הקשיים בתחום המסעדנות בישראל וסגירתן של מסעדות רבות מדי שנה, הובילו לא מעט שפים, קונדיטורים ובשלנים לעשות "חושבים מחדש", לפתוח את המטבח הביתי שלהם ולעשות משם את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב - לייצר אוכל טעים.
אבל שלא תטעו, אנחנו לא מתכוונים כאן לאירוח ביתי - שאגב, מסתמן כאחד הטרנדים הלוהטים של השנים האחרונות - הכוונה היא ליצרנים ביתיים שמכינים ממרחים מיוחדים שכמוהם סביר שלא תצליחו למצוא באף מעדנייה, בשר מיובש כמו זה שאוכלים בדרום אפריקה, קאפקייקס ענקיים, סלי פיקניק, פיצות נפוליטניות, חטיפי תמרים, לחם ללא גלוטן, פסטה טרייה, מאפים טורקיים ואפילו כנאפה - ואת הכל תוכלו לקבל במשלוח עד הבית, או להגיע ולקחת בטייק אווי.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
קציצות בלחם עד הבית. "בולה בולה"
(צילום: יובל הולנדר)

Lioroooosh

ליאור משיח היא אחת הקונדיטוריות המסקרנות בארץ. במשך שמונה השנים בהן היא עוסקת בתחום האפייה, הספיקה משיח (32) לשמש כשפית-קונדיטורית במסעדות מדוברות כמו "פרונטו" של השף דיוויד פרנקל, מסעדת "רפאל" לשעבר ו"הרברט סמואל" בהרצליה. בגזרה הבין לאומית, משיח עבדה במסעדת "ז'אן ז'ורז'" בעלת שלושה כוכבי מישלן בניו יורק, ובמסעדת "נומה" שבקופנהגן.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: דרור עינב)
אז אחרי שעבדה בלא מעט מסעדות ותחת ניהולם של לא מעט שפים גדולים ומוכרים, החליטה משיח לחזור למגרש הביתי שלה ולייצר משם את כל הטוב שהיא מסוגלת לעשות. בין היתר, היא מציעה חלה שחורה (33 שקלים), מאפה "קנלה דה בורדו" בציפוי דבש (15 שקלים למאפה אישי), "קווין אמאן", הלוא הוא מאפה השמרים עתיר החמאה והקרמל שהצרפתים (וגם אנחנו) כל כך אוהבים (18 שקלים למאפה אישי) ולקראת ראש השנה הקרב ובא, משיח מציעה גם טארט דבש מלוח.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: דרור עינב)
את ההזמנות אפשר לעשות דרך האתר או בטלפון, ועל מנת להתרשם מהדברים המטורפים שמשיח מייצרת - כדאי להיכנס לחשבון האינסטגרם שלה (lioroooosh).
36 צפייה בגלריה
ליאור משיח (באמצע)
ליאור משיח (באמצע)
ליאור משיח (באמצע)
(צילום: אוסף פרטי)
תל אביב, Lioroooosh.com או 052-8989040

פיצה עם מנוף

בבניין מגורים דיי סטנדרטי בצפון תל אביב, מסתתר לו מיזם פיצות מדובר במיוחד, המאפשר להזמין פיצה אישית באמצעות הודעה לוואטצסאפ מסתורי, ולקבל אותה בעזרת מנוף המשתלשל לו מהקומה השלישית של הבניין הישר לקומת הכניסה של הבניין (צפו בווידאו שבתחילת הכתבה).
36 צפייה בגלריה
פיצה ממנוף
פיצה ממנוף
(צילום: תיקי גולן)
ואם תהיתם לעצמכם כיצד משלמים על הפיצה, אז אל דאגה - עוד לפני שהפיצה "תיפול" לידיכם, המנוף יאסוף מכם את הכסף ורק כעבור כמה דקות ספורות יירד שוב ויעביר לכם את העודף, את הקבלה ואת הפיצה החמה בתוך מגש מקרטון (35 שקלים).
36 צפייה בגלריה
פיצה ממנוף
פיצה ממנוף
(צילום: מתוך הסרטון)
זנגוויל 20 צפון תל אביב, 058-4522025, המיזם פועל בימי שבת בלבד

