אחת השחקניות העסוקות בתעשייה שגם זכתה בפרס אמי על תפקידה ב"האחות ג'קי". למרות זאת, רק לאחרונה היא מקבלת את הפרונט שמגיע לה, כמו למשל בסדרת המתח המדוברת של נטפליקס, "לא ייאמן", בה גילמה את אחת החוקרות. אליה יצטרף כבילי השחקן דונל גליסון, שזכור לטובה מסרטים כמו "אקס מכינה", "מלחמת הכוכבים" ו"הארי פוטר" (ביל וויזלי למי שלא מזהה), וכמובן מהפרק הראשון בעונה השנייה של "מראה שחורה", בו גילם אהוב שמוחזר לחיים כרובוט על ידי בת זוגו.
9 צפייה בגלריה
מתוך "לרוץ"
מתוך "לרוץ"
גם אנחנו היינו רצים אליהם. וויבר וגליסון מתוך "לברוח"
(צילום: Ken Woroner/HBO)
שובה של קלינדה: ארצ'י פנג'אבי, לנצח קלינדה שארמה מ"האישה הטובה", משתתפת גם היא ב"לברוח". יותר מזה? יש סדרה נוספת ברשימה בה היא מככבת, אבל עליה נרחיב כבר בהמשך.

MRS. AMERICA

מתי ואיפה: 15 באפריל, Hulu.
מה הסיפור? רגע אחרי שהשיקה את "שריפות קטנות בכל מקום", Hulu ממשיכה להרחיב את רשימת תכני המקור שלה ועולה החודש עם Mrs. America - מיני סדרה מצופה של תסריטאית "מד מן", דאבי וולר, שהצליחה לגייס למסך הקטן כמה מהכוכבות הכי גדולות של הוליווד.
הסדרה, שמתרחשת בארצות הברית של שנות ה-70, חוזרת לתקופה שבה תנועות תרבותיות, ובראשן ארגוני נשים, ניסו להביא לאישור תיקון חוקתי שנועד להבטיח את שוויון הזכויות עבור כל האזרחים באשר הם - ללא קשר למין ומגדר. עם תמיכה רחבה של המפלגות הדמוקרטיות והרפובליקניות היה נראה שהתיקון בדרך המהירה לאישור, עד שפיליס שלאפלי, מלכת יופי לשעבר שהפכה לעורכת דין שמרנית ואנטי-קומוניסטית, הרימה קמפיין נגד מצליח בטענה שהתיקון יפגע בעקרות בית ויוביל לגיוס חובה של נשים לצבא. מי שניסו להיאבק בה הן נשות הגל השני של הפמיניזם כמו הסופרות גלוריה סטיינהם ובטי פרידן, חברת הקונגרס שירלי צ'יזהולם, האקטיביסטית בלה אבצוג ועוד. התיקון לחוקה, אגב, לא אושר עד עצם היום הזה.
מוכר לי מאיפשהו: כדאי שתיקחו נשימה, כי זה יהיה ארוך. לנעליה של פיליס שלאפלי תיכנס זוכת האוסקר קייט בלאנשט ("יסמין הכחולה", "הטייס"), ובתפקידי הפמיניסטיות האיקוניות יככבו שחקניות כמו רוז ביירן ("מסיבת רווקות"), אוזו אדובה (סוזן מ"כתום זה השחור החדש"), מרגו מטינדייל (קלאודיה מ"האמריקאים"), אליזבת בנקס ("משחקי הרעב") וניסי נאש (Claws). שרה פולסון ("אימה אמריקאית") היא השחקנית היחידה שמגלמת דמות בדיונית, אליס. בגזרה הגברית אפשר למצוא את ג'יימס מרסדן ("ווסטוורלד"), ג'ון סלאטרי ("מד מן") וג'יי אליס ("לא בטוחה").
9 צפייה בגלריה
מתוך Mrs. America
מתוך Mrs. America
רלוונטית יותר מתמיד. Mrs. America
(צילום: באדיבות HULU)
שנות ה-70 או 2020? כששלאפלי הלכה לעולמה ב-2016, הנשיא טראמפ כינה אותה "גיבורה שמרנית", מה שהפיל כמה אסימונים עבור יוצרת הסדרה, וולר, שהגדירה את Mrs. America כ"סיפור המקור של מלחמת התרבות הנוכחית".

