כ-13 שנים עברו מאז שהוחלט על מינוי אפוטרופוס לבריטני ספירס, תחת הפיקוח של אביה, ג'יימי ספירס. 13 שנים שהפכו ממסגרת מגוננת לאמצעי שליטה מוחלט בחייה. תקופה לא פשוטה עברה על כוכבת הפופ הנערצת והלילה (ו') היא הגיעה לסיומה אחרי מאבק משפטי ארוך, סבוך ודי מכוער. תוך חצי שעה מתחילת השימוע, השופטת ברנדה פני הכריעה כי האפוטרופסות תגיע לקיצה וספירס תצא לעצמאות ללא פיקוח, וש"אין בה צורך יותר".
1 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס
(AP)
עורך הדין של ספירס, מת'יו רוזנגרט מסר כי האפוטרופסות הגיעה למיצוי ללא צורך בהערכה פסיכולוגית של מרשתו ובאישור ג'ודי מונטגומרי ולורי אן רייט שמונו כאחראיות על ענייניה האישיים של הזמרת. ג'יימי ספירס, שהיה אמון על ענייניה הכספיים של בתו ועמד במרכז הטענות שלה, סיים לאחרונה את תפקידו בהוראת בית המשפט. רואה החשבון ג'ון זייבל שהחליפו יסייע בתהליך ההתרה של האפוטרופסות והחזרת השליטה לבריטני. "התחלנו בתהליך מסודר להעברת הכוח", אמר רוזנגרט, שהבטיח לשופט כי למרשתו תהיה "רשת ביטחון" להמשך הדרך.
המאבק המשפטי הארוך והסבוך קיבל תאוצה בחודשים האחרונים בין השאר על רקע לחץ ציבורי שהתעצם בעקבות שידור סרט התעודה "לשחרר את בריטני ספירס" שהופק על ידי ה"ניו יורק טיימס" (ולאחרונה גם הסרט "לשלוט בבריטני ספירס"), והחזיר לתודעה ולרשתות החברתיות את קמפיין המעריצים "לשחרר את בריטני" (#FreeBritney).
ספירס עצמה שלא נכחה בבית המשפט, הקדישה את התגובה הראשונה שלה לאותם מעריצים רבים שהצטרפו לקמפיין וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אלוהים, אני אוהבת את המעריצים כל כך שזה מטורף. אני חושבת שאני עומדת לבכות בהמשך היום. זה היום הכי טוב אי פעם. הללו את האל. אני יכולה לקבל אמן?" בנוסף צירפה תיוג חדש ומעודכן #FreedBritney שמשמעותו "בריטני שוחררה". עכשיו הוא נכנס לתוקף משהאפוטרופסות היא חלקת העבר.
ביוני השנה, ספירס התייצבה מול בית המשפט ובעדות דרמטית סיפרה כי היא חשה מושפלת ובטראומה ומבקשת לקבל את חייה בחזקה. היא סיפרה כי אולצה לעבוד ולקחת תרופות בניגוד לרצונה (כפי שגם תועד בסרטים הדוקומנטריים על חייה) ולא יכלה להתחתן או אפילו להסתפר לפי רצונה. בספטמבר כאמור, ואחרי לחץ ציבורי, אביה ביקש לפרוש מהאפוטרופסות והשופטת שהשהתה את תפקידו כינתה את ההסדר "רעיל". עורך הדין של ספירס דוחף כעת לחקור את אביה על ניהול לקוי של נכסיה, אך אמר כי ספירס בעצמה תצטרך להחליט אם לפנות לכיוון הזה.

"היסטוריה נעשתה, בריטני חופשייה"

סאם אשגרי, בן זוגה של ספירס והמאמן האישי שלה, לו היא מאורסת כתב באינסטגרם: "היסטוריה נעשתה היום, בריטני חופשיה". והוא לא היחיד, רבים מחבריה בהוליווד הגיבו לחדשות ברשתות החברתיות.
פריס הילטון חברתה כתבה, "היום הזה היה צריך להגיע מזמן. בריטני ספירס סוף סוף חופשייה!!! את הנפש הכי חזקה, טובת לב ומעוררת השראה. הימים הטובים ביותר שלך עוד לפנייך". "חופש היא זכות בסיסית", כתבה באינסטגרם מעצבת האופנה האיטלקיה, דונטלה ורסצ'ה, "לבי מחייך עבורך בריטני". גם זמרות העבר שר וסינדי לאופר בירכו את הכוכבת ברשתות.