עלמקל

מיזם מתוק במיוחד הפועל בתוך מבנה מגורים בכרם התימנים, שמציע גלידה על מקל תמורת סכום סמלי של 15 שקלים.
סביר להניח שעד כה, מלבד המיקום המעניין, לא הצלחנו לעורר אצלכם עניין רב מדי. אבל מה אם נספר לכם שאת הגלידה - שלא דומה לאף גלידה אחרת שטעמתם בחייכם (באחריות!) - תקבלו שם דרך חלון המבנה רק כשבעל הבית נמצא במקום, ואם זה לא מספיק - אז גם רק כשיש לו גלידה במלאי?
36 צפייה בגלריה
גלידות
גלידות
(צילום: לין לוי)
ואם בכל זאת אתם זקוקים לתזמון מדויק יותר (כי בכל זאת, אין לכם זמן מיותר לבזבז), תוכלו לטעום את הגלידה הזו בימי שישי בין השעות 18:00-12:00. כל שעליכם לעשות הוא לגשת למבנה שחזיתו מדמה אוטו גלידה, לצלצל בפעמון ולהחזיק אצבעות שהמזל יהיה עמכם.
במידה והמזל אכן החליט להאיר לכם פנים, תוך דקות ספורות ייפתח החלון ותוגש לכם גלידה בייצור ביתי בעלת מרקם קרמי ועשיר, מצופה בשוקולד ובנוזל שוקולדי מתוק. אלו מכם שהמזל יאיר להם פעמיים באותו היום, יוכלו להזמין כאן גם ופל הולנדי ("סטרופ ופל") חם במילוי גלידת קרמל מלוח או גלידת ריבת חלב.
יום טוב 28 תל אביב

Alon's Pizza

אלון ארנפלד הוא איש הייטק, שבשעות הפנאי שלו מתפקד גם כפיציולו ביתי (כלומר: יצרן פיצות). את הכשרתו כיצרן פיצות, רכש ארנפלד לפני כמה שנים בפירנצה שבאיטליה, לשם הגיע במיוחד על מנת ללמוד את מלאכת הכנת המאכל הפופולרי.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: אורי ברזילי)
הוא מתמחה בעיקר בהכנת פיצות נאפוליטניות, אותן הוא מגיש באירועים פרטיים, אך בהזמנה מראש הוא ישמח להכין עבורכם בצק פיצה הביתה, אותו תקבלו בצורת כדורים כשמשקלו של כל כדור הוא 250 גרם והם מוכנים לרידוד. ישנה אפשרות גם לבקש ממנו שיכין עבורכם בצק עגול ומרודד, כזה שרק צריך להוסיף עליו את התוספות הרצויות - ולשלוח לתנור.
וכמה כל הסיפור הטעים הזה יעלה לכם? עבור עשר יחידות של בצק מרודד, תשלמו 200 שקלים ועבור עשרה כדורי בצק תשלמו 160 שקלים. את ההזמנה אפשר לעשות באמצעות חשבון הפייסבוק של אלון (Alon's Pizza) או בשיחת טלפון.
תל אביב והמרכז, 054-4478943‏

Netaloya

אצל נטע, תוכלו להזמין את המאפה המתוק שגורם ללא מעט תיירים להמתין בתורים ארוכים בעת ביקורם באמסטרדם. הכוונה היא, אם עוד לא ירדתם לסוף דעתנו, לעוגיית השוקולד העצומה בגודלה שממולאת במילוי מתוק במיוחד של שוקולד לבן, וידועה גם בכינויה - "עוגיית אמסטרדם". וכן, היא בהחלט שווה את התורים המשתרכים ואת ההמתנה מורטת העצבים.
נטע, מוכרת את העוגיות כשהן קפואות, כשכל שנותר לכם הוא רק להכניסן לתנור ללא צורך בהפשרה מוקדמת. ומה לגבי המחירים? מארז של 18 יחידות יעלה לכם 60 שקלים, ויש גם אפשרות לקבל את ההזמנה במשלוח עד הבית תמורת תוספת של עשרה שקלים (המשלוחים מתבצעים בערים הבאות: הרצליה, רעננה, הוד השרון, רמת השרון וכפר סבא). אם החלטתם לוותר על המשלוח, תוכלו לאסוף את העוגיות הנחשקות מאזור בזל בתל אביב או מהרצליה, בתיאום מראש כמובן.
לפרטים: בעמוד האינסטגרם - netaloya

