הרבה אלכוג'ל זרם בנהרות מאז ש"סקס והעיר הגדולה" ירדה מהאוויר, אי שם ב-2004. כיאה לסדרה הפופולרית ופורצת הדרך שהייתה, היא המשיכה לעורר דיונים גם הרבה אחרי לכתה, וכמסמנת של שנות ה-90 העליזות והעליזות פחות - הצופים עדיין באו איתה חשבון וביקורות הלכו ונערמו גם כשהיא כבר התהפכה בפעם המי סופר כמה בבית הקברות לסדרות. מה לא נאמר עליה? ניו יורק של "סקס והעיר" לבנה מדי, הנשים חומרניות מדי, השפה שלהן פוגענית, הסדרה לא ריאליסטית, קארי היא אישה ילדותית וחסרת מודעות עצמית, נישואים זה לא הכל בחיים ועוד. לפחות נקודת אור אחת הופיעה לטובתם, כשבחשבון אינסטגרם שהוקדש למלתחות של הדמויות בסדרה, השיקו שתי הנשים שניהלו אותו את ההאשטג WOKECHARLOTTE#, שבו הדמות של שרלוט מתקנת את האמירות הפוגעניות של שאר הדמויות.
6 צפייה בגלריה
מתוך ...And Just Like That
מתוך ...And Just Like That
מתוך ...And Just Like That
(צילום: Craig Blankenhorn/HBO)
כעת, כשסדרת ההמשך המדוברת שלה, ...And Just Like That (או בקיצור, AJLT), עושה את דרכה בחזרה למסך הקטן, קשה שלא לתהות אם עלילת "סקס והעיר" עדיין רלוונטית, ואם יש בכלל דרך להפוך אותה לכזאת במידה ולא. איך מייצרים את השילוב החכם של אסקפיזם שגם יישקף את החיים של האנשים שצופים בסדרה? איך יגיב הדור החדש, שלא ידע את קארי, לנשים הללו? איך יגיבו הצופים שעבורם הסדרה היא מקבץ הפצצה נוסטלגי? כדי לקבל תשובה נאלץ להמתין עד לעליית הסדרה עצמה, אבל עד אז - הנה כל מה שאנחנו כבר יודעים עליה.

מתי AJLT עולה? והאם היא תגיע גם לישראל?

הסדרה החדשה, שקרויה בשם ...And Just Like That כרפרנס לאחד ממשפטי המפתח של קארי בראדשו, תעלה בסתיו הקרוב בסטרימינג של HBO מקס, אולם תאריך יציאה רשמי טרם פורסם. על פי הדיווחים, הסדרה תורכב מעשרה פרקים בני חצי שעה (הפרק הראשון ייקרא Hello It’s Me), ובשלב זה, עוד לא ברור אם הם ישודרו גם בטלוויזיה הישראלית כמו סדרות נוספות מבית שירות הסטרימינג - זאת בניגוד לסדרות של רשת HBO, דוגמת "תמונות מחיי נישואין" ו"הלוטוס הלבן", שמגיעות הישר ל-HOT, yes וסלקום tv.
6 צפייה בגלריה
מתוך ...And Just Like That
מתוך ...And Just Like That
מתוך ...And Just Like That
(צילום: Craig Blankenhorn/HBO)

מה הסיכוי שקים קטרל תפתיע ותופיע בסדרה?

