שתיקת העולם סביב הזוועות שהתרחשו בישראל ב-7 באוקטובר - ובייחוד סביב העדויות למעשי האונס והתקיפות המיניות - ממשיכה להטריד רבים, ואחרי שהנושא נידון השבוע בכנס מיוחד באו"ם - הוא מגיע גם להוליווד. השחקנית זוכת האוסקר ג'סיקה צ'סטיין שיתפה אתמול (ג') את נאומה המטלטל של לינור אברג'יל מהדיון, והוסיפה כי הוא "שובר את הלב".
2 צפייה בגלריה
מים ביאליק, ג'סיקה צ'סטיין
מים ביאליק, ג'סיקה צ'סטיין
מים ביאליק, ג'סיקה צ'סטיין
(צילום: AP)
הנאום המדובר התקיים, כאמור, במסגרת אירוע מיוחד באו"ם שנועד לחשוף בפני העולם ובפני הארגון את הזוועות ואת מעשי האלימות המינית המזעזעים שביצעו מחבלי חמאס בנשים ישראליות ב-7 באוקטובר. שם, אברג'יל - שחוותה אונס נוראי בעצמה זמן קצר לפני שנבחרה לתואר מיס עולם - ביקשה לגנות בחריפות את שתיקת ארגוני הנשים העולמיים נוכח התקיפות שאירעו ב-7 באוקטובר: "אני נזכרת בחיבוק החם שקיבלתי לפני 25 שנה מארגוני נשים בינלאומיים, הרגשתי שיש לי גב, שמאמינים לי, שמקשיבים לי. האם אז אותם ארגונים דרשו ממני ראיות? הטילו ספק בגרסתי? ביקשו לבצע חקירה מעמיקה לפני קפיצה למסקנות? לא. כמה נוח היה אז לארגונים האלה להשתמש בשם שלי, בפרסום שלי, להזמין אותי לכנסים המנותקים שלהם, כדי להצטלם עם מי שהפכה עבורן לסמל. וכמה אני מתביישת היום שהייתי ניצבת בהצגה שלהן".
בסטורי נוסף שהעלתה לעמוד האינסטגרם שלה, צ'סטיין גם שיתפה ציוץ שפרסמה ב-10 באוקטובר, שבו נכתב: "אני אישה שחוששת עבור נשות העולם הזה. אין להצדיק אף פעם אלימות מינית נגד נשים. זה מעשה לא אנושי". כעת היא מוסיפה כי "אלימות מינית לא צריכה להיות מקובלת או נסלחת לעולם. שתיקה היא כמו שיתוף פעולה". זאת לא פעם ראשונה שצ'סטיין מביעה דעה בנוגע למלחמה הנוכחית - מתחילתה השחקנית שיתפה ברשתות סרטונים של משפחות החטופים, ויחד עם זאת הביעה תמיכה בדרישה להפסקת אש כדי למנוע פגיעה נוספת בילדים משני הצדדים.
2 צפייה בגלריה
הסטורי של ג'סיקה צ'סטיין, שבו היא יוצאת נגד השתיקה סביב אלימות מינית
הסטורי של ג'סיקה צ'סטיין, שבו היא יוצאת נגד השתיקה סביב אלימות מינית
הסטורי של ג'סיקה צ'סטיין, שבו היא יוצאת נגד השתיקה סביב אלימות מינית
(צילום מסך: אינסטגרם)
גם השחקנית היהודייה וכוכבת "המפץ הגדול", מים ביאליק, התייחסה אמש להפגנה שנערכה מול האו"ם בקריאה לארגון שישבור את שתיקתו בנושא אונס הנשים. "הייתה נוכחות חזקה מאוד אתמול באו"ם בדרישה לקבל הסבר על השתיקה הבולטת שלהם בנוגע לאונס והטלת מום בנשים ישראליות ב-7 באוקטובר", כתבה ביאליק. "כמו כן, הערה לעולם: האמינו לכל הנשים - גם אם הן יהודיות. האמינו גם לנתיחה שמתבצעת לאחר המוות ומראה הטלת מום מינית גרוטסקית".
עוד התייחסה השחקנית למחאה האנטי-ישראלית שהתקיימה גם היא באו"ם במקביל: "לאותם מפגינים שמחו בזמן שאנו ביקשנו כבוד לנשות הטבח שבגופן השתמשו כפרסי מלחמה - נגד מה בדיוק אתם מוחים?".
מאז פרוץ המלחמה כוכבים הוליוודיים רבים מבקשים לתמוך בישראל, חלקם אף לקחו חלק בקמפיין המספר את סיפורים של בני הערובה הישראלים וקורא לשחרורם יחד עם כוכבים נוספים, בהם מייקל דגלאס, זואי דשנל ומנדי מור.