להרוג את איב - עונה 3

מתי ואיפה: 15 באפריל, HOT HBO, HOT VOD ו-NEXT TV.
מה הסיפור? כמה אפשר להמשיך למתוח את משחק החתול והעכבר של איב והרוצחת הפסיכופתית וילאנל? אם תשאלו את יוצרי "להרוג את איב" - כנראה שלנצח, כי עוד לפני שעלתה העונה השלישית כבר הספיקו להזמין גם את הרביעית. וכמיטב המסורת, גם העונה הוחלפה השואוראנרית ולנעליהן של פיבי וולר-ברידג' ואמרלד פנל תיכנס סוזן הית'קוט, מתסריטאיות "אימת המתים המהלכים" - כך שאפשר להתנחם בניסיון של כתיבת רצח אחד או שניים.
קשה למצוא פרטים רבים על העונה החדשה, וזה לא מקרי - העונה השנייה הסתיימה עם קליף האנגר רציני (זהירות ספוילר) בו נראתה וילאנל יורה באיב ומשאירה אותה לדמם למוות. כשקראו לסדרה "להרוג את איב" אפשר להניח שלא התכוונו לכך בצורה מילולית - ובטח לא כל כך מהר - כך שדי ברור שהשתיים ימשיכו להתרוצץ בכל רחבי העולם גם בעונה השלישית, וינסו להשיב לעצמן את השליטה על חייהם. זאת, כלומר, בהנחה שקרוליין היא לא המוח ששולט בשתיהן.
מוכר לי מאיפשהו: כידוע, זוכת "גלובוס הזהב" סנדרה או נכנסה עמוק ללב שלנו כבר ככריסטינה יאנג ב"האנטומיה של גריי", בעוד שזוכת האמי ג'ודי קומר הקריפה אותנו בדרמת המיסתורין "שלוש עשרה", ומאז השתתפה גם ב"דוקטור פוסטר" ו"הנסיכה הלבנה". פיונה שו, שמלווה את וולר-ברידג' עוד מתקופת "פליבאג", היא כמובן קרוליין, ואליה יצטרפו העונה גם הארייט וולטר ("הכתר") ודני ספני ("פרוצות") בתפקידים שטרם נחשפו.

#blackAF

מתי ואיפה: 17 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור? הסיטקום החדש של קניה באריס - שם שאולי לא אומר לכם כלום, אבל הוא האיש שעומד מאחורי "שחור כזה" והספין-אופים "בוגרת כזה" ו-Mixed-ish (שלמרבה המזל טרם זכה לעיברות כמו "מעורבבת כזה"). השלוש, פחות או יותר, מבוססות על משפחתו האמיתית של באריס - גבר שחור שנשוי לאישה ממוצא מעורב (בת לאבא לבן ואמא שחורה), ויחד הם מגדלים את ילדיהם בעולם מלא בדעות קדומות.
עם זאת, ב-blackAF# באריס ישחק בפעם הראשונה ויגלם את עצמו בתוכנית המבוססת לחלוטין על חייו - כולל אשתו וששת ילדיהם, ותציג את הזווית שלו בנושאים כמו הורות, זוגיות, גזע ותרבות. על אף שבאריס ואשתו הספיקו להתגרש באוגוסט 2019, בתוכנית שנוצרה עוד לפני הם לגמרי נשואים, ומי שנבחרה לגלם את אשתו היא השחקנית ראשידה ג'ונס - שגם היא נצר לזוגיות מעורבת - אביה הוא המוזיקאי האפרו-אמריקני המוערך קווינסי ג'ונס ואימה היא השחקנית היהודייה-אמריקנית המנוחה פגי ליפטון. איך יתמודד עם הגירושים בעלילה? לא נתפלא אם בעונות הבאות - במידה ויוזמנו - הוא ישלב גם את זה.
9 צפייה בגלריה
רשידה ג'ונס, קניה בריס
רשידה ג'ונס, קניה בריס
תגלם את אשתו. ראשידה ג'ונס וקניה באריס
(צילום: AP)
מוכר לי מאיפשהו: עבור באריס, שיצר גם סרטים כמו "טיול בנות" ו"בוסית בקטנה", זה אולי תפקיד המשחק הראשון, אך לראשידה ג'ונס רזומה די רציני שמלא בסדרות כמו "מחלקת גנים ונוף" ו"המשרד" ובסרטים כמו "הרשת החברתית" ו"אחי, אני אוהב אותך". קתרין רייטמן (קייט מ-Workin' Moms) תגלם חברה של המשפחה.

הבשורה בחצות

מתי ואיפה: 20 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור? קשה להבין הרבה מהטריילר של "הבשורה בחצות", סדרת האנימציה למבוגרים החדשה של נטפליקס, אבל כשאחד מיוצריה הוא פנדלטון וורד (יוצר "הרפתקאות פין וג'ייק" זוכת האמי), וחברת האנימציה שעשתה את "פה גדול" היא גם זו שעומדת מאחורי האנימציה הפסכידלית - אפשר להניח שמדובר בתוכן מסקרן מספיק בשביל לתת צ'אנס.
הסדרה עוקבת אחר קלנסי, מעין מנחה פודקאסט עתידני שמשתמש במכשיר תקשורת דמוי ישבן (!) כדי לטייל בין יקומים דמיוניים. שם הוא פוגש יצורים צבעוניים שונים ומשונים מרחבי הגלקסיה, מראיין אותם ומעלה את זה לרשת בתקווה לעשות ערימות של כסף. הסדרה תשלב קטעי ריאיונות מ"שעת משפחה", הפודקאסט של יוצר הסדרה השני, הקומיקאי דאנקן טראסל, ואם לשפוט על פי הקטע הקצר מתוכה - היא תהיה רוויית קללות, אלימות ושאר טירלולים שיגרמו לכם לתהות איזו פטריה נקרתה בדרכם של וורד וטראסל בזמן שהגו את הרעיון ל"הבשורה בחצות".