ובכן, לא סביר. כפי שכבר דווח, קטרל, שגילמה את סמנתה ג'ונס האיקונית, לא תחזור לאחד כוחות עם שרה ג'סיקה פרקר, סינתיה ניקסון וקריסטין דיוויס. השחקנית בת ה-65 כבר הודיעה בריש גלי יותר מפעם אחת שאין לה שום כוונה להמשיך עם המותג וגם הוכיחה את נחישותה כשסיכלה את הפקתו של הסרט השלישי בסדרה, ועל כך אנחנו מודים לה. בין הסיבות לסירוב של קטרל, אפשר לומר שפשוט לא בא לה לראות את הפרצוף של פרקר על הסט כל היום. היחסים בין השתיים, שהחמירו כנראה עוד בזמן צילומי הסדרה המקורית, התדרדרו בשנים האחרונות עד לאירוע המכונן: פרקר ניחמה את קטרל על מות אחיה בפוסט שהעלתה באחת מהרשתות החברתיות, וקטרל בתגובה פתחה עליה פה ג'ורה ונבחה עליה שהן לא חברות ושתשמור מרחק. אאוץ'.
6 צפייה בגלריה
מתוך "סקס והעיר הגדולה"
מתוך "סקס והעיר הגדולה"
מתוך "סקס והעיר הגדולה"
(צילום: HBO)
מנהל התוכן של HBO מקס הבטיח שקטרל תיכתב החוצה בנחישות וברגישות ובעיקר באמינות. "בדיוק כמו בחיים האמיתיים, אנשים נכנסים לחיים שלך, אנשים עוזבים", אמר קייסי בלויס, "חברות מתפוגגת וידידות חדשה מתחילה. אז אני חושב שהכול מעיד מאוד על השלבים האמיתיים בחיים".

מה צפויה להיות עלילת הסדרה?

כאמור, 17 שנה חלפו מאז שודר הפרק האחרון בסדרה ו-11 שנה מאז יציאת "סקס והעיר הגדולה 2", ו-AJLT ימשיך מהמקום שבו עזבנו את הדמויות בסוף הסרט ההוא. להזכירכם, הסרט השני הוא זה שבו סמנתה נאבקת בסימפטומי גיל המעבר ומוצאת מאהב ערבי, מירנדה מתפטרת, שרלוט מתמודדת עם אימהות וקארי, שנשואה למיסטר ביג, פוגשת את איידן באבו דאבי, הם מתנשקים, היא מספרת את זה לביג והוא בתגובה קונה לה טבעת יהלום.
ומה עכשיו? ובכן, הסדרה החדשה תפגוש את הגיבורות שלה - כלומר, שלוש מהן - בשנות ה-50 לחייהן, כשהן "מנווטות במסע - מהמציאות המסובכת של החיים, החברות והאהבה בשנות ה-30 לחייהן עד לזו, המסובכת יותר, של שנות ה-50 שלהן", כפי שמבטיח התקציר הרשמי.
ב-16 באוגוסט העלתה פרקר תמונה לחשבון האיסטגרם שלה, שבה מופיעות שלוש הכוכבות עם ניקול ארי פרקר ("אימפריה"), וסיפרה שהיא מוכנה להעביר את כל הלילות שלה בשירת שירי אהבה משנות ה-70 בהרכב הזה. לא משהו שהיינו בהכרח רוצים לצפות בו, אבל זה הספיק כדי להציף שמועות על איושה של עמדת קים קטרל על ידי השחקנית בת ה-50. ואכן, פרקר האפרו-אמריקנית (אם כי בהירת העור למדי, מציינים בתבונה יוזרים בטוויטר) תגלם את החברה החדשה של קארי, ליסה טוד ווקסלי, אמא לשלושה ילדים שנשואה לאיש עשיר מאוד ומתפרנסת כיוצרת דוקו.
מקור בהפקה הדליף לאתר הרכילות Cheatsheet שליסה וסמנתה חולקות לא מעט תכונות. "כמו סמנתה גם ליסה היא לוחמנית וחסרת פחד, היא לא חוששת לומר את דעתה והיא יודעת מה היא רוצה בחיים, בחדר המיטות ומחוצה לו", נכתב שם. "היא החליקה בקלות פנימה והפכה לחלק בלתי נפרד מהרביעייה".

מי עוד ייקחו חלק בסדרה?

