שלושה ימים לפני שהוא נוחת בישראל להופעה בפארק הירקון בתל אביב, טראוויס סקוט הופיע אמש (שבת) בפסטיבל Wireless באיתיחאד פארק שבאבו דאבי.
2 צפייה בגלריה
טראוויס סקוט באבו דאבי
טראוויס סקוט באבו דאבי
טראוויס סקוט באבו דאבי
לפי הפקת האירוע, בפסטיבל המוזיקה שהתחיל כבר בשעות הצהריים החמות ונמשך עד לשעות הלילה נכחו למעלה מ-17 אלף מעריצים. גולת הכותרת של היום העמוס הייתה הופעתו של סקוט, שעלה אחרון ברצף ראפרים מרחבי העולם, שעלו בזה אחר זה לסטים קצרים ומדויקים בשתי במות שונות. הקהל הורכב ברובו מנערים ונערות צעירים, חלקם בגילי תיכון וחלקם בשנות ה-20 לחייהם. באופן לא מאוד מפתיע, היו גם מעט ילדים צעירים יותר בגילי יסודי, שהתבקשו להיכנס לאירוע בליווי מבוגר.
לכתבות נוספות במדור מוזיקה:
בין השמות המובילים שהשתתפו באירוע היה ניתן למצוא גם את רודי ריץ' וסנטרל סי, שנקראו להחליף את ליל עוזי ורט שביטל את השתתפותו בפסטיבל ברגע האחרון. לשניהם יש מה שמכונה One-Hit Wonders, כשסנטרל סי הבריטי מוכר בעיקר בזכות Doja - להיט ויראלי ששרף גם את הטיקטוק בשנה שעברה וגם את במת הפסטיבל הגדולה, בזמן שהמעריצים תיעדו את הביצוע בטלפונים וצרחו את מילות השיר. בין הסטים של השניים הופיעה גם M.I.A, שעלתה לבמה עטופה מכף רגל ועד ראש ב"חליפה חוסמת קליטה סלולרית", לדבריה, ושביצעה כמה מהשירים החזקים והמוכרים שלה, בהם גם Bad Girls ו-Paper Planes, שיצא לפני למעלה מ-15 שנה ועוד לא התיישן. בסוף ההופעה היא גם העלתה לבמה למעלה מ-20 אנשים ברי מזל.
אבל ברור שכל אחד מאלפי באי הפסטיבל שהגיעו מכל קצוות היבשת מחכים למשהו אחד, או ליתר דיוק למישהו אחד - טראוויס סקוט. בואו לארץ מתרחש בתזמון בוער במיוחד. מצד אחד, הוא מגיע לישראל בשיא ההצלחה כשמדובר באחד הראפרים המסקרנים של השנים האחרונות. ברמה המוזיקלית סקוט נמצא במקום כזה שכל שיר שלו הופך אוטומטית ללהיט וגורף מאות מיליוני האזנות בסטרימינג וברשתות החברתיות, והמעריצים האדוקים מחכים שאלבומו המצופה Utopia ייצא בתקווה בהמשך השנה.
מצד שני, מדובר באדם שהסתבך לא פעם, כשאותה הצלחה אדירה מוכתמת באסון שמלווה אותו מזה כשנתיים. פסטיבל אסטרו-וורלד, שהראפר נמנה בין מארגניו ושהתקיים ביוסטון ב-2021, הוכרז כאסון מתגלגל כשגבה את חייהם של עשרה ממעריציו, בהם ילד בן תשע וילד נוסף בן 14, שקיפחו את חייהם עקב דוחק בקהל. עם חזרתו לבמות בשנה שעברה עלתה גם ציפייה שלמרות האנרגיות הגבוהות שמאפיינות את הופעותיו, שמעודדות את מעריציו הקשוחים (שמכונים גם Ragers) לפרוק זעם, יימצא גם מרחב בטוח לכל מי שמגיע פשוט בשביל לשמוע את השירים.
מלבד נושא הזעם בהופעות, רק לפני שבועיים סקוט הספיק להסתבך עם החוק בעקבות ביקור שלו במועדון בניו יורק, כשלפי הדיווחים הראפר נחשד כי היה מעורב בקטטה פיזית ומילולית עם איש סאונד וגרם לכאורה נזק לציוד בשווי 12 אלף דולר. עורך דינו של סקוט ודובר מטעם המועדון טענו כי הסיפור הוצא מפרופורציה. אבל באבו דאבי ניכר שהעסקים כרגיל, ולקראת עלייתו לבמה כל אזורי הקהל התמלאו בכמות גדולה של מעריצים שהגיעו לשמוע את המופע המרכזי.
למרות האנשים הרבים שזרמו לעבר הבמה, העומס היה כמצופה בשורות הראשונות, גם באלה שמפרידות בין הגולדן רינג לדשא, אבל בחלק האחורי של כל אזור היה אפשר למצוא מקומות מרווחים יותר. עם עלייתו של סקוט לבמה בדיוק מופתי ב-22:30, עלה כמובן גם רף ההתלהבות כשצלילי השיר Hold That Heat (המבוצע במקור עם פיוצ'ר וסאות'סייד) נשמעו והקפיצו את הקהל שהספיק להתחמם. סקוט התחיל את הערב חמוש באנרגיות שיא ובסאונד האוטו-טיון שמאפיין אותו.
משני צידיה של הבמה הוצבו מבנים גיאומטריים גדולים ומרשימים שעליהם הוקרן הווידאו ארט במופע. מהרגע הראשון ובמשך כמה שירים סקוט עצמו קפץ בטירוף על במה מוגבהת שמוקמה בין שני האלמנטים, וסיפק שרשרת של להיטים בזה אחר זה, בהם גם BUTTERFLY EFFECT ו-STARGAZING מ-Astroworld, אלבומו האחרון והמוערך שייצא ב-2018. בהמשך הוא גם דאג לשבץ בסט ליסט גם כמה משיתופי הפעולה המוזיקליים הבולטים שלו, כמו THE SCOTTS עם קיד קאדי ו-Praise God של קניה ווסט.
בשירים מסוימים סקוט שלהב את הקהל במילים, קרא לאנשים להרים ידיים, להפנות אצבע משולשת או פשוט לקפוץ יחד איתו, כשפירוטכניקה בדמות להבות ועשן מלוות אותו. אבל גם כשהאנרגיות עולות הן נשארות בשליטה - והראפר עצמו ממעיט בדיבורים ועובר במהירות משיר לשיר. הוא טוטאלי בתוך המוזיקה ונותן לה לדבר עבורו. מי שדווקא פונה לקהל יותר זה הדי ג'יי שמלווה אותו, צ'ייס בי.
2 צפייה בגלריה
טראוויס סקוט
טראוויס סקוט
טראוויס סקוט
(צילום: AP)
בהמשך סקוט נפתח אל הקהל קצת יותר ובשלב מתקדם של ההופעה הוא אפילו ירד מהבמה והתקרב אל המעריצים שחיבקו אותו כשהוא הושיט להם את המיקרופון. אבל רגע השיא של הערב הגיע בצורת הפתעה לא צפויה - סקוט העלה את סנטרל סי לביצוע נוסף של השיר שלו Doja, כשהפעם הם ביצעו אותו יחד. שיתוף הפעולה המפתיע הזה הביא את האנרגיות בקהל לשיא חדש.
המופע של הראפר שסוגר את הפסטיבל נמשך לאורך כשעה בלבד, אבל מדובר בשעה דחוסה למדי שמכילה את כל הביטים המוכרים. כשהוא פונה לביצוע SICKO MODE, הלהיט האדיר והמשותף שלו עם דרייק, הקהל דאג להשלים את חלקו של הראפר הקנדי בשיר ופיצה על היעדרו. בשיר האחרון במופע וכנראה הענק ביותר שלו - goosebumps - הקהל כבר איבד את זה לחלוטין. את המופע הוא סיים במייק דרופ, לא לפני שנפרד מהקהל במילים "שלום ואהבה הם הדרך".
אם יש נקודה בעייתית באירוע היא כנראה היציאה ממנו, בעוד באי המופע המיוזעים והעייפים כבר היו חסרי סבלנות לצאת מגבולות הפסטיבל המגודר ולהמשיך אל היעד הבא שלהם, גם אם במחיר צפיפות לא נעימה. אבל גם החלק הזה עבר בשלום ואלפי המעריצים יצאו החוצה לרחובות אבו דאבי.
אחרי העצירה הזו סקוט ימשיך את הטור הקטן שלו במזרח התיכון ויגיע לביקור ראשון בישראל, להופעה בפארק הירקון. לפניו יעלה על הבמה צ'ייס בי וגם ראפרים כחול-לבן, בהם עדן דרסו, נורוז ואורי שוחט. אם סקוט יגיע לישראל עם אותן האנרגיות הגבוהות שהגיע איתן לפסטיבל Wireless, נדמה שגם למעריצים בישראל צפוי ערב היפ-הופ דחוס ואנרגטי במיוחד.
הכתבת הייתה אורחת של הפקת המופע.