אמת או חובה (Never Have I Ever)

מתי ואיפה: 27 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור? כשנטפליקס פנו למינדי קלינג בבקשה שתיצור להם תוכנית על מינדי הצעירה, היא קודם כל סירבה. לקלינג לא היה שום עניין לחזור לעבר ולשחזר את תקופת התבגרותה כנערה בשנות ה-80, אבל היא באה עם הצעה נגדית: סדרה שתעקוב אחר סיפורה של נערה הודית-אמריקנית בת 15 בארצות הברית של היום. הם, כצפוי, לא סירבו - וכך נוצרה Never Have I Ever.
דבי, דור ראשון באמריקה להורים הודיים, היא תלמידה מצטיינת עם חלומות די טיפוסיים לטינאייג'רית: למצוא חבר חתיך, ללכת למסיבה מלאת אלכוהול וסמים (רק כדי לסרב להם) ולדלל משמעותית את השערות שעל זרועה. אבל במקביל, דבי נאלצת להתמודד עם מותו הטרי של אביה ועם סף עצבים מאוד נמוך שמכניס אותה לצרות (כי בכל זאת, נערה מתבגרת). את הסדרה יקריין טניסאי העבר המפורסם ג'ון מקנרו, אותו העריץ אביה המנוח של דבי - הערצה שקלינג שאלה מהוריה בחיים האמיתיים.
מוכר לי מאיפשהו: מאחר וקלינג לא משתתפת בתוכנית, רוב הסיכויים שלא תכירו אף אחד מהקאסט, כולל הכוכבת הראשית מייתרי רמאקרישנה, שזהו תפקידה הראשון. הפרצופים הכי מזוהים בה הם אלה של פורנה ג'אגנתן (שגילמה את אימו של נאז ב"ליל האירוע" ותגלם גם את אמא של דבי), אדם שפירו (ד"ר מצגר מ-SENSE8), ורמונה יאנג ("דיאטת סנטה קלריטה").
9 צפייה בגלריה
מתוך Never Have I Ever
מתוך Never Have I Ever
לא ככה נראתה הילדות שלכם? מתוך Never Have I Ever
(צילום: באדיבות נטפליקס)
נפלה ברשת: בריאיון שהתפרסם ב"וראייטי", קלינג חשפה שאת הליהוק לתוכנית היא עשתה דרך עמודי הרשתות החברתיות שלה. "החלטתי שמה שאנחנו עושים קטן מדי בשביל אותם אנשים שאנחנו רואים בארבע-חמש הסוכנויות הגדולות, אז פשוט פירסמתי מודעת דרושים בטוויטר ובאינסטגרם שאמרה 'היי! אם את נערת הודית-אמריקנית בין הגילאים 15-22... בבקשה כתבי לכתובת המייל הזאת'". מתוך 15 אלף הבנות ששלחו אודישנים, נבחרה רמאקרישנה הקנדית לתפקיד, שהגיעה ללא שום ניסיון משחק (אבל עם המון מזל).

שומר אחי (I Know This Much Is True)

מתי ואיפה: 28 באפריל, yes, HOT וסלקום tv.
מה הסיפור: רב המכר של וולי לאמב מ-1988, "שומר אחי", זוכה לעיבוד טלוויזיוני במיני-סדרה בת שישה פרקים מבית HBO, בה מגלם מארק רופאלו תאומים זהים - תומאס, שסובל מסכיזופרניה פרנואידית, ודומיניק שמנסה להתנער מצל אחיו וליצור לעצמו חיים משלו.
בעזרת תרופות, תומאס מצליח לקיים רוב הזמן אורח חיים תקין, אך אירוע בלתי הפיך שקורה בעקבות אחד מהתקפי המחלה של תומאס שולח אותו לאשפוז כפוי בבית חולים פסיכיאטרי. דומיניק עוזר לאחיו בתהליך ההחלמה, אך כשהוא חושף מחדל קשה בבית החולים, הוא מתחיל לנהל מאבק על מנת להוציא משם את אחיו. השתלשלות האירועים שמגיעה לאחר מכן מובילה את דומיניק לגלות פרטים רבים על העבר של משפחתו.
מוכר לי מאיפשהו: מעטים האנשים שב-2020 עדיין לא מכירים את מארק רופאלו, כוכב "הנוקמים", "ספוטלייט" ולאחרונה גם "פרשת המים". לצדו יש קאסט שחקניות די מרשים - זוכת האוסקר מליסה ליאו ("פייטר"), רוזי אודונל, ג'ולייט לואיס ("רוצחים מלידה"), קתרין האן ("טרנספרנט"), אימוג'ן פוטס ("28 שבועות אחרי"), אשלין פרנציוזי ("הזמיר") וכמובטח - ארצ'י פנג'אבי ("האישה הטובה"), בסדרה שנייה בחודש אחד.
9 צפייה בגלריה
מתוך "שומר אחי"
מתוך "שומר אחי"
יצליח כמו רב המכר? "שומר אחי"
(צילום: Atsushi Nishijima/HBO)