7 צפייה בגלריה
עטיפות ספריהם של טום הנקס, ר. פ. קואנג וקורי אדימי
עטיפות ספריהם של טום הנקס, ר. פ. קואנג וקורי אדימי
עטיפות ספריהם של טום הנקס, ר. פ. קואנג וקורי אדימי
(הוצאות לאור: Knopf / William Morrow / She Writes Press)

Evil Eye / עטאף רום

בשנת 2019 פרסמה עטאף רום את ספר הביכורים שלה "אישה היא לא גבר" (בתרגום חופשי). אז, כמו גם בספרה החדש, מבקשת הסופרת האמריקאית-פלסטינית להאיר זרקור על סיפורים ואנשים שאנחנו פחות זוכים לשמוע על חייהם המורכבים.
7 צפייה בגלריה
עטיפת הספר Evil Eye, מאת עטאף רום
עטיפת הספר Evil Eye, מאת עטאף רום
עטיפת הספר Evil Eye, מאת עטאף רום
(הוצאה לאור: Harper)
בעלילת הספר "עין רעה", הקוראים פוגשים את יארה שנמצאת כעת על תנאי בעבודתה בגלל מאבק שניהלה מול עמית שהתבטא בגזענות. אמה הפלסטינית טוענת שהאירוע וכל מה שהוא הוליד הם תוצאה של קללה שמוטלת על המשפחה שלהם, אבל יארה מסרבת להאמין באמונות טפלות. מתוך המצב הזה היא מוצאת את עצמה חוזרת במחשבותיה אל הילדות הנוקשה שחוותה כשגדלה בברוקלין במשפחה מסורתית, והיא מחפשת רמזים מדוע היא מרגישה כל כך לא מסופקת מהחיים שאמא שלה הייתה יכולה רק לחלום עליהם.
ספרה החדש, בדומה לספרה הקודם, עוסק ביחסים המורכבים של אם ובת ובהשפעה של טראומה בין-דורית. רום כאמור נולדה בארצות הברית, להורים שהיגרו לשם לאחר שחיו ליד רמאללה. היא גדלה בבית מסורתי, בדומה לדמות בספר, ולכן התחתנה בשידוך בגיל 19. "לקח לי הרבה זמן לעשות את מה שבאמת רציתי לעשות בחיים", היא סיפרה בריאיון ל-NPR ב-2019. "הייתי אמורה להתחתן, הייתי אמורה להביא ילדים לעולם, וכשעברתי לצפון קרולינה כשהייתי בת 19 מיד ילדתי את הבת שלי ושנתיים מאוחר יותר נולד לי בן. באותו זמן, היה לי קשה עם הרעיון הזה שהדבר היחיד שאני יכולה לעשות זה להיות אמא ולהיות אישה. אז הלכתי לקולג' ורכשתי השכלה למרות הלחצים סביבי להישאר בבית ולטפל בילדים שלי. ככה, לאט לאט, בזמן שלמדתי - לא רק התפתחתי אינטלקטואלית, אלא גם רגשית והתחלתי לממש את עצמי בתוך הקהילה. רציתי לשבור את מעגל הטראומה והדיכוי ולתת גם לבת שלי להשיג את כל מה שאני רציתי להשיג בחיי".

