העיתונאית ומגישת הטלוויזיה מירי מיכאלי, התראיינה היום (ה') ברשת "פוקס ניוז" - וקראה: "כשאני מסתכלת על ההפגנות ברחבי העולם, אני שואלת את עצמי, במה הן מתמקדות? האם בזכויות אדם? בהרג של אזרחים חפים מפשע? אם כן, איפה הן היו לפני שבועיים?"
2 צפייה בגלריה
מירי מיכאלי ב"פוקס ניוז"
מירי מיכאלי ב"פוקס ניוז"
מתוך הריאיון של מירי מיכאלי ב"פוקס ניוז"
(צילום מסך)
בתחילת הריאיון, שערכה קיילי מקנאני - לשעבר דוברת הבית הלבן, סיפרה מיכאלי כי היא כעת נמצאת באבל על חברתה הטובה נועה זנדר, אחותה של כתבת החדשות חן זנדר, שנרצחה בטבח במסיבה ברעים. "למרבה הצער, כמו ישראלים רבים אחרים, היא איבדה את חייה כי היא הלכה למסיבה וניסתה לחגוג את האהבה ואת החיים".
בהמשך מיכאלי אף שלפה תמונה שצולמה לפני שבועיים של אריק ורות פרץ, האב והבת שסבלה משיתוק מוחין, גופתו של האב אריק אותרה, רות עדיין נעדרת. "אז אני רוצה להגיד לכל המפגינים האלה בבריסל, בפריז, בברלין, בלונדון: 'אתם יכולים למחות, אבל תהיו מוכן כי הם גם יגיעו אליכם'. ישראל נלחמת את המלחמה שלה, אבל זו לא רק המלחמה שלנו", הוסיפה. "בהתחלה זה היה אל-קאעידה, אחר כך זה היה דאעש, עכשיו זה חמאס. אנחנו צריכים לחסל את הרוע. ראינו את הרוע והזוועות של חמאס ואני לא יכול להבין איך אנשים יכולים לתמוך בהם אחרי כל מה שראינו".
מיכאלי ביקשה להשתמש בפלטפורמה על מנת לגרום לתושבי העולם המערבי להבין שחמאס הוא סכנה לכלל העולם: "לפני שבועיים, עם כל הכאב על החברים שלי שמתים או נעדרים, חשבתי לעצמי 'את יודעת מה? אולי עכשיו לפחות העולם יבין עם מי יש לנו עסק'. אבל זה כל כך מצער לראות שזה לא המקרה. אני רוצה להגיד למפגינים האלה, למרבה המזל אתם לא חיים תחת משטר חמאס, אתם חיים במדינה חופשית, אז לכו למחות - אבל תהיו מוכנים כי הם יבואו אליכם. הישראלים חזקים, רוב הישראלים הלכו לצבא. היה אב ישראלי אחד בדרום שהרג לפני שבועיים 15 מחבלים והציל את משפחתו. אנחנו נהיה בסדר. מה יקרה כשהחמאס יגיע לאירופה? ראינו רק השבוע ששני אנשים נהרגו בבריסל. זה אותו סיפור, וצריך לחסל את חמאס עכשיו".
השתיים דנו גם ברצח של נויה דן, ילדה בת 12 עם צרכים מיוחדים, שתמונתה לבושה בתחפושת של הארי פוטר הופצה ברחבי העולם, וזכתה לתהודה בזכות שיתופה של ג'יי. קיי. רולינג. "הגופה שלה נמצאה", עדכנה מיכאלי בשידור. "הם חטפו 203 ישראלים, לאחר שרצחו יותר מ-1,500 תינוקות, ילדים, ושרפו משפחות בחיים. אתמול בערב הייתי כאן באולפן וניסיתי להקריא בקול רם למצלמה את שמות כל אלה שנחטפו לעזה. אבל כאמא, כשראיתי את שמותיהם וגילם - משפחות שלמות שנחטפו, חשבתי איפה הם עכשיו? האם הפרידו בין הנשים לגברים, בין הילדים לאימהות? יש להם חיתולים? האם יש להם פורמולה לתינוקות? אז כשאני רואה את המפגינים האלה, זה פשוט לא ייאמן".
"הישראלים חזקים ואנחנו ננצח", ביקשה להוסיף בסוף דבריה. "זה בדנ"א שלנו, אנחנו שורדים. כולם כאן בישראל הם צאצא של שורדים, ושרדנו את השואה. אבל אנחנו כן צריכים להזהיר כל העולם המערבי, אנחנו צריכים לחסל את חמאס עכשיו כי המערב הוא הבא בתור".
"אין ספק מירי, אנחנו עומדים איתכם", הדגישה המגישה בסוף הריאיון, "אנחנו מתפללים בשבילכם, אנחנו חושבים על המשפחות האלו, וכאמא - אני דואגת כמוך".