כמעט שישה שבועות עברו מאז תקרית פליטת הכדור במהלך הפקת הסרט Rust בניו מקסיקו אשר הביאה למותה של הצלמת הלינה האצ'ינס, אבל השחקן אלק בולדווין, שאחז באקדח היורה, מתקשה להתאושש מהטראומה. בריאיון טלוויזיוני ראשון מאז האירוע הטרגי, ששודר לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) ברשת ABC, הכוכב ההוליוודי שחזר את הרגע הנורא ההוא והחוויות הקשות שליוו אותו, ובנוסף הביע ביטחון כי לא יעמוד לדין על הריגה. "קליע חי לא אמור להיות אפילו קרוב לאתר הצילומים. אין לי שום דבר להסתיר", אמר. "זה מאוד לא סביר שיגישו נגדי האשמות פליליות כלשהן".
בנוסף להסברים הנסיבתיים למחדל שהביא למותה של האצ'ינס ולפציעתו של הבמאי ג'ואל סוזה, בולדווין טען במהלך הריאיון כי הוא אפילו לא לחץ על ההדק - קטע שהופיע בסרטון הקידום לריאיון, שהופץ יום לפני השידור ועורר תמיהה. במהלך הריאיון המלא עם המגיש ג'ורג' סטפנופולוס, דבריו נאמרו בהקשר רחב יותר כחלק משחזור האסון. בולדווין סיפר שהאקדח נמסר לידיו ונאמר לו כי הוא ריק. בשלב זה, הוא נזכר, הייתה זו האצ'ינס עצמה שביקשה ממנו להפנות את האקדח לעברה. "היא עמדה ליד המצלמה, הסתכלה על המוניטור והדריכה אותי איך להחזיק את האקדח לצורך זווית הצילום הזאת", אמר. "האקדח לא היה אמור לירות בזווית הזאת. אני אוחז בו היכן שנאמר לי להחזיק אותו, שזה לכיוון מעט מתחת לבית השחי הימני שלה. זאת זווית שאולי לעולם לא תצולם בכלל".
3 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
שחזר בדמעות את שארע. אלק בולדווין במהלך הריאיון
בשלב הזה, האצ'ינס ביקשה ממנו למשוך את הפטיש של האקדח, והוא לטענתו פעל לפי ההוראות שלה, ואז אירע האסון. "שחררתי את הפטיש ובאנג, האקדח ירה", הוא נזכר. "מעולם לא לחצתי על ההדק". אחרי שהקליע פגע בהאצ'ינס והיא נפלה ארצה, תדהמה הכתה בכל הנוכחים. "כולם היו בהלם. האקדח היה אמור להיות ריק. נאמר לי שקיבלתי אקדח ריק. היא נפלה וחשבתי לעצמי, האם היא התעלפה? התובנה שהיה שם קליע חי באקדח לא נחתה אצלי עד כ-45 דקות או שעה לאחר מכן".
גרסתו של בולדווין קיבלה גיבוי מצד עוזר הבמאי דיוויד הולס, שמסר לו את האקדח, ולפי דברי עורכת הדין שלו ליסה טורקו, הוא (הולס) העיד בפניה כי השחקן מעולם לא לחץ על ההדק ושהירי אירע כתוצאה מתקלה טכנית. "לכל אורך הצילום, האצבע של בולדווין הייתה מחוץ לבית ההדק, לאורך גליל הקליעים", סיפרה. "מהיום הראשון הוא אמר לי שלדעתו מדובר בפליטת כדור. עד שאלק אמר זאת, היה קשה להאמין לכך, אבל הוא אמר לי זאת מהפעם הראשונה שנפגשתי איתו, שאלק לא לחץ על ההדק".
בולדווין השתתף בצילומי המערבון Rust כשחקן ראשי, אולם הוא היה מעורב בסרט גם כמפיק, וככזה הוא נדרש לנסות ולהגיב על האשמות שצצו על כך שעומס העבודה שנפל על הנשקית האנה גוטיירס-ריד תרם למחדל. "לא, אני מניח שכל מי שעובד בצילומים של סרט דל תקציב נמתח עד הקצה, גם אני. היא לא התלוננה בפניי וגם לא מחלקת האביזרים", טען בולדווין, שאף הדגיש שלפי הפרוטוקול ב-99 אחוז מהמקרים גוטיירס-ריד אמורה למסור לו את האקדח אחרי שהוא נבדק. תחקיר האירוע העלה כי הפעם היה זה הולס שהעביר את האקדח לידיו. בולדווין אמר כי הוא ממתין לתוצאות החקירה, במיוחד על רקע ההשערות השונות שעלו לאוויר: "היו כמה הנחות מוצא מוטעות, ואני באמת לא יכול לחכות עד שההליכים יסתיימו בפברואר או מרץ. הייתי עושה כל מה שאני יכול כדי למנוע מכך לקרות".
3 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
(צילום: Fred Hayes/GettyImagesIL for SAGindie)
3 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
"היא הייתה נהדרת, כולם אהבו אותה". בולדווין על הסט לאחר התאונה הטרגית
(AP)
לרוע המזל, בולדווין לא יכול להחזיר את השעון אחורה, וכל מה שנותר לו זה לספוד להאצ'ינס ולהתאבל עליה. "היא הייתה נהדרת. אנשים שצפו בחומרים שצילמנו יום-יום אמרו שהעבודה שלה הייתה יפה. היא הייתה מישהי שכל מי שעבד איתה אהב, וחיבב. היא הייתה אישה לבבית, אחת הנשים הכי לבביות שאי פעם עבדתי איתן ואחת המקצועניות במונחים של התנהלות. היא הייתה נערצת והיא הייתה נאהבת", אמר השחקן בעודו פורץ בבכי. הוא סיפר כי דווקא המפגש עם בעלה של הלינה ואבי בנה, מתיו האצ'ינס, הביא לו מעט נחמה. "לא ידעתי מה להגיד. הוא חיבק אותי ואמר: 'אני מניח שאנחנו עומדים לעבור את זה ביחד'. ואני חושב לעצמי שלילד הקטן הזה אין אימא יותר ואין שום דבר שאני יכול לעשות כדי להחזיר אותה. אמרתי לו 'אני לא יודע מה להגיד, אני לא יודע איך להדגיש לך כמה אני מצטער ומוכן לעשות הכל כדי לשתף פעולה'".
מי שממש לא מעוניין לנחם את בולדווין הוא הנשיא האמריקני לשעבר דונלד טראמפ, שחזה לאורך שנות כהונתו בחיקויים שסיפק השחקן למערכונים של "סאטרדיי נייט לייב" והגכיחו את דמותו. לאחר התקרית, אמר טראמפ בריאיון רדיופוני כי "לדעתי, הוא תכנן משהו, אבל גם אם לא, איך אתה לוקח אקדח, בין אם הוא טעון או לא, איך אתה לוקח אקדח ומכוון אותו לעבר מישהו שהוא אפילו לא מופיע בסרט, ואתה מכוון אותו על מישהו ולוחץ על ההדק, ועכשיו היא מתה". הגרסה של בולדווין לאירוע כאמור שונה בתכלית, אולם הפעם הוא נמנע מלהתעמת ישירות עם טראמפ ופשוט הביע את סלידתו מכך שהוא מצא לנכון להתערב גם בעניין הזה: "ברגע שחשבת שדברים לא יכולים להיות יותר סוריאליסטיים, הנה הנשיא לשעבר של ארצות הברית מגיב על האירוע הטרגי הזה".