דייב הולס, עוזר הבמאי בסרט Rust, שהגיש לאלק בולדווין את האקדח שהוביל לתאונה הטראגית בסוף השבוע האחרון, מבלי לדעת כי הוא טעון, כבר פוטר בעבר מהפקת סרט בשל תקרית ירי. לפי הדיווח של CNN אמש (שני) בתקרית הירי הקודמת נפצע חבר צוות.
2 צפייה בגלריה
סט הצילומים
סט הצילומים
סט הצילומים
(צילום: AP)
הולס שימש עוזר במאי ב-2019 בסרט Freedom’s Path, כאשר נשק על הסט ירה במפתיע, וגרם לחבר צוות הסאונד להיפגע מההדף. חבר הצוות חזר לעבוד לאחר כמה ימים ואחרי שקיבל טיפול רפואי ואילו הולס הורחק מהסט ופוטר מההפקה. "בסגירת ההפקה באותו יום, העסקתו של דייב הולס הסתיימה רשמית", נמסר מחברת ההפקה, "דייב היה מלא בחרטה על האירועים, והבין את הסיבות שבגללן פוטר. עוזר במאי חדש ונשק חדש הועסקו להמשך הצילומים. הפקת הסרט הסתיימה בהצלחה".
בתוך כך, אתמול התפרסמו גם הצהרות חברי הצוות שניתנו למשרד השריף בסנטה פה במסגרת החקירה וחשפו חלק ממה שקרה ברגע התאונה ולפניה. לפי הפרסום, רגע לפני התאונה שגבתה את חייה של הלינה האצ'ינס ופצעה את ג'ואל סוזה - עוזר הבמאי הולס לקח אחד משלושת האקדחים שסיפקה נשקית ההפקה, האנה גוטיירז ריד, והגיש אותו לבולדווין בעודו צועק "נשק קר". כלומר מעיד כי אין בו כדורים חיים. לפי דוח החקירה, הולס לא ידע כי היו כדורים חיים באקדח.
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
לפי הצהרת הבמאי שנפצע, ג'ואל סוזה, האירוע התרחש כאשר בולדווין עשה חזרות על סצנה בכנסייה, הוא ישב על ספסל והתאמן על שליפת האקדח. סוזה אמר שהסתכל מעבר לכתף של הא'צינס כששמע קול פיצוץ. אז האצ'ינס הלכה אחורה ותפסה את הבטן שלה ואנשים עזרו לה לשכב על הרצפה. חבר צוות אחר סיפר שהיא אמרה שהיא לא מרגישה את הרגליים.
בהצהרה של מפעיל המצלמה, ריד ראסל, הוא סיפר כי בולדווין הסביר לסוזה והאצ'ינס כיצד הוא מתכוון לשלוף את הנשק. עוד הצהיר ראסל כי בולדווין היה מאוד זהיר ונתן כדוגמה סצנה שצולמה לפני התאונה. לטענת ריד, כאשר הם ירו בנשק בסצנה הזו, בולדווין וידא שזה בטוח ושאף ילד לא נמצא לידו.
בתוך כך הפקת הסרט נעצרה וקופלה לפחות עד לתום החקירה וחברי הצוות התבקשו לאסוף את חפציהם.