גובר החשד לרשלנות: כשבוע לאחר התאונה הקטלנית על סט הסרט Rust, שבמהלכה השחקן אלק בולדווין ירה למוות בשגגה בצלמת הלינה האצ'ינס ופצע את הבמאי ג'ואל סוזה, מתגלים פרטים חדשים ומטרידים. לפי דיווח שפורסם הלילה (ד') בדיילי מייל, שעות ספורות לפני התקרית אנשי הצוות התאמנו להנאתם על ירי בפחיות בירה, באחד מכלי הנשק ששימשו את השחקנים. בנוסף, נמצאה במקום כמות גדולה מאוד של כדורים במקום.
3 צפייה בגלריה
סט הצילומים, אלק בולדווין
סט הצילומים, אלק בולדווין
סט הצילומים, אלק בולדווין
(צילום: AP)
על פי כמה כלי תקשורת מרכזיים, מערכת המשפט בניו מקסיקו, שבה אירעה התקרית, עשויה להגיש בקרוב כתבי אישום פליליים בפרשה. בינתיים, באמצעות גביית עדויות וצווי חיפוש, בודקים מי מבין אנשי הצוות אחראי לתקלה המחרידה ועל מי ניתן להטיל את האחריות. לעת עתה, הפקת הסרט נעצרה לפחות עד תום החקירה.
התובעת המחוזית בסנטה פה, מרי קרמק-אלטויז, אישרה בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס" כי הנשק שעמד במרכז האירוע היה "אקדח אמיתי בסגנון עתיק" ולא אביזר קולנועי. במקביל, העדויות של הבמאי סוזה ומפעיל המצלמה ריד ראסל מחזקות את הסברה שבולדווין הוטעה על ידי הצוות, והאמין כי הוא משתמש בנשק לא טעון (מה שמכונה בשפה המקצועית Cold Gun, נשק קר).
3 צפייה בגלריה
אלק בולדווין (במרכז) והלינה האצ'ינס (שלישית משמאל) בצילומי הסרט RUST
אלק בולדווין (במרכז) והלינה האצ'ינס (שלישית משמאל) בצילומי הסרט RUST
אלק בולדווין (במרכז) והלינה האצ'ינס (שלישית משמאל) בצילומי הסרט RUST
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Serge Svetnoy)
בינתיים, שמותיהם של חלק מאנשי הצוות מתפרסמים בעיתונות, בליווי תמונותיהם. בנוסף, תמונה שמתפרסמת ברשתות מציגה את האצ'ינס אוחזת במצלמה, בעוד בולדויין עומד מולה בתחפושת ברוח המערבון - שעות ספורות לפני שהסט הקולנועי הפך לזירת הרג.
אמש נחשף כי דייב הולס, עוזר הבמאי שהגיש לבולדווין את האקדח כבר פוטר בעבר מהפקת סרט, Freedom’s Path מ-2019, בשל תקרית ירי. לפי ה-CNN, גם בתקרית הירי ההיא נפצע חבר צוות.
3 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
(צילום: Fred Hayes/GettyImagesIL for SAGindie)
התאונה הטראגית התרחשה ב-21 באוקטובר על סט הצילומים בסרט העצמאי שבו בולדווין משחק ומשמש כמפיק שותף. לפי דוח החקירה הראשוני שהתפרסם, התאונה התרחשה במהלך חזרה על הסצנה. עוזר הבמאי הביא לבולדווין את אחד משלושת הנשקים שהנשקית סידרה לטובת הסצנה. כשהגיש לו את האקדח הוא הכריז Cold Gun, כלומר שהאקדח מנוטרל ואין בו כדורים. ככל שהפרטים התבהרו התגלו שורה של ליקויי בטיחות על הסט. על פי אתר "דדליין", מקורות שונים חושפים כי זאת לא הייתה התקרית הבטיחותית הראשונה על סט הסרט - לפחות אחת מהן כללה ירי בשוגג של נשק ששומש בסצנה כמה ימים לפני כן בנוסף, ביום האירוע התפטרו שבעה עובדים, בין השאר בגלל ליקויי בטיחות.