נשיקות

בקונדיטוריה הביתית של גל אטרצקי - קונדיטורית שאת ההתמחות שלה עשתה בקונדיטוריות נחשבות בפריז - יש מבחר של עוגות מרהיבות, מארזי מקרונים וקאפקייקס מסוגים שונים.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: טל אטרקצי)
אבל עם כל הכבוד לכל אלו, עוגות הדגל שלה הן דווקא עוגה שזכתה לכינוי - "טירוף השוקולד", ומורכבת משלוש שכבות של עוגת שוקולד מצופות בקרם שוקולד ובגנאש שוקולד מריר בתוספת של ממתקי שוקולד לקישוט (250 שקלים); ועוגת וניל וספרינקלס (סוכריות צבעוניות) המורכבת משלוש שכבות של עוגת וניל עסיסית עם קרם חמאה וכמובן, סוכריות צבעוניות (220 שקלים).
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: טל אטרקצי)
לקראת החגים, אפשר להזמין אצלה מארזים מיוחדים הכוללים כמה מוצרים לבחירה, במחיר שנע בין 200-60 שקלים. את כל המוצרים תוכלו לראות דרך האתר, ואת ההזמנה עצמה יש לבצע טלפונית.
גבעתיים, 052-3077773‏

Bodonis

דניאל בודוני עוסקת בקונדיטוריה כבר עשור, ומלבד עבודתה כקונדיטורית במסעדת "קלארו" של השף רן שמואלי, היא גם מציעה קינוחים מיוחדים בהזמנה מראש. ומה כל כך מיוחד בהם? העובדה שהם משלבים בין להיטים אמריקאים לבין טעמים ישראליים עונתיים.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: אוהד אורפז)
בין היתר, תוכלו להזמין אצלה סוכריות על מקל כמו apple pie pops (מארז של 15 יחידות יעלה לכם 180 שקלים), עוגות ספרינקלס, קאפקייקס עצומים המתנשאים לגובה של 15 סנטימטר (250 שקלים) לצד מארזים של קאפקייקס מפונפנים (15 שקלים ליחידה, מינימום הזמנה - 10 יחידות).
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: אוהד אורפז)
אבל עם כל הכבוד לקאפקייקס (וכבודם במקומם מונח), יצירת הפאר של בודוני היא עוגת הקורנפלקס האלמותית; מדובר בעוגת וניל ספוגה בחלב קורנפלקס עם שכבות של קרם חמאה ווניל, ולסיום - כדורי עוגת קורנפלקס מעל (285 שקלים). מרשים בהחלט.
גבעתיים, 054-6488672, שימו לב: במידה ואתם גרים באזור המרכז, תוכלו לקבל את ההזמנה באמצעות שירות המשלוחים של "גט טקסי".

הגר קונדיטוריית בוטיק ביתית

אחרי שעבדה כקונדיטורית של מסעדות כמו "דוריס קצבים" ו"טיבי'ס", הגר שבבו (33) החליטה לחזור למגרש הביתי שלה שבעיירה ראש פינה, ולהקים פטיסרי ביתי (הכולל גם קונדיטוריה, כמובן) בו היא מציעה את יצירות המופת שלה.
36 צפייה בגלריה
מסעדות בראש פינה
מסעדות בראש פינה
(צילום: יח"צ)
אצל שבבו, תוכלו למצוא עוגות מעוצבות (300-160 שקלים) לצד קינוחים אישיים המותאמים במיוחד לאירועים פרטיים, ומאפים שונים דוגמת מיני טארטלטים מלוחים ומתוקים, קישים, פרעצל (10 שקלים) וגולת הכותרת - עוגת גבינה לימונית, שזוכה בלא מעט שבחים מכאלה שמבינים דבר או שניים בקונדיטוריה (180 שקלים לעוגה בקוטר של 26 ס"מ).
ראש פינה, 052-8421820‏