ליהוקים נוספים הם שרה רמירז (קאלי טורס מ"האנטומיה של גריי"), המזדהים כיום כנון-בינארים, בתפקיד צ'ה דיאז - הדמות הנון-בינארית (והמקסיקנית) הראשונה בסדרה, שתנחה פודקאסט שבו קארי לוקחת חלק; סריטה צ'ודהורי ("שריפות קטנות בכל מקום") ההודית תגוון גם היא אתנית את הקאסט עם דמות בשם סימה פאטל, סוכנת נדל"ן שהקימה סוכנות בכוחות עצמה; וקרן פיטמן האפרו-אמריקנית, שתגלם דמות בשם ד"ר ניה ואלאס, פרופסורית בבית הספר למשפטים באוניברסיטת קולומביה. הגיוון, אגב, הגיע גם לחדר הכותבים, שאליו צורפה הקומיקאית האפרו-אמריקנית סמנתה אירבי, שמתחזקת את הבלוג Bitches Gotta Eat.
6 צפייה בגלריה
מתוך ...And Just Like That
מתוך ...And Just Like That
שרה רמירז מתוך ...And Just Like That
(צילום: Craig Blankenhorn/HBO)
בין הדמויות החוזרות אפשר למצוא את וילי גרסון (סטנפורד בלאץ'), מריו קנטון (אנתוני), סטיב בריידי (דיוויד איינברג), הארי גולדנבלט (איוון הנדלר) וכמובן מיסטר ביג (כריס נות'). ברידג'יט מוינאהן, שגילמה את החברה של מיסטר ביג, נטשה, נצפתה גם היא על הסט וג'ון קורבט, שגילם את איידן, הבטיח שגם הוא יופיע לכמה סצנות, אם כי אישור רשמי מההפקה טרם פורסם. בגזרת ההולכים על ארבע הוחלפה אליזבת טיילור, הקבליר קינג צ'ארלס ספניילית של שרלוט מהסדרה המקורית, בבולדוג צרפתי.

מה צפוי בגזרה האופנתית?

פטרישיה פילד, הסטייליסטית המקורית של הסדרה שמזוהה מאוד עם המלתחה של קארי, לא תחזור לחידוש מאחר והעבודה הנוכחית שלה על הסט של "אמילי בפריז" לא מאפשרת. עם זאת, היא המליצה על חברה שלה, מולי רוג'רס, לתפקיד הרגיש.
6 צפייה בגלריה
מתוך ...And Just Like That
מתוך ...And Just Like That
מתוך ...And Just Like That
(צילום: Craig Blankenhorn/HBO)
בצילומים שהודלפו מהסט אפשר להבחין בכמה אביזרי אופנה שבראדשו כנראה התקשתה להיפרד מהם בשני העשורים האחרונים, בהם נעלי המנולו בלניק שלה, החגורה משובצת הניטים, תיק הפנדי בגט הסגול (שנגנב ממנה בעונה השלישית!) וסיכת השושנה הכחולה שהופיעה גם היא באותה עונה, על מעיל פרווה. ג'סיקה פרקר תלבש גם הפעם חצאית טוטו, אבל הרבה יותר ארוכה (כפי שהמחיש חשבון האינסטוש של שג'"פ), וכן, זה עדיין נראה זוועה. היא גם תחזיר לאופנה סנדלים עם גרביים, תהיו חזקים. נקודה לחיוב? ניקסון וג'סיקה פרקר הופיעו על הסט עם צבע השיער הטבעי שלהן, כלומר מכסיף, במהלך צילומי הסדרה.

האם הקורונה תוזכר בסדרה?

אם תהיתם עד כמה עדכנית עומדת להיות הסדרה, בריאיון ל"ואניטי פייר" בינואר האחרון סיפרה פרקר שהקורונה מן הסתם תהיה חלק מהעלילה, בגלל שהיא חלק מהעיר שהדמויות גרות בה, ושהכותבים יבחנו את הישרדות היחסים בין הדמויות גם תחת השפעות הנגיף. מיסטר ביג, מאחוריך.
6 צפייה בגלריה
מתוך ...And Just Like That
מתוך ...And Just Like That
מתוך ...And Just Like That
(צילום: Craig Blankenhorn/HBO)