כ-25 שחקנים השתתפו בסדרת סרטונים התומכת בעתירתה של דרום אפריקה המאשימה את ישראל ברצח עם בבית הדין הבינלאומי בהאג, כך מדווח היום (ו') "הוליווד ריפורטר".
1 צפייה בגלריה
סינתיה ניקסון, סוזן סרנדון, צ'רלס דאנס
סינתיה ניקסון, סוזן סרנדון, צ'רלס דאנס
סינתיה ניקסון, סוזן סרנדון, צ'רלס דאנס
(צילום מסך)
על פי הדיווח בין השמות הבולטים המשתתפים ניתן למצוא את סוזן סרנדון, סינתיה ניקסון, שחקני "הכתר" חאליד עבדאללה וטוביאס מנזיס, וכוכבי "משחקי הכס" צ'רלס דאנס, קאריס ואן האוטן ולנה הידי, סטיב קוגן ("פילומנה"), ו-וולאס שון ("הנסיכה הקסומה").
מאחורי הסרטונים עומד ארגון בשם Palestine Festival of Literature (פסטיבל פלסטין לספרות, בתרגום חופשי), אגודה תרבותית בריטית המחויבת ל"יצירת שפה ורעיונות למאבק בקולוניאליזם במאה ה-21". הסרטונים מציגים את השחקנים קוראים חלקים מרכזיים מתוך כתב התביעה בן 84 העמודים של דרום אפריקה, הטוען שישראל הפרה את התחייבותה במסגרת האמנה למניעת רצח בפעולותיה במלחמה בעזה נגד ארגון הטרור חמאס.
"חשוב לשים את מעשי רצח העם בהקשר הרחב יותר של היחס של ישראל כלפי פלסטינים במהלך 75 שנות האפרטהייד שלה, 56 שנות הכיבוש של השטחים הפלסטיניים ו-16 שנות המצור על עזה", אומר דאנס למצלמה באחד הסרטונים.
כזכור, שתיים מהשתתפות בסרטונים - סרנדון וניקסון, כבר התבטאו בעבר כנגד ישראל במלחמה. סרנדון השתתפה בחודשים האחרונים במחאות פרו-פלסטיניות ואף טענה כי טבח 7 באוקטובר קרה ב"הקשר מסוים", אמירותיה המקוממות גרמו לכך שתודח מהסוכנות שייצגה אותה.
ניקסון, המוכרת בעיקר מתפקידה כמירנדה הובס ב"סקס והעיר הגדולה", השתתפה בהפגנה למען הפסקת אש ברצועה ואף פתחה בשביתת רעב. "בשבעה שבועות ישראל הרגה יותר אזרחים ממה שנהרגו ב-20 שנות מלחמה באפגניסטן", אמרה אז.