המאפים של טלי

אחרי 40 שנה במהלכן טיפלה באחרים וניהלה בתי אבות, טלי, תושבת כרמיאל, החליטה לממש את חלומה הגדול - ולעבור לעסוק באפייה.
תוכלו להזמין אצלה מוצרי אפייה וקונדיטוריה, כשהדגש הוא על מוצרים ללא גלוטן, ללא סוכר וללא ביצים. בין היתר, אופה טלי לחמים במבחר טעמים ועם מגוון של תוספות (35 שקלים), לחמניות ביתיות וקרקרים מלוחים וטבעוניים (35 שקלים).
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יח"צ)
לחובבי המתוק, מציעה טלי מגוון עוגות ביניהן: גבינה פירורים עם פירות יער (150 שקלים), עוגת סניקרס טבעונית ללא סוכר ועוד. יש שם גם בלינצ'ס (50 שקלים ל-10 יחידות), מעמולים ושטרודל תמרים.
כרמיאל, 052-8245200‏, פרטים נוספים אפשר למצוא באתר או בחשבון הפייסבוק (המאפים של טלי)

שלומי מבשל

שלומי נבון הוא שף שעושה סיורי אוכל בחיפה, מעניק ייעוץ קולינרי למסעדות ומארח בביתו לארוחות קונספט.
חוץ מזה, אפשר להזמין ממנו גם מנות כמו כבד קצוץ (40 שקלים לחצי ליטר), מנזלה - תבשיל חצילים וחומוס ברוטב עגבניות (40 שקלים לליטר), תבשילים כמו סופריטו וחריימה (75 שקלים) מרקים כמו קובה חמוסטה (80 שקלים) וקבב דגים.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יח"צ)
את כל המנות שהוא מציע, מכין נבון בביתו מחומרי גלם טריים אותם הוא רוכש בשווקים של חיפה.
חיפה, 052-5433948

Albacore

אחרי שבע שנים בהן עבד כשף ברשת הסושי ״פרנג׳ליקו״ ואצל השף מידן סיבוני ולאחר שהתנסה גם בעבודה במסעדת ״סושי פוש״ שבניו יורק, השף איתי ענבר החליט לצאת לדרך עצמאית ולפני כשנתיים הקים את מיזם הסושי Albacore.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יעלי גבריאלי)
במסגרת המיזם, הוא מספק ללקוחותיו (בהזמנה מראש בלבד) קופסת סושי עשירה וצבעונית, הכוללת 160 חתיכות שעשויות מדגה מקומית טרייה. המחיר עבור קופסה אחת מתחיל ב-1,000 שקלים, תמורתם תקבלו סושי ברמה הגבוהה ביותר שיש, כזו שלא יספקו לכם במשלוחי סושי אחרים בארץ.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יעלי גבריאלי)
לצד המשלוחים, ענבר מפעיל גם דוכן סושי המיועד לאירועים הכוללים מעל 100 משתתפים, בו הוא מציע גם סאקה, ג'ינג'ר שהוא כובש בעצמו ורוטב פונזו ביתי.
חיפה, 054-5339999, ליצירת קשר ולהזמנות אפשר לפנות אליו דרך חשבון הפייסבוק (Albacore), באמצעות חשבון האינסטגרם או בטלפון

הכנופייה

בחודש אפריל האחרון, נוסד בחיפה מיזם כנאפה ביתי שמביא את המאכל הפופולרי עם שליח עד הבית. לפני מספר שבועות המיזם התרחב, ומעתה גם תושבי יקנעם יכולים ליהנות ממנו. מאחורי הרעיון הלא פחות מגאוני הזה, עומדים פול גובין, איש פרסום ושיווק ובעלים של חברה להפקת אירועים, ושרית ברזילי - קונדיטורית במקצועה.
הכנאפה של "הכנופייה" עשויה מגבינה מוצרלה בקר ומוגשת בתוך קופסת קרטון. גודלה של המנה תספיק לשלושה סועדים לפחות, ומחירה הוא 100 שקלים. ומתי אפשר לבצע את ההזמנה? בימים ראשון עד חמישי בין השעות 24:00-15:00, ושישי ושבת בין 24:00-9:00.
חיפה ויקנעם, להזמנות: 054-4657280‏

הפסטות של אליאס

אליאס ברשדסקי, הוא שף עם רזומה מכובד ביותר שמתפרש על פני 11 שנה של עבודה במסעדות בארץ (שכולל, בין היתר, את ״הרברט סמואל״ ואת הקייטרינג של רן שמואלי). מלבד העבודה הקבועה שלו במסעדות, ברשדסקי גם מייצר פסטה טרייה ומעולה בעבודת יד, אותה הוא מוכר בביתו הפרטי.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יח"צ)
המבחר שהוא מציע כולל פסטות מסוגים שונים כמו קפלטי, אניולטי, רביולי וטורטליני במגוון מילויים, מלוחים ומתוקים, וגם מנות טבעוניות. בקרוב, ברשדסקי אף מתכנן להציע בנוסף לפסטות גם גיוזה בעבודת יד.
המחירים לפסטות נעים בין 70-45 שקלים לקופסה שמכילה בין 550-450 גרם, וההזמנה עצמה מתבצעת דרך הטלפון. עבור הלקוחות המעוניינים להישאר מעודכנים, ברשדסקי פתח קבוצת וואטצסאפ שבה הוא מפרסם את תפריט הפסטות השבועי.
חיפה, 052-7221504

בולה בולה

מיזם ביתי שהקימה לאחרונה דנה שפירא (הבעלים של "חומוס בר רייצ'ל" בקיבוץ חוף כרמל), במסגרתו היא מציעה ארוחה שאפשר לקבל בצלחת לצד סלט ירקות טרי או בתוך לחם, אז אפשר גם ליהנות מדיל של כריך ובירה.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יובל הולנדר)
התפריט כולל ארבעה סוגים של קציצות עם רטבים משתנים, ויש גם מנות יצירתיות יותר כמו קציצות פופקורן, למשל (טווח המחירים של כל המנות נע בין 60-30 שקלים). המנות עצמן יגיעו אליכם עד הבית עם שליח.
חיפה והסביבה, 054-5917189 (להודעות וואטצסאפ בלבד) או בנייד שמספרו: 04-6255526

הבילטונג של ג'ונס

ג'ון רוז'נסקי עלה ארצה מדרום אפריקה בשנת 2015, ולאחר ארבע שנים של געגועים עזים לטעמים של בית ילדותו, החליט לעשות מעשה והתחיל לייצר בביתו שבקיבוץ שדות ים את ה"בילטונג" - חטיף בשר מיובש שעשוי מהחלקים האחוריים של הפרה.
אבל שלא תטעו, לא מדובר כאן במשימה קלה או מהירה: תהליך ההכנה של ה"בילטונג" כולל ייבוש הבשר בטמפרטורה נמוכה למשך כשבועיים, ולאחר מכן פריסתו לפרוסות דקות מאוד.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יח"צ)
רוז'נסקי מציע שני סוגי בילטונג: קלאסי ואת הסוג החריף יותר (35 שקלים ל-100 גרם). את ההזמנה אפשר לקבל ישירות מרוז'נסקי בטייק אווי או במשלוח עד הבית (בהתאם לאזור המגורים, כמובן). את ההזמנה עצמה יש לבצע דרך עמוד הפייסבוק (Mistar Jones) או באמצעות הטלפון.
שדות ים, 058-4199968

האסם

מיזם ביתי שהקימו לבני הזוג שלמה ושרון יוחאי, הוא בשלן והיא אופה, וההתמחות שלהם היא מאכלים מהמטבח הטורקי עליו גדל שלמה.
מדי יום שישי, הם מוכרים בביתם שבפרדס חנה מאפים טורקיים תוצרת ביתית דוגמת "בולמס" במילוי של תרד וגבינה בולגית, "בויאקיטס" - סהרוני בצק ממולאים בפטריות ובטטה ומאפה בייגלה ממולא בגבינה וזעתר (25 שקלים למנה).
פרדס חנה כרכור, 054-8119016‏

My Cakes

סטודיו אפייה ביתי ששייך לגל אלקיים, המתמחה בהכנת ממתקים מרוקאים ובמגוון קינוחים נוספים ואף מעבירה במקום סדנאות אפייה לילדים.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יפית בשבקין)
בין היתר, אפשר למצוא שם מגשים עמוסים בשבקיות, בסיגרים ממולאים במרציפן ביתי ודבש וגם עוגיות המכונות "כפכפי כלה" (120-100 שקלים למגש), המתאימות במיוחד לאירועי חינה.
שימו לב: המינימום להזמנה הוא שבעה מגשים, ורצוי להזמין אותם בין שבוע לשבועיים מראש.
גבע כרמל 050-4099909

סנגם מונש

מיזם ביתי המציע אוכל הודי בטייק אווי, שפועל כבר מעל לעשור בימים רביעי ושישי בכפר מונש. בימי הפעילות, מתפרסם בדף הפייסבוק של המיזם (sangam monash) התפריט העדכני לאותו היום, וכל שנותר לעשות הוא לבצע הזמנה טלפונית ולהגיע לקחת את האוכל.
36 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
לרוב, התפריט שם מורכב מטאלי שכולל ארבעה תבשילים שונים, אורז וצ'אפטי (44 שקלים לארוחה). אפשר גם להזמין מנה שמורכבת מאורז, צ'אטני כוסברה ותבשיל צמחוני דוגמת מלאי קופטה, פלאק פניר ועוד (39-35 שקלים לארוחה). אם תרצו, אפשר להוסיף לארוחה גם צ'אפטי תוצרת בית.
36 צפייה בגלריה
(צילום: נועהלו)
כפר מונש, 050-7301031

Wilhiem Chocolate

ערן וילהיים, הוא שוקולטייר שעזב את העיסוק ביהלומים על מנת להקדיש את חייו לשוקולד. הוא התחיל את דרכו בסטודיו הביתי שלו שבקיבוץ העוגן, ובימים אלה ממש הוא מעתיק את מיקומו למתחם אחר לא רחוק מביתו שבקיבוץ.
וילהיים מציע פרלינים במגוון צבעים וצורות במילויים כמו פקאן מקורמל, שברי שוקולד ודראז'ה שוקולד, לצד טעמים אסייתיים כמו יוזו ומאצ'ה.
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יח"צ)
המחיר עבור פרלין אחד הוא חמישה שקלים, ויש גם מארזים של שתי יחידות או של שלושים. את ההזמנה אפשר לבצע דרך האתר, דרך עמוד הפייסבוק (Wilhiem Chocolate) או באמצעות הטלפון. ואם קיבוץ העוגן רחוק עבורכם, דעו כי אחת לשבוע וילהיים מגיע עם השוקולד שלו גם לתל אביב.
קיבוץ העוגן, 053-8319672

ארוחות קטנות

השפית דורון זאוברמן, מפעילה בביתה שבמושב קדרון קייטרינג ביתי במסגרתו היא מציעה גם סלי פיקניק מפנקים לארוחות בוקר בשטח.
36 צפייה בגלריה
מסעדות באזור גבעת ברנר
מסעדות באזור גבעת ברנר
(צילום: יח"צ)
הסלסילות מאובזרות במגוון לחמים ומאפים טריים וחמים, ריבות ביתיות, ממרחים תוצרת בית ועוד מנות בוקר טעימות שזאוברמן מכינה בעצמה באותו היום. את הסלסילה יש לאסוף מביתה של זאוברמן, והמחיר עבורה נע בין 320-160 שקלים.
36 צפייה בגלריה
מסעדות באזור גבעת ברנר
מסעדות באזור גבעת ברנר
(צילום: יח"צ)
מושב קדרון, 050-5200639‏

