היום היא אחת הרקדניות המפורסמות בישראל, פרזנטורית וכוכבת טלוויזיה - אבל אנה ארונוב לא שוכחת את הרגעים הראשונים שלה בטלוויזיה בישראל אי שם ב-2005 - כשהיא כמעט ולא ידעה עברית. ארונוב התארחה בפודקאסט "מחוץ לפריים" מבית ynet radio ושיתפה בגילוי לב נדיר וחשוף את הקשיים של העולה החדשה בתעשיית הטלוויזיה בישראל, ובכלל.
3 צפייה בגלריה
אנה ארונוב
אנה ארונוב
"מצד אחד היה בא לי להיות בפרונט, ומצד שני שלא ישאלו אותי יותר מדי". אנה ארונוב
(צילום: יריב כץ)
"עליתי לארץ בגיל 18 וחצי מקירגיזסטן וישר נכנסתי לסטודיו לריקוד", היא מספרת, ונזכרת באותם הרגעים שבהם כיכבה על המסך מול כל המדינה - מבלי שהיא באמת מבינה על מה כולם סביבה מדברים. "הסטודיו היה המקום היחיד שלא דרש שפה ויכולתי להתפרנס ממנו ממש בהתחלה".
כחמש שנים אחרי שנכנסה לסטודיו בישראל בפעם הראשונה, ארונוב מצאה את עצמה מככבת בפריים-טיים - מבלי שצפתה אי פעם בתוכנית טלוויזיה ישראלית. "'ברוקדים עם כוכבים' בקושי דיברתי עברית", היא נזכרת ומשתפת איך התמודדה עם הקושי. "בהפסקות הפרסומות כשכולם התכוננו על הריקוד אני התכוננתי על העברית שלי. הייתי שואלת את קושניר איזו שאלה הוא ישאל אותי כדי שאתכונן, כי לא רציתי להיות מובכת, ושלא אבין מה הוא שואל אותי, כי זה היה יכול לקרות.
3 צפייה בגלריה
אנה ארונוב
אנה ארונוב
"בהפסקות הפרסומות כשכולם התכוננו על הריקוד אני התכוננתי על העברית שלי". אנה ארונוב
(צילום: יריב כץ)
"אני לא יודעת אם אנשים הבינו באיזה קונפליקט הייתי עם עצמי. מצד אחד אני 'אנה ארונוב', ומצד שני אני בחרדות וחוסר ביטחון. שרק לא ידברו איתי. בדיעבד זה מקום מתוסבך, מצד אחד היה בא לי להיות בפרונט, ומצד שני שלא ישאלו אותי יותר מדי. התביישתי בעברית שלי, גם במבטא, וגם באוצר המילים שלי".
רגע אחד ארונוב לוקחת איתה מהתקופה ההיא שבו נאלצה דום - בשידור חי עם מי שהיה אז מנחה תוכנית טלוויזיה - והיום הוא יושב ראש האופוזיציה. "היה ריאיון עם יאיר לפיד בתוכנית האירוח שלו לקראת הגמר. הגענו כל הזוגות ואז הוא פנה אליי ושאל: 'מה נקודות התורפה שלכם?', מכל המילים בעברית הוא בחר לשאול אותי על נקודת תורפה".
לתוכניות נוספות ב"מחוץ לפריים":
ארונוב איבדה את המילים והפנתה את השאלה לסמי הורי, בן זוגה בתוכנית באותה העת, אבל את הרגע הזה היא לא תשכח. "אני לא יכולה להסביר איזו סערת רגשות, בושה ומבוכה. זה נורא להרגיש את זה ואף אחד לא ידע. לא סיפרתי לאנשים כי הייתי מתביישת בזה, שככה אני מרגישה. זה לא היה קל".
מלבד הקושי בפריים-טיים - ארונוב משתפת גם על ההתמודדות האישית שלה ושל משפחתה. "ההורים שלי מדהימים", היא אומרת ומוסיפה "אבל בעלייה יש היפוך תפקידים. אני הייתי צעירה, הבנתי את המציאות, התחלתי להתחבר למנטליות. להורים שלי לקח המון זמן. חייתי קצת במציאות מקבילה ולא היה לי כזה עם מי להתייעץ, לקבל החלטות. הייתה לי הבנה מאוד עמוקה שיש לי אחריות כלפי המשפחה שלי, שאני צריכה להביא את הכסף שאני מרוויחה לשולחן המשפחתי. אני לא הולכת וקונה לעצמי בגדים כמו כל ילדה בגיל 19-20. ההורים שלי נתנו לי אהבה וחינוך מדהים, אבל בעלייה התהפכו לנו התפקידים".
מתי היה הרגע שבו הבנת את זה? "כשהייתי מגיעה לחוג ריקודים וכל הרקדנים בני גילי היו אומרים אחרי האימון 'בואו נלך לשתות בירה', ואני מבינה שאין לי כסף לבירה בכיס. יש לי 12 וחצי שקלים ספורים לאוטובוס הביתה כי אין אקסטרה בבית. שם אתה מבין".
אחרי יותר מ-15 שנה בארץ, שהיא כבר מנחה תוכניות בטלוויזיה - ארונוב מודה. "זה לא אזור הנוחות שלי להנחות בעברית, אז אני שרופה על לקחת אתגרים". האזינו לתוכנית המלאה.
3 צפייה בגלריה
אנה ארונוב
אנה ארונוב
"אני לא יודעת אם אנשים הבינו באיזה קונפליקט הייתי עם עצמי". אנה ארונוב
(צילום: יריב כץ)
בכל יום חמישי בשעה 12:00 ב-ynet radio רן בוקר עם כל מה שלא בוער לתקשורת הישראלית לסקר
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים