התסריטאים והמפיקים מתקרבים להשגת הסכם שעשוי להוביל לסיום השביתה בהוליווד: אחרי שאיגוד התסריטאים - WGA, ואיגוד המפיקים - AMPTP נפגשו אמש (ד'), שני הארגונים הוציאו הודעה משותפת שהכריזה על חידוש המשא ומתן ביניהם, בפגישות שעתידות להתקיים כבר בהמשך היום. זו ההתקדמות המשמעותית ביותר מאז תחילת שביתת התסריטאים בהוליווד בחודש מאי האחרון. "זה מה שקורה כשהעקרונות הופכים רציניים", מסר גורם בכיר לאתר "דדליין". "דברים מתחילים לזוז".
1 צפייה בגלריה
שביתת התסריטאים בהוליווד
שביתת התסריטאים בהוליווד
שביתת התסריטאים בהוליווד
(צילום: AP Photo/Mary Altaffer)
השביתה נמשכת כבר מעל ל-140 ימים, כשגם השחקנים הצטרפו בחודש יולי האחרון ומציינים מעל 60 ימי שביתה, מהלך שגרם לעצירתן של הפקות טלוויזיה וקולנוע רבות, בהן הפקות ענק כמו "דברים מוזרים" של נטפליקס, "בלייד" של דיסני ומארוול, ו-Evil של פאראמונט.
לכתבות נוספות בנושא השביתה בהוליווד:
מוקדם יותר השבוע איגוד התסריטאים הודיע כי בכוונתו לחדש את המשא ומתן מול האולפנים, כשזו כאמור ההתקדמות המשמעותית ביותר בתהליך מאז שיותר מ-11,000 תסריטאים שעובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה פתחו בשביתה במאי. למרות האופטימיות, אם לא תימצא הסכמה משותפת שתוביל לסיום השביתה - זו עשויה להימשך עד לסוף השנה האזרחית.
שני הארגונים נפגשו בסוף אוגוסט, כשארגון המפיקים נתן אז את הצעתו האחרונה עבור ארגון התסריטאים, המתיחות בין שני הצדדים נותרה גבוהה כשלא נמצאה הסכמה משותפת.
כזכור, שביתת התסריטאים מתקיימת ברקע אי-היענות לדרישותיהם, בהם שיפור תנאי השכר והעבודה שלהם - והתאמתם לעידן הסטרימינג, התחייבות לשכור את שירותיהם של מספר מסוים של תסריטאים בתקופות מסוימות, כמו גם תשלום עבור עבודתם לאורך ההפקה - לפניה, במהלכה ואחריה (פרה-פרודקשן, ההפקה עצמה ופוסט-פרודקשן). בנוסף, התסריטאים התלוננו על כך שהם מתבקשים לספק תיקונים וחומרים חדשים ללא תשלום נוסף.
לצד המגעים לסיום שביתת התסריטאים, לא נרשמה התייחסות לגבי התקדמות בנוגע לשביתת איגוד השחקנים (SAG-AFTRA) שמתקיימת בעקבות עניין הסדרת השימוש באינטליגנציה מלאכותית בהפקות עתידיות בקולנוע ובטלוויזיה, תוכנית הטבות טובה יותר, וכמו כן תשלום על אודישנים מוקלטים - כפי שהיה נהוג בעבר. במהלך השביתה השחקנים אינם יכולים לקדם את הסרטים שבהם הם משתתפים, מהלך שמשפיע כמובן על ההכנסות בקופות בבתי הקולנוע.
לצד ההשפעה של שביתת התסריטאים על סדרות וסרטים, גם תוכניות אירוח שונות עצרו את הפקתן - בהן תוכניתו של ביל מאהר ותוכניתה של דרו ברימור - שהפרה בשבוע שעבר את השביתה כשחזרה לצילומים. אחרי שמפורסמים רבים, בהם בראדלי וויטפורד ודברה מסינג, לא נותרו אדישים ותקפו אותה על סרטון ההתנצלות שהעלתה - ברימור הודיעה על הפסקת הצילומים.