השוק של פרנצ'סקה

מותג הרטבים של אפרת מונסטירסקי, שמציעה מבחר של 20 סוגי רטבים שונים שאת רובם כנראה שלא תמצאו באף מעדנייה. מה למשל? גלייז לבשר על בסיס בירה מצומצמת עם סילאן, שזיפים, קפה שחור, צ'ילי וזרעי חרדל; ממרח שזכה לכינוי העוצמתי - ״התערבות אלוהים״ שעשוי מכמה סוגים של זיתים ועגבניות מיובשות; ״סלרינה״ שעשוי מסלרי עם פטרוזיליה, כוסברה ולימון וגם ״אג׳יקה״ - רוטב חריף על בסיס פלפלים (בין 30-25 שקלים לצנצנת).
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יח"צ)
את הכל הרטבים אפשר לאסוף מביתה של מונסטירסקי בבאר שבע או לקבלם עם שליח עד הבית (בבאר שבע בלבד). בנוסף, אחת לשבוע אפשר למצוא אותם בדוכן הממוקם באזורים שונים (על מנת להתעדכן במיקומו השבועי, הכנסו לדף הפייסבוק - השוק של פרנצ'סקה).
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יח"צ)
באר שבע, 052-5608499‏

האיש עם השפם

מיזם קולינרי ששייך לקובי ויצמן מדימונה, איש חינוך לשעבר שמעביר סדנאות בישול ביתיות וגם אופה בורקסים בצורת מלבנים ארוכים או בצורת שבלולים, העשויים מבצק עלים מעולה שהוא מכין בעצמו.
36 צפייה בגלריה
בתי אוכל בדימונה
בתי אוכל בדימונה
(צילום: יח"צ)
את המאפים שלו, ממלא ויצמן בקרם חציל, בגבינות, בתערובת של שמנת ותרד ובמילוי של בצל מקורמל ותפוח אדמה (25 שקלים ליחידה). את ההזמנה אפשר לבצע באמצעות הטלפון או דרך עמוד הפייסבוק (האיש עם השפם).
36 צפייה בגלריה
בתי אוכל בדימונה
בתי אוכל בדימונה
(צילום: לין לוי)
דימונה, 054-5772599

דברים של טעם

חגית שחם ממושב עין יהב - שסיימה בהצטיינות לימודי כלכלה, אך החליטה לבסוף שזה לא בשבילה - מפעילה בביתה קונדיטוריה יחד עם אמה, יהודית. אפשר להזמין אצלה עוגות גבינה, עוגות מוס, עוגות שמרים, עוגות מעוצבות וקישים עם תוספות מגוונות מהתוצרת החקלאית בערבה (80 שקלים).
36 צפייה בגלריה
מתכונים מהערבה התיכונה
מתכונים מהערבה התיכונה
(צילום: "דברים של טעם")
עין יהב, 052-4260762‏

שרון גולן

שרון גולן הוא שף ויועץ קולינרי שמייצר בביתו רוסטביף (230 שקלים לקילו), בייבי ריבס מבשר לבן מעושן (120 שקלים לקילו), אסאדו (180 שקלים לקילו) ומעדני בשר נוספים דוגמת ריבת בייקון וממרח אסאדו, לצד סלטים מיוחדים כמו סלט וואקאמי (35 שקלים לקילוגרם).
36 צפייה בגלריה
יצרנים ביתיים
יצרנים ביתיים
(צילום: יח"צ)
מדי שבוע, הוא מפרסם תפריט מעודכן בדף הפייסבוק האישי שלו (Sharon Golan), שם אפשר גם ליצור עמו קשר ולבצע את ההזמנה.
אילת, ליצירת קשר: דף פייסבוק Sharon Golan

אירועים קולינריים

מיזם של השף מאור כהן, שמלבד היותו שף פרטי הוא גם מייצר ומוכר מהבית מעדנים דוגמת לימונצ'לו (35 שקלים), עגבניות ערבה מיובשות, מעדני תמרים טבעיים (8 שקלים ליחידה) וגרנולות בטעמים שונים (15 שקלים ל-100 גרם).
את התוצרת של כהן תוכלו, אם תרצו, לקבל במשלוח עד הבית (בכל מקום בארץ, בתוספת עלות משלוח) ומינימום הזמנה אצלו עומד על 50 שקלים. את ההזמנה עצמה אפשר לבצע דרך חשבון הפייסבוק (אירועים קולינריים) או באמצעות הטלפון.
אילת, 050-7435007