לא שהיה לכם כל כך הרבה זמן להתגעגע, בסך הכול עברו שנתיים מאז הכריזו נשות קרדשיאן שהסדרה שלהן יורדת מהמסך, כשבעצם הן רק רצו תקופת צינון לפני שהן עושות רילוקיישן לבית החדש שלהן - שירות הסטרימינג הולו. והנה, הפרק הראשון של הסדרה החדשה, שנקראת פשוט The Kardashians ("הקרדשיאנס", בתרגום חופשי), עלה אתמול (ה').
הרושם הבולט ביותר הוא שכבר לא מדובר באותה סדרה יצרית, נואשת, עסיסית ועמוסה בעימותים משפחתיים והשלכת אביזרים, כשכולם מטיחים בכולם את הכול ואמא קריס מנהלת את כל הג'אז הזה ביד חזקה. הקסם הלואו-טקי נעלם, ועכשיו הכול נוצץ ומלוטש. מצלמת המזל"ט מזנקת אל ומתוך האחוזות של בנות קרדשיאן, והדבר הכי קרוב לדרמה הוא השאלה אם קים תהיה מספיק מצחיקה כשתנחה את SNL, ואם היא צריכה לבקש מקניה להיות הזמר האורח או שהיא סוף סוף תזכה ש"פעם אחת זה יהיה עליה ולא עליו", כאילו האישה לא הובילה 20 עונות של סדרת הריאליטי-טראש הנצפית ביותר בעולם. מה שנשארנו איתו עכשיו זה קים פותחת את אחת הטסטמוניות שלה במילים "אני לא אוהבת לדבר על עצמי", ואת צחוקה של התחקירנית נשמע ברקע.
המסקנה המתבקשת היא שהקרדשיאנס כבר לא מסתפקות בצלילי הצ'י-צ'ינג של מכונת הכסף, זו שעדיין משמנת היטב את חיי העושר המופרז והראוותני שהן מנהלות. לא, עכשיו הן רוצות גם להיות מודל לחיקוי, דמויות שיש לשאוף אליהן ולהעריך את ההישגים שלהן. לשם כך, הן נאלצו לקרצף את הפורמט ולנקות אותו מכל ה... ובכן, מכל הכיף. וכך מופר החוזה הנצחי בין הקרדשיאנס והצופים (שאומר "אתן תקבלו פלטפורמה שממנה תוכלו לשגר את מוצרי הצריכה-שקר-כלשהו שלכן ולפרסם אותם, ואנחנו נהנה מהטראש הטלוויזיוני שאתן מוכנות לחשוף לטובת המטרה הגבוהה").
2 צפייה בגלריה
מתוך הקרדשיאנס
מתוך הקרדשיאנס
החוזה הנצחי בין הקרדשיאנס לצופים מופר. מתוך "הקרדשיאנס"
(HULU)
מתוקף מעמדן החדש, מלוות נשות קרדשיאן את הפרק הראשון במעין משחק התקרבנות, כאילו החזרה למסך נכפתה עליהן ולא מדובר בהמשך טבעי שהוא אף עליית מדרגה - מערוץ !E לחיקה של דיסני, הבעלים של הולו - לטובת שימון אינסוף העסקים שהקימו. "למה לעזאזל אנחנו עושות את זה שוב?", תוהה קיילי במהלך ההתכנסות המשפחתית. ובכן, אולי בגלל ש"הקרדשיאנס" עדיין ממלאת את תפקידה מבחינתכן, כפי שמסמנת בחירת השיר שמלווה את פתיחת הפרק הראשון, 777 של Silk Sonic ושורת הפזמון הרפטטיבית שלו, Now We Are Making Money. יאפ, הן בהחלט עושות אותו. השאלה היא אם הלקוחות שלהן, משתמשי הקצה של הסדרה, מרוצים באותה מידה.
כל מה שמתקרב יותר להגדרה "דרמה" הוא שאריות של הסדרה הקודמת, שמקבלות פה החייאה מרשימה - סקוט דיסיק, האקס של קורטני ואב שלושת ילדיה, גבר רעיל שקורטני הצליחה להיחלץ ממנו בעור שיניה, לא הוזמן לברביקיו משפחתי. לאירוע הזה הגיעה קורטני עם האהוב החדש שלה, טראוויס ברקר (המתופף של בלינק 182). ברקר הוא בחור חמוד ומקועקע להפליא שמעריצי המשפחה כבר למדו להכיר ממדורי הרכילות - מהם לא נעדרו הקרדשיאנס לרגע, כמובן - במהלך ההפוגה בצילומי הסדרות. קיילי מנסה להוביל מהלך שיחזיר את דיסיק לחיק המשפחה, דבר שכמובן לא משמח את קורטני. חוץ מברקר מצטרף גם קורי גמבל, החבר של מאמא קריס, ואילו קלואי וקנדל יופיעו בהמשך, לפי הפרומו של העונה ("הקרדשיאנס" התחייבו לשתי עונות בנות עשרה פרקים כל אחת).
2 צפייה בגלריה
מתוך הקרדשיאנס
מתוך הקרדשיאנס
מהוגן, מחוטא וחסר חיים. מתוך "הקרדשיאנס"
(HULU)
נרטיב אחר הוא מלחמתה של קים במי שזה לא יהיה שמנסה לפרסם עוד קטעים מקלטת הסקס העתיקה שלה, מעין שחזור מתקן של הדרמה ההיא, מהסדרה הקודמת. רק שהפעם קים היא אישה חזקה ובוגרת, יש לה את כל המשאבים ואת עורכי הדין הטובים ביותר והיא יודעת בדיוק מה היא צריכה לעשות - להתקשר לקניה ולבכות. סתם, סליחה קים. אני בטוחה שזאת סיטואציה מאוד לא נעימה. פשוט לנוכח שכלול היכולת שלך להיחשף ולהמיר זאת למזומן, אין לי ספק שתצליחי למנף גם את מקרה הקלטת.
מתחת להשקעה הכספית הניכרת בהפקה, הטסטמוניות המעוצבות אך המעוקרות, האחוזות והנוכחות המרשימה של כל מה שכסף יכול לקנות, שום דבר בפרק הראשון לא משתווה לרמות הזעזוע או הדרמטיות של Keeping Up with the Kardashians ("משפחת קרדשיאן"), הסדרה שהפכה את המשפחה לאימפריה. מדובר במגמה שממשיכה את הדעיכה האיטית של הסדרה בעונות האחרונות שלה בערוץ !E עכשיו הכול מהוגן יותר, מחוטא וחסר חיים. ובכן קיילי, את שואלת למה עשיתם את זה שוב? הלוואי והייתה לי תשובה טובה.