The Marriage Box / קורי אדימי

אם הספר הקודם והסופרת שלו סקרנו אתכם - סיכוי גבוה שגם הספר הזה בדיוק בשבילכם. "תיבת הנישואים" (בתרגום חופשי), שכתבה הסופרת האמריקאית קורי אדימי, מתמקם בשנות ה-70 ומספר את סיפורה של קייסי כהן, צעירה בת 16 ממוצא סורי-יהודי שנאלצת להתמודד עם החיים בתוך חברה מסורתית.
7 צפייה בגלריה
עטיפת הספר The Marriage Box, מאת קורי אדימי
עטיפת הספר The Marriage Box, מאת קורי אדימי
עטיפת הספר The Marriage Box, מאת קורי אדימי
(הוצאה לאור: She Writes Press)
קייסי כהן, שגדלה כל חייה בניו אורלינס, מתחילה בנעוריה להתרועע עם אנשים שלא מוצאים חן בעיניים של הוריה. לכן, אלו מחליטים להפוך את כל עולמה, לקרב אותה לשורשים שלה ולעקור את עצמם מחייהם כדי לעבור להתגורר בקהילה יהודית-סורית ואורתודוקסית בברוקלין.
בעולם החדש והזר אליו מגיעה כהן, היא נחשפת לראשונה למציאות בה מדי סוף שבוע מתאספות משפחות לארוחת שבת, עולם בו מתקיימות מסיבות אקסטרווגנטיות במוזיאון להיסטוריה של הטבע, ויותר מכל - זה עולם בו נערות בגילה צריכות לצעוד באירוע מיוחד ולהציג את עצמן לראווה לבעלים פוטנציאליים. בהתחלה, היא חווה הלם תרבות, אבל אז היא פוגשת את מייקל. השניים מתחתנים כשהיא בת 18 מתוך האמונה שסוף סוף היא תמצא מקום שבו היא תרגיש שייכת. אבל היא מתחילה לפקפק בהחלטתה כשהיא מגלה שמייקל לא רוצה שהיא תלמד בקולג' ושואף שהם יקימו משפחה במהרה.
כתבות נוספות במדור ספרים:
אדימי, שכמובן גם היא ממוצא יהודי, הודתה בראיונות שהספר מבוסס בחלקיו על חייה, ולאורך השנים היא החלה לפעול גם כאקטיביסטית פמיניסטית. "גדלתי בניו אורלינס בקהילה יהודית רפורמית", סיפרה בריאיון לבלוגרית הספרות דבורה כאלב. "כשהייתי בת 16, ההורים שלי החליטו שנעבור לקהילה האורתודוקסית של יהודי סוריה בברוקלין, שם גדלו שניהם. המהלך היה טראומטי עבורי והכתיבה על החוויות שלי הרגישה טיפולית. אבל לקח לי שנים להתרחק מספיק מהרגשות הקשים שחוויתי. הייתי צריכה זמן לעבד את מה שעבר עליי כדי ליצור משהו אוניברסלי יותר ואפילו משעשע על תקופה קשה בחיי. הומור התברר ככלי נהדר".

The Celebrants / סטיבן ראולי

כשהם רגע לפני סיום לימודיהם בקולג' וכל החיים שלהם לפניהם, חברים בדירה של סטודנטים בברקלי נאלצים להתמודד עם האובדן הפתאומי של חברם לדירה, שמת ממנת יתר. כמחווה של סולידריות וחברות, הם מחליטים לכרות ברית לפיה כשמישהו מהם נמצא במצוקה - הוא יכול לכנס את כולם ל"לוויה חיה".
7 צפייה בגלריה
עטיפת הספר The Celebrants, מאת סטיבן ראולי
עטיפת הספר The Celebrants, מאת סטיבן ראולי
עטיפת הספר The Celebrants, מאת סטיבן ראולי
(הוצאה לאור: G.P. Putnam's Sons)
בספרו החדש של סטיבן ראולי, לא משנה איפה החבורה נמצאת בחיים ומה עובר עליהם באותו זמן - הם מתכנסים במטרה להזכיר האחד לשנייה את הערך הגבוה של החיים. כך הם היו שם במהלך הגירושים של מריאל, כשהוריה של נעמי נפטרו ואפילו כשקרייג הורשע בעוון הונאה. אבל עכשיו, בצל האבחנה הרפואית של ג'ורדן, הם עומדים בפני "לוויה חיה" שאולי תסתיים בלוויה אמיתית.

The Making of Another Major Motion Picture Masterpiece / טום הנקס

אחרי שסימן וי כמעט על כל הישג אפשרי בעולם המשחק והקולנוע, השחקן זוכה האוסקר טום הנקס החליט לנסות לכבוש פסגה נוספת ולכתוב רומן ביכורים. הנקס כבר פלרטט בעבר עם עולם הכתיבה והפרוזה, אבל החודש יוצא לראשונה רומן באורך מלא, פרי עטו, שכולו שיר הלל לעולם הקולנוע.
7 צפייה בגלריה
כריכת ספרו של טום הנקס - The Making of Another Major Motion Picture Masterpiece
כריכת ספרו של טום הנקס - The Making of Another Major Motion Picture Masterpiece
כריכת ספרו של טום הנקס - The Making of Another Major Motion Picture Masterpiece
(מוציא לאור: Knopf)
הספר מתפרש על פני 80 שנה, וחלקו הראשון מתרחש בשנת 1947, כשבמרכזו חייל שחזר מהמלחמה ופוגש את אחיינו המוכשר בן החמש. אולם אחרי שבין השניים נוצר קשר משמעותי, הדוד נעלם ל-23 שנה. החלק השני מתרחש ב-1970, כשהאחיין, שמצייר ספרי קומיקס מחתרתיים בקליפורניה, חוזר לקשר עם דודו ומצייר קומיקס שבו הוא מוצג כגיבור לוחם במלחמת העולם השנייה. אז, בחלקו השלישי, במאי מצליח מגלה את חוברת הקומיקס משנת 1970 ומחליט להפוך אותו לסרט גיבורי על עכשווי.
מאז יצא, הספר גורר תשומת לב רבה וזוכה לביקורות מעורבות ולעיתים קשות. ה"סאנדיי טיימס" למשל, כינה את כתיבתו של הנקס "מגושמת" וב"ניו יורק טיימס" נכתב שהספר "טובע בשיטפון של פרטים ותיאורים". אבל בריאיון ל-BBC, הנקס הבהיר שהוא מקבל את הביקורת בקלות ראש יחסית וציין כי החיים כשחקן לימדו אותו להתמודד היטב עם ביקורת, "התחשלתי", הצהיר. בנוסף סיפר באותו ריאיון למה החליט לגשת לפרויקט הזה: "לפעמים פשוט צריך שתהיה לך סיבה נוספת להפעיל את הדמיון שלך", אמר, וטען כי הרומן שלו "יחיה וימות על סמך היכולת שלו לבדר ולעודד את הקוראים".

Homecoming: A Novel / קייט מורטון

בערב חג המולד בגבעות אדלייד שבאוסטרליה בשנת 1959, בסופו של יום חם ליד נחל בשטחה של אחוזה מפוארת ומסתורית - שליח מקומי מגלה תגלית נוראה – אחד ממקרי הרצח המזעזעים ביותר בדרום אוסטרליה. בספרה החדש של קייט מורטון, שמתרחש 60 שנה לאחר המקרה, הקוראים פוגשים את העיתונאית ג'ס שצמאה לסיפור חדש. אחרי שגרה ועבדה בלונדון כמעט 20 שנה, ג'ס מפוטרת מעבודתה ונאלצת לחפש את עצמה. זאת, עד ששיחת טלפון אחת מפתיעה שולחת אותה חזרה לסידני, שם סבתה האהובה שגידלה אותה מאושפזת בבית החולים.
7 צפייה בגלריה
עטיפת הספר Homecoming, מאת קייט מורטון
עטיפת הספר Homecoming, מאת קייט מורטון
עטיפת הספר Homecoming, מאת קייט מורטון
(הוצאת ספרים: Mariner Books)
נורה, סבתה, תמיד הייתה אישה בעלת נוכחות תוססת וחזקה, אבל כשג'ס מבקרת אותה בבית החולים היא נבהלת לגלות את סבתה שברירית ומבולבלת. הסיפור תופס תפנית מסתורית כשעוזרת הבית של נורה מספרת לנכדה שהיא נפלה במדרגות לעליית הגג - המקום היחיד שהיה אסור לג'ס לשחק בו כשהייתה קטנה.
כשהיא מתמקמת מחדש בבית סבתה שכה מוכר לה אבל פתאום גם כל כך זר, ג'ס מגלה בחדר השינה של נורה ספר המתעד את חקירת המשטרה על הרצח שכבר מזמן נשכח. כשהיא מדפדפת בו, היא מגלה את הקשר של הרצח הלא פתור אליה ואל משפחתה.

Yellowface / ר.פ. קואנג

ימאז שהן חברות - ג'ון הייוורד ואתנה ליו חשבו שהן יטפסו יחד לפסגה. הן התחילו יחד את לימודיהן באוניברסטה היוקרתית ייל והן עמדו להוציא לאור ספר באותה שנה. אבל כנראה שלעולם הספרות לא היה מקום לשתיהן, ובעוד שליו סומנה במהרה ככוכבת הכותבת ספרות חוצת ז'אנרים שזוכה לאהדה, הייוורד לא זכתה אפילו לייחס. הייוורד מאמינה שזה כי אף אחד לא מתעניין יותר בחיים של "אישה לבנה שהיא 'בייסיק'".
7 צפייה בגלריה
עטיפת הספר  Yellowface , מאת ר.פ. קואנג
עטיפת הספר  Yellowface , מאת ר.פ. קואנג
עטיפת הספר Yellowface, מאת ר.פ. קואנג
(הוצאה לאור: William Morrow)
בספרה החדש של קואנג האמריקאית-סינית, שנחשב לאחד הספרים הכי מצופים של העת האחרונה, הקריירה של ליו נקטעת באחת כשהיא נהרגת בתאונה קטלנית. הייוורד ההמומה, שהייתה עדה לתאונה, פועלת מתוך דחף וגונבת את יצירת המופת של חברתה המנוחה שטרם יצאה לאור. מדובר ברומן שעוסק בתרומתם הלא מוכרת של פועלים סינים למאמצי המלחמה הבריטיים והצרפתים בזמן מלחמת העולם הראשונה.
הספר הגנוב זוכה להצלחה רבה, אבל ג'ון הייוורד לא מצליחה להתרחק מהצל של ליו. חשדות מתחילות להתעורר ואלו מאיימות להרוס את ההצלחה שלה. אז נשאלת השאלה כמה רחוק היא תלך כדי לשמור על הסוד שלה ועל כל מה שהרוויחה בזכותו.
"הסיבה שהיה לי כל כך קל לכתוב מנקודת המבט של ג'ון הייתה כי אני מכירה את ג'ון - כולנו מכירים את ג'ון", סיפרה קואנג בריאיון למגזין Interview. "היא לא אדם מסוים, אבל היא אדם שאליו ריכזתי את כל האנרגיה השלילית הזו שחוויתי דרך הפרסום. היא כל הפרנויות הלבנות, והחשדות, והקנאה והיהירות שהתמודדתי איתם. אני מכירה את הקול שלה כי אני שומעת אותו כל הזמן. אני שומעת את זה כל כך הרבה שבאופן מסוים הפנמתי אותו והוא הפך למבקר הגרוע ביותר שלי. כשאני חושבת שאני מצליחה מדי, או כשאני חושבת יותר מדי על העבודה שלי, קולה של ג'ון בוקע ואומר: 'לא, זה לא מגיע לך. את לא כזאת מיוחדת, והסיבה היחידה שבגללה את מקבלת את תשומת הלב הזו היא בגלל שאת אסייתית ושאת חלק מקבוצת מיעוט'. אז במובן מסוים זה היה מאוד משחרר לשים סוף סוף את הקול שלה על הדף כי ככה נוצרת מעין תחושה של שליטה על זה".