ספר השיאים של גינס ביטל אתמול (יום ה') את התואר "הכלב המבוגר ביותר בעולם", שהוענק בשנה שעברה לכלב בובי, שמת בחודש אוקטובר בפורטוגל. בספר השיאים של גינס הסבירו כי לא נמצאה הוכחה חותכת שהכלב באמת חי יותר מ-31 שנים.
2 צפייה בגלריה
בובי. כבר חגג 30
בובי. כבר חגג 30
בובי. התואר נשלל
(צילום: ספר השיאים של גינס)
בעקבות תלונות של כמה וטרינרים, שהעלו ספקות לגבי גילו של בובי, בספר השיאים של גינס פתחו בחודש שעבר בבדיקה מקיפה, על מנת לבדוק אם בובי, שמת כביכול בגיל 31 שנים ו-165 ימים, שבר את שיאו של כלב שמת באוסטרליה ב-1939 בגיל 29 שנים וחמישה חודשים.
בובי היה מסטיף אלנג'טואי, גזע של כלבים גדולים וחזקים, שמצטיינים ככלבי שמירה, ותוחלת החיים שלהם עומדת על ממוצע של 12 שנים. בחודש פברואר שעבר הכריז ספר השיאים של גינס על הענקת התואר לבובי.
מארק מקינלי, מנהל הרשומות בספר השיאים של גינס, אמר בהצהרה כי נתוני השבב שהושתל בגופו של בובי, שהיה במסד הנתונים הרשמי של פורטוגל, אינו מצריך הוכחת גיל עבור כלבים שנולדו לפני 2008. כלומר, ייתכן מאוד שבעל הכלב אמר כי הוא נולד ב-1992.
2 צפייה בגלריה
בובי והבעלים שלו ליונל קוסטה
בובי והבעלים שלו ליונל קוסטה
בובי והבעלים שלו ליונל קוסטה
(צילום: AP Photo/ Jorge Jeronimo)
"עם ההצהרה הווטרינרית הנוספת, שסופקה כראיה לגילו של בובי, המסתמכת גם על נתוני השבב, לא נותרה לנו שום ראיה חותכת, שיכולה להוכיח באופן סופי את תאריך הלידה של בובי", אמרו בספר השיאים של גינס. "ללא כל ראיה חותכת הזמינה לנו כרגע, אנחנו פשוט לא יכולים להכיר בבובי כבעל השיא, כיוון שאנחנו שומרים על הסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו".
הבעלים של בובי, ליונל קוסטה, לא הגיב לפניית סוכנות הידיעות רויטרס. אגב, הוא גם לא הגיב בחודש שעבר כשהתבקש להתייחס לבדיקה שנפתחה בספר השיאים של גינס, שכאמור הסתיימה עם שלילת התואר לבובי.
בובי - שנטען כי נולד ב-11 במאי 1992 - חי בכפר פורטוגלי עם משפחת קוסטה. בעליו אמר בעבר שחלק מהגורמים שתרמו לאריכות חייו של בובי הם הסביבה השלווה, שבה הוא חי, והתזונה שלו. וגם - שהוא מעולם לא היה מחובר לרצועה.