בדיווח חדש על הטרגדיה בסט של Rust, במהלכה ירה אלק בולדווין בצלמת הלינה האצ'ינס והרג אותה בשוגג, מתוארים הרגעים הראשונים של הפגיעה כפי שסיפר אותם הבמאי ג'ואל סוזה לחוקרים. לדבריו הוא עמד מאחורי האצ'ינס ואחרי שבולדווין ירה הוא שמע קול של שריקה. אז האצ'ינס הלכה אחורה ותפסה את הבטן שלה ואנשים עזרו לה לשכב על הרצפה. חבר צוות אחר סיפר שהיא אמרה שהיא לא מרגישה את הרגליים.
3 צפייה בגלריה
סט הצילומים של הסרט RUST
סט הצילומים של הסרט RUST
סט הצילומים של הסרט RUST
(צילום: AP)
בתוך כך, משרד השריף בסנטה פה ממשיך את החקירה ובימים אלה מבצע חיפוש בסט הצילומים כדי להבין את התמונה המלאה שהובילה למחדל, ולמותה המצער של האצ'ינס. במקביל, גם ההפקה מנהלת תחקיר פנימי משלה.
בעקבות התאונה צוות ההפקה של Rust החליט לקפל את הסט, לפחות כל עוד החקירה נמשכת. במכתב שנשלח לחברי הצוות נכתב בין השאר: "אנחנו בודקים מתי תוכלו לקחת את החפצים האישיים שלכם, אתם צפויים לקבל את לו"ז הקיפול מחר". עוד נכתב כי "אנחנו משפחה ועלינו לעמוד אחד לצד השני בזמנים קשים אלה. אנחנו נמצאים בקשר קרוב עם משפחתה של הלינה ומשבחים את הכוח שלהם מול הטרגדיה הזאת".
3 צפייה בגלריה
סט הצילומים של הסרט RUST
סט הצילומים של הסרט RUST
סט הצילומים של הסרט RUST
(צילום: AP)
לפי דוח החקירה הראשוני שהתפרסם, התאונה התרחשה במהלך חזרה על הסצנה. עוזר הבמאי הביא לבולדווין את אחד משלושת הנשקים שהנשקית סידרה לטובת הסצנה. כשהגיש לו את האקדח הוא הכריז Cold Gun, כלומר שהאקדח מנוטרל ואין בו כדורים. ככל שהפרטים התבהרו התגלו שורה של ליקויי בטיחות על הסט. על פי אתר "דדליין", מקורות שונים חושפים כי זאת לא הייתה התקרית הבטיחותית הראשונה על סט הסרט - לפחות אחת מהן כללה ירי בשוגג של נשק ששומש בסצנה כמה ימים לפני כן בנוסף, ביום האירוע התפטרו שבעה עובדים, בין השאר בגלל ליקויי בטיחות.
3 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
(צילום: Fred Hayes/GettyImagesIL for SAGindie)
אביה של האצ'ינס התייחס אתמול לטרגדיה בריאיון ל"סאן" הבריטי ואמר שהוא לא מאשים את בולדווין. "אנחנו עדיין לא מאמינים שהלינה מתה ואמא שלה מאבדת את השפיות מרוב צער. אבל אני לא מאשים את אלק בולדווין - זו האחריות של אנשי האביזרים לטפל באקדחים". אחותה הצעירה של האצ'ינס טענה שמדובר ברשלנות על הסט: "איך רשלנות כזאת התאפשרה עם כזה צוות של מקצוענים? זו השתלשלות אירועים